Sakārtos Āgenskalna tirgus priekšlaukumu; izveidos garāko soliņu Rīgā
Programmas "Radi Rīgu!" ietvaros arhitekti, telpiskās plānošanas un citi nozares speciālisti piedalījās praktiskos un teorētiskos semināros, sagatavojot vairāku Rīgas apkaimju sakārtošanas priekšlikumus. Lai tos pilnveidotu, aizvadītā gada laikā "Radi Rīgu" radošās komandas ir pētījušas šo apkaimju vēsturi, tikušās ar iedzīvotājiem un aizvadījušas diskusijas ar dažādiem pilsētvides plānošanas speciālistiem un izpilddirekciju pārstāvjiem.
Kā vislabāk sagatavotākos Pilsētas attīstības departamenta speciālisti ir atzinuši projektus par Āgenskalna tirgus priekšlaukuma rekonstrukciju un Dižozolu ielas rekonstrukciju Ziepniekkalnā.
Neskatoties uz lielo cilvēku plūsmu Āgenskalna tirgus apkārtnē, šajā teritorijā patlaban dominē sabiedriskais transports, vieglais un kravas autotransports un tam paredzētās brauktuves. Gājēju pārejas neatrisina visas gājēju vajadzības, tāpēc visapkārt ielas un laukums tiek šķērsoti jebkurā gājējiem ērtā un nepieciešamā vietā, radot haosu gan gājēju, gan transporta kustībā.
Projekta gaitā plānots noteikt prioritāti gājējiem, pārveidot esošo ielu krustojumu un izveidot jaunu Āgenskalna tirgus laukumu.
Transporta plūsmu paredzēts organizēt maksimāli divās joslās katrā ielā, tādējādi sašaurinot transportam paredzēto brauktuvju platumu. Laukuma teritorijā paredzēts maksimāli ierobežot arī transporta plūsmas ātrumu, nodrošinot prioritāti gājēju kustībai.
Pilsētas attīstības komiteja nolēma atbalstīt Ls 191 000 latu piešķiršanu no infrastruktūras fonda tehniski ekonomiskā pamatojuma sagatavošanai un skiču un tehniskā projekta izstrādei.
Savukārt otra "Radi Rīgu" programmas gaitā izstrādātā iecere paredz Ziepniekkalnā, Dižozolu ielā, būvēt garāko soliņu Rīgā.
Soliņš būs blakus garākajai dzīvojamajai ēkai Rīgā. Dižozolu ielas labiekārtojumā soliņš veidotu vidi, palīdzot organizēt labiekārtojumu un tā elementus, piešķirot ielai skaidru, ērtu un unikālu vides risinājumu. Ielu paredzēts veidot ar prioritāti gājējiem un velosipēdistiem, ietvi un brauktuvi izvietojot vienā līmenī. Ielas garumā paredzēti zaļie stādījumi un atpūtas vietas, bet pašreiz nojaukto betona karkasu vietā plānoti jaunu tirdzniecības un pakalpojumu vietu apjomi. Ielas galā, kur tā pieslēdzas Valdeķu ielai, paredzēta jau esošās sabiedriskā transporta pieturvietas un ielas šķērsgriezuma uzlabošana, tāpat iecerēts veidot no jauna un pastiprināt esošās zaļās saiknes starp dzīvojamo ēku grupām perpendikulāri Dižozolu ielai.
Ziepniekkalns ir apkaime ar 35 000 iedzīvotāju, kas pēc cilvēku skaita atbilst vienai vidējai Latvijas pilsētai, taču šāda mēroga apdzīvota vieta patlaban ir nesakārtota, trūkst apstādījumu un koku.
Komiteja nolēma piešķirt projekta 167 000 latu, no kuriem 163 350 lati paredzēti skiču un tehniskā projekta izstrādei, bet 3630 - tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādei.
- Apkaimju sakārtošanu uzskatu par ļoti nozīmīgu jomu Rīgas attīstībai. Katram cilvēkam ir jājūtas ērti tajā apkārtnē, kurā viņš ikdienā dzīvo –nepieciešami ērti transporta risinājumi, zaļa vide, atpūtas iespējas tiešā savas dzīvesvietas tuvumā. "Radi Rīgu!" programmas ietvaros izstrādātie projekti ir solis šajā virzienā, un būtiski, ka tie tapuši ar pašu iedzīvotāju ieinteresētu līdzdalību, - uzsver Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Vadims Jerošenko.
Informāciju sagatavoja L.Ivāna, Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāve
Foto: Radi Rīgu
2012.gada 11.jūlijā