Sabiedriskā labuma organizāciju NĪN atvieglojumu saņēmējiem jāiesniedz atskaite par īpašumu izmantošanu 2023. gadā
Lai netiktu atcelti par 2023. gadu piešķirtie nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) atvieglojumi par nekustamajiem īpašumiem, kurus lieto sabiedriskā labuma organizācijas, Rīgas pašvaldības Finanšu departamentā jāiesniedz atskaite par īpašumu izmantošanu 2023. gadā.
Ja 2023. gadā nodokļa maksātājam tika piešķirti NĪN atvieglojumi par nekustamajiem īpašumiem, kurus lieto sabiedriskā labuma organizācijas, tad līdz 1. maijam jāiesniedz departamentā atskaite par nekustamā īpašuma izmantošanu 2023. gadā, apliecinot tā pastāvīgu lietošanu tikai sabiedriskā labuma organizācijas mērķiem atbilstoši iesniegtajam plānam. Ja iesniegtajā atskaitē netiks pierādīta nekustamā īpašuma izmantošana atbilstoši atvieglojumu saņemšanas nosacījumiem vai, ja atskaite netiks iesniegta noteiktajā termiņā, piešķirtie atvieglojumi par 2023. gadu tiks atcelti.
Kādi nosacījumi jāievēro, lai tiktu piešķirti nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumi arī turpmāk par tiem nekustamajiem īpašumiem, kurus lieto sabiedriskā labuma organizācijas?
- Līdz pirmstaksācijas gada 15.decembrim departamentā ir jāiesniedz:
- Pieteikums par atvieglojumu piešķiršanu;
- Nekustamā īpašuma izmantošanas plāns, kas apliecina faktu, ka nekustamā īpašuma objektu pastāvīgi un tikai saviem mērķiem lietos sabiedriskā labuma organizācija (norādot pasākumu norises laiku, vietu un īsu aprakstu);
- Līgums par nekustamā īpašuma nodošanu sabiedriskā labuma organizācijai. Ja līgums departamentā ir iesniegts jau iepriekš, tad atkārtoti tas nav jāiesniedz. Ja taksācijas gada laikā tiek pagarināts līguma darbības termiņš, tad ne vēlāk kā līdz sākotnējā līguma darbības termiņa beigām jāiesniedz departamentā attiecīgo faktu apliecinošus dokumentus un nekustamā īpašuma izmantošanas plāns atlikušajai taksācijas gada daļai.
- Taksācijas gada 1. janvārī pulksten 0.00 konkrētajā nekustamā īpašuma objektā nav deklarēta nevienas personas dzīvesvieta.
- Līdz taksācijas gada 1. janvārim nodokļa maksātājs vai tā pilnvarotā persona, aizbildnis vai aizgādnis ir reģistrējis oficiālo elektronisko adresi vai sniedzis piekrišanu elektroniskai saziņai ar departamentu ar e-pasta starpniecību un minētais elektroniskās saziņas kanāls ir aktīvs visu taksācijas gadu. Ja nodokļa maksātājs objektīvu iemeslu dēļ nav aktīvs elektroniskajā vidē, viņš līdz taksācijas gada 1. janvārim iesniedz departamentā pamatotu iesniegumu, kurā norādīti objektīvi iemesli, kas liedz nodokļa maksātājam reģistrēt oficiālo elektronisko adresi vai piekrist elektroniskai saziņai ar departamentu ar e-pasta starpniecību. Iepriekš minētā prasība netiek attiecināta uz nodokļu maksātājiem – pensionāriem, personām ar 1. vai 2. grupas invaliditāti, personām, kas atzītas par Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajiem vai šīs avārijas seku likvidatoriem, personām, kurām ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss un politiski represētām personām.
- Līdz pēctaksācijas gada 1. maijam jāiesniedz departamentā nekustamā īpašuma izmantošanas atskaite atbilstoši iesniegtajam plānam par taksācijas gadu, kas apliecina nekustamā īpašuma pastāvīgu lietošanu tikai sabiedriskā labuma organizācijas mērķiem.
Neskaidrību gadījumā sazināties ar Finanšu departamentu, zvanot uz informatīvo tālruni 80000850 (bezmaksas), +371 67105919 (zvaniem no ārzemēm).