Sākta "Rail Baltica" būvprojekta iepirkuma otrā kārta dzelzceļa posmam Upeslejas-Rīga-Misa
Rīga, 5.nov., LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" kopuzņēmums AS "RB Rail" ir sācis otro kārtu iepirkumam par būvprojektēšanu un būvuzraudzības pakalpojumiem "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas Latvijas posmā Upeslejas-Rīga-Misa, aģentūru LETA informēja "RB Rail" pārstāvji.
Minētais "Rail Baltica" posms ir 56 kilometrus garš, šķērso piecas pašvaldības un sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns-Imanta un Rīgas lidosta-Misa. Tas ir viens no sarežģītākajiem posmiem, jo šķērso blīvi apdzīvotas teritorijas un iekļauj vienīgo "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas tuneli. Turklāt tas savieno "Rail Baltica" starptautiskās pasažieru stacijas Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā "Rīga".
Dalībai iepirkuma otrajā kārtā kvalificējās seši uzņēmumi - piegādātāju grupa "ACG3I-Amberg-Consultrans-Geg-Greisch-Grid-Inzenierbuve", piegādātāju grupa "Idom-Ineco", piegādātāju grupa "Obermeyer Planen + Beraten GmbH", piegādātāju grupa "Consortium Typsa - Setec - Tuc rail - Rem Pro", piegādātāju grupa "Systra/Cowi Mainline through Riga JV" un piegādātāju grupa "AIA Latvia Mainline Riga".
Iepirkumā piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2019.gada 22.janvāris. Līgumu ar konkursā uzvarējušo uzņēmumu plānots slēgt uz 24 mēnešiem. Uzņēmumam tiks uzticēta būvprojekta pamatrisinājumu izstrāde, vērtības inžinierija, teritoriālo plānu risinājumu un būvprojekta izvērtēšana, kā arī būvuzraudzības pakalpojumu sniegšana dzelzceļa līnijas būvniecības laikā.
"RB Rail" valdes priekšsēdētājs Igns Degutis atzīmēja, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posma caur Rīgu projektēšana ir tehniski izaicinošs uzdevums. "Mūsu plāns ir nodrošināt "Rail Baltica" līnijas ilgtspējīgu integrāciju Latvijas galvaspilsētas un blakus esošo pašvaldību, kuras skars jaunizveidotais dzelzceļš, vidē. Projektētājiem, kas kvalificējušies nākamajai kārtai, ir nozīmīga loma tehnisko risinājumu veidošanā sadarbībā ar dažādām ieinteresētajām pusēm. Vienlaikus sagaidām, ka tiks nodrošināti tādi risinājumi, kas atbilstu apkārtējo kopienu interesēm, piemēram, dzelzceļa līnijas vizuālai integrācijai ainavā, kā arī trokšņa piesārņojuma mazināšanai," viņš sacīja.
Šī posma sākotnējais plāns iekļauj 12 ceļa pārvadu, 16 dzelzceļa pārvadu, 13 atsevišķa līmeņa gājēju pāreju, piecu tiltu, otrās daļas dzelzceļa pārvada Rīgas lidostā, kā arī tuneļa izstrādi attiecīgajam posmam.
"Tā kā "Rail Baltica" ir svarīgs trūkstošais posms Eiropas transporta tīklā, es rūpīgi sekoju projekta attīstībai. Upeslejas-Rīga-Misa posma būvprojekts ir loģisks turpinājums iepriekš parakstītajam līgumam par starptautiskās lidostas "Rīga" "Rail Baltica" pasažieru stacijas savienojuma un civilstruktūru projektēšanu, kā arī notiekošajam iepirkumam par Rīgas Centrālās stacijas savienojuma būvprojekta izstrādi un būvniecību. Jāpiebilst, ka tuvākajā laikā ir plānots parakstīt arī pirmo būvniecības līgumu. Man ir prieks redzēt, ka "Rail Baltica" projekts ir uzmanības centrā starptautiskā mērogā, uz ko norāda daudzu ārvalstu uzņēmumu interese un vēlme dalībai "Rail Baltica" iepirkumos. Un mūsu, latviešu, uzņēmumi ir tiem līdzās," sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.
"Rail Baltica" dzelzceļa līnija sadalīta 11 posmos, un būvprojekta izstrāde ir paredzēta katram posmam atsevišķi. Pašlaik iepirkums noris sešos no kopumā 11 posmiem. Tiek sagaidīts, ka būvprojekta izstrādes iepirkumi visai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai noslēgsies 2021.gada beigās.
"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.