"Sadales tīkls" uzlabojis klientu iespējas izmantot elektrotīkla pieslēguma izbūves pakalpojumu
Rīga, 7.febr., LETA. Klientu ērtībām ir veikti uzlabojumi AS "Sadales tīkls" klientu portālā "www.e-st.lv", kur klienti var attālināti iesniegt dokumentus un veikt visas ar pieslēguma izbūvi saistītās darbības, aģentūru LETA informēja "Sadales tīkls".
Savukārt, lai pieslēguma izbūves laiks būtu pat trīs reizes ātrāks, "Sadales tīkls" klientiem piedāvā arī pilna servisa pakalpojumu, veicot visas darbības un izstrādājot būvprojektu klienta vietā.
Patlaban mājsaimniecību klienti visas ar elektrotīkla pieslēgumu saistītās darbības var veikt elektroniski klientu portālā "www.e-st.lv" - saņemt un izdrukāt tehniskos noteikumus, parakstīt pieslēguma līgumu, apmaksāt rēķinu, iesniegt dokumentus, kā arī sekot sava pieslēguma izbūves procesam, un "Sadales tīkls" turpina meklēt risinājumus, lai šā gada laikā elektronisku dokumentu apriti nodrošinātu arī uzņēmumiem un organizācijām.
Izmantojot iespēju ietaupīt savu laiku un operatīvi saņemt visu nepieciešamo informāciju, pērn ar pieslēguma izbūvi saistītās darbības portālā veica 75% klientu. Klientu aktivitāte vienlaikus paaugstina "Sadales tīkls" darba efektivitāti, jo dokumentu apstrāde notiek elektroniski un klienti paši var apskatīties informāciju par pieslēguma izbūves procesa gaitu. Lai arī citu uzņēmuma pakalpojumu pieteikšana klientiem kļūtu vēl ērtāka un vienkāršāka, sākot ar 1.februāri, klientu portālā ir ieviesta elektroniska 16 pakalpojumu pieteikšanas forma, kuru izmantojot, klienti, viņu pilnvarotās personas, kā arī uzņēmumu vadītāji var ērti pieteikt nepieciešamo pakalpojumu.
Tāpat "Sadales tīkls" ir radis risinājumu, kā pieslēgumu klientiem izbūvēt vienkāršāk un līdz pat trim reizēm ātrāk. Piedāvājot pieslēguma izbūves pilna servisa pakalpojumu, "Sadales tīkls" visas ar pieslēguma izbūvi saistītās darbības, tajā skaitā būvprojekta (tehniskās shēmas) izstrādi, veic klienta vietā un šāds pakalpojums iespējams gadījumos, ja pieslēguma izbūves darbu laikā netiek skarta citu īpašnieku zeme un izbūves darbus var veikt jau esoša elektrotīkla aizsargjoslā vai sarkano līniju robežās. Pilna servisa pakalpojumu klientam "Sadales tīkls" piedāvā, izvērtējot pieslēguma izbūves iespējas konkrētajā vietā. Šobrīd šāda elektrotīkla pieslēguma izbūve ir iespējama 80% pašvaldību visā Latvijā un gada laikā, nodrošinot pilna servisa pakalpojumu, klientiem jau ir izbūvēti 125 pieslēgumi.
Lai elektrotīkla pieslēguma izbūve klientam būtu lētāka vai neizmaksātu neko, klientiem, kuriem izbūvēts pieslēgums ar jaudu, lielāku par 100 ampēriem, un kuri pieprasīto pieslēguma jaudu izmanto efektīvi, ir iespēja atgūt visus pieslēguma izbūvē vai jaudas palielināšanā ieguldītos līdzekļus. Efektīvi lietojot pieslēguma jaudu, klienti piecu gadu laikā vai pat ātrāk var pilnā apmērā atgūt pieslēguma ierīkošanā ieguldītos līdzekļus, jo maksai par sadales pakalpojumiem tiek piemērots koeficients 0,5.
"Sadales tīkls" norāda, ka šāds atbalsts motivē klientus atbildīgi izvērtēt nepieciešamo jaudas apjomu, kas savukārt veicina efektīvu "Sadales tīkla" elektrotīkla infrastruktūras izmantošanu. Kopumā šādu iespēju klienti varēja izmantot 1226 pieslēgumos un šajā laikā pilnībā atguvuši pieslēguma izbūvē ieguldītos līdzekļus ir 180 klienti, daļēji atguvuši - 232 klienti. Turklāt šiem klientiem, nodrošinot bankas garantiju, ka pieprasītā elektrotīkla pieslēguma jauda tiks izmantota efektīvi, ir iespēja atlikt pieslēguma izbūves rēķina apmaksu līdz pieciem gadiem. Savukārt tiem klientiem, kuriem nepieciešams elektrotīkla pieslēgums ar jaudu līdz 100 ampēriem, jāmaksā tikai puse no pieslēguma maksas, jo 50% sedz "Sadales tīkls".