Sākta publiskā apspriešana par 22 dzelzceļa staciju un peronu modernizāciju
Rīga, 11.jūn., LETA. VAS "Latvijas dzelzceļš" sācis publisku diskusiju par gaidāmās pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, kas paredz līdz 2022.gadam modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 dzelzceļa stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Laika posmā līdz 2022.gadam ir plānots modernizēt publisko infrastruktūru trijos virzienos - no Rīgas līdz Jelgavai ("Atgāzene", "BA Turība", "Tīraine", "Baloži", "Jaunolaine", "Dalbe", "Cena" un "Ozolnieki"), no Torņakalna līdz Tukumam ("Priedaine", "Jaundubulti", "Kūdra", "Ķemeri", "Milzkalne", "Tukums-I" un "Tukums-II") un no Zemitāniem līdz Skultei ("Zemitāni", "Brasa", "Vecāķi", "Kalngale", "Carnikava", "Pabaži" un "Saulkrasti").
"Latvijas dzelzceļa" prezidents Edvīns Bērziņš skaidroja, ka publiskās infrastruktūras un pasažieru izmantoto staciju un pieturvietu modernizāciju uzņēmums veic pēc valsts pasūtījuma, un modernizācijas mērķis ir nodrošināt pasažieriem gan visām drošības prasībām atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, gan arī citus mūsdienās nepieciešamos kvalitatīvas vides elementus - paaugstinātos peronus un vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, automašīnu stāvvietas, velo novietnes, drošus gājēju celiņus un pieejas, elektronisko biļešu tirdzniecības vietas, elektroautomobiļu uzlādes vietas u.c.
Informācija par būvprojekta izveides pamatprincipiem visās 22 modernizējamajās stacijās ir pieejama "Latvijas dzelzceļa" mājaslapā, un katrs attiecīgo pašvaldību iedzīvotājs visos trijos modernizējamajos dzelzceļa posmos, gan arī ikviens cits interesents ir aicināts iesniegt savus komentārus un ierosinājumus, rakstot uz e-pasta adresi "stacijas@ldz.lv".
Kompānijā arī atzīmēja, ka Latvijas dzelzceļa" viceprezidents Ainis Stūrmanis ikdienā nodarbojas ar kompānijas īpašumā un pārvaldījumā esošo nekustamo īpašumu apsaimniekošanas jautājumiem un ir atbildīgs arī par publiskās infrastruktūras uzturēšanu un modernizāciju. Viņa vadībā visi saņemtie ierosinājumi tiks apkopoti un nodoti būvprojekta autoriem un pašvaldībām, lai esošā budžeta ietvaros izveidotu maksimāli drošu un kvalitatīvu vidi visās līdz 2022.gadam modernizējamajās stacijās un pieturvietās.
Patlaban ir izsludināts publisks iepirkums par būvprojektu izstrādi visu 22 staciju un pieturas punktu modernizācijai, kura ietvaros visi pretendenti ir aicināti sagatavot būvniecības ieceri un būvprojektu minimālajā sastāvā, un iesniegt kopā ar cenas aplēsi un visu pārējo saistīto dokumentāciju.
Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas programma ir sagatavota, ņemot vērā AS "Pasažieru vilciens" plānoto pasažieru vilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, kas būs piemērots paaugstinātajām pasažieru platformām un saskaņā ar Indikatīvajā plānā kā neatliekamu aktivitāti norādīto nepieciešamību nodrošināt atbilstošu pasažieru apkalpošanas infrastruktūras modernizāciju, kā arī ņemot vērā 2019.gada 4.jūnijā Ministru kabinetā apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.-2030.gadam noteikto.
"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".