Robežšķērsošanas vietas "Terehova" rekonstrukcijas darbu laikā būs izmaiņas satiksmes organizācijā
Rīga, 3.jūn., LETA. Robežšķērsošanas vietas "Terehova" modernizācijas projekta pirmās kārtas būvniecības darbu laikā, kas ilgs 16 mēnešus un tiks pabeigti 2020.gada septembrī, "Terehovas" teritorijā paredzētas izmaiņas satiksmes organizācijā, aģentūru LETA informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID).
Infrastruktūras modernizācijas darbi plānoti vairākos posmos, kuru laikā "Terehovas" kontroles zonā būs atšķirīgi satiksmes plūsmas ierobežojumi. Satiksmes organizēšanai "Terehovā" papildus uzstādītas atbilstošas pagaidu ceļa zīmes.
Būvniecības darbu veikšanas laikā no šā gada jūnija līdz novembrim plānots slēgt trīs transporta joslas katrā virzienā - trīs Latvijā iebraucošā transporta joslas un trīs no Latvijas izbraucošā transporta joslas.
No šā gada decembra līdz nākamā gada aprīlim plānots slēgt pa divām joslām katrā virzienā, bet no 2020.gada maija līdz septembrim - trīs joslas Latvijā iebraucošajam transportam un divas - izbraucošajam transportam.
Īstenojot projekta pirmo kārtu, plānots attīstīt muitas kontrolei un robežkontrolei nepieciešamo pamata infrastruktūru. Lai palielinātu robežšķērsošanas vietas caurlaidību, paredzēts pārbūvēt kontroles paviljonus un paplašināt nojumes virs joslām, kā arī paplašināt kontroles joslu negabarīta transportlīdzekļiem. Plānota arī jaunas kravu padziļinātās kontroles ēkas būvniecība, ārējo inženiertehnisko tīklu pārbūve un asfalta seguma nomaiņa un citi robežšķērsošanas vietas infrastruktūras pilnveidošanas darbi.
Pēc Krievijas Federālā muitas dienesta vēstītā, no 2019. līdz 2021.gadam ir plānots veikt arī robežšķērsošanas vietas "Burački", kas atrodas pretī Latvijas pusē esošajai "Terehovai", infrastruktūras modernizācijas darbus. Būvniecības darbu laikā jārēķinās ar robežšķērsošanas vietas caurlaidības samazināšanos.
VID aicina loģistikas speciālistus un kravas automašīnu vadītājus, veicot maršrutu plānošanu, ņemt vērā robežas šķērsošanas laika paildzināšanos un izvērtēt iespējas izvēlēties citas robežšķērsošanas vietas.
Aktuālā informācija par transportlīdzekļu rindām un paredzamo gaidīšanas ilgumu ir pieejama VID tīmekļa vietnē, sadaļā "Muita > Automobiļu rindas uz robežas".
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) vadībā sākta Latvijas-Krievijas robežšķērsošanas vietas "Terehova" modernizācija. Būvprojekta autors un autoruzraugs ir SIA "Rem Pro". Par būvdarbu veikšanu noslēgts līgums ar SIA "Monum" par līguma cenu - aptuveni seši miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Tāpat pērnā gada nogalē tika parakstīts līgums ar SIA "IslienaV" par būvuzraudzību par 129 000 eiro bez PVN.
Modernizācijas pirmo posmu plānots pabeigt līdz 2020.gada beigām, kopējam ieguldījumu apmēram veidojot 7,72 miljonus eiro. No tiem 3,58 miljoni eiro ir Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas finansējums, no kā 90% saņemti no Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas, savukārt 4,14 miljoni eiro ir valsts budžeta finansējums.