abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Saņemtas atļaujas 45 miljonus eiro vērtā minerālmēslojuma termināļa "Riga Fertilizer terminal" izbūvei : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Saņemtas atļaujas 45 miljonus eiro vērtā minerālmēslojuma termināļa "Riga Fertilizer terminal" izbūvei

Saņemtas atļaujas 45 miljonus eiro vērtā minerālmēslojuma termināļa "Riga Fertilizer terminal" izbūvei
Banner 280x280 Banner 280x280

SIA "Riga Fertilizer terminal" (RTF) saņēmusi visu nepieciešamo valsts institūciju un ekspertu pozitīvu atzinumu un plāno līdz 2014. gada sākumam Rīgas ostas teritorijā izbūvēt 45 miljonus eiro (31,6 miljonus latu) vērtu Ziemeļeiropā modernāko un drošāko minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināli.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja terminālī, plānotā pārkraušanas jauda ir divi miljoni tonnu kravu gadā.

RFT saņēmis pozitīvu atzinumu termināļa izbūvei no Vides pārraudzības valsts biroja, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD), Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes, kā arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta.

Uzņēmumā uzsver, ka lauksaimniecības minerālmēslu eksportu, pārkraušanu un uzglabāšanu pasaulē stingri regulē starptautiskās normas.

RFT valdes loceklis Roberts Kļaviņš skaidro, ka gandrīz divus gadus ir nopietni strādāts pie šī projekta veiksmīgas realizācijas, līdz ar to saņemta atļauja minerālmēslu pārkraušanas termināļa izbūvei. Plānotais investīciju apjoms projektā ir 45 miljoni eiro, lielu daļu līdzekļu investējot tieši apkārtējai videi drošās, starptautiski atzītās un modernās kravu pārkraušanas un uzglabāšanas tehnoloģijās.

Projektu realizēs divi uzņēmumi, kas jau darbojas transporta un loģistikas jomā - Krievijas AS "Uralhim" un Latvijas SIA "Rīgas tirdzniecības osta" (RTO). Kā norādīja Kļaviņš, projekts došot būtisku pienesumu gan Latvijas valsts ekonomikai, gan Rīgas ostas attīstībai.

Pārkraušanas terminālis došot iespēju "Uralhim" nodrošināt eksporta produkciju kompānijai svarīgos starptautiskos tirgos, bet Rīgas ostai nodrošinās nozīmīgus kravu apjomus. Dažāda veida minerālmēslus, tajā skaitā arī amonija nitrāta, jau ilgstoši pārkrauj un uzglabā Rīgas, kā arī Tallinas un Sanktpēterburgas ostās.

Šādi termināļi ir arī Eiropā, piemēram, Antverpenē un Roterdamā. RFT terminālī tiks nodrošinātas pilnībā slēgtas kravu transportēšanas un apstrādes tehnoloģijas.

Aptuveni trešā daļa minerālmēslu, kas tiks pārkrauti un īslaicīgi uzglabāti terminālī, būs amonija salpetris un stabilizēts amonija salpetris. Tas tiek plaši izmantots lauksaimniecībā daudzās valstīs, ieskaitot Lielbritāniju, Franciju, Austrumeiropas, Baltijas valstis, kā arī ASV un Latīņamerikas valstis.

Amonija nitrāts ir arī galvenais minerālmēslu veids, kas tiek pielietots lauksaimniecībā Latvijā.

Kā norāda Kļaviņš, starptautiski atzīti standarti amonija nitrātu definē kā "vielu ar zemu bīstamības pakāpi". Saskaņā ar ANO noteikumiem, to pieļaujams pārvadāt, izmantojot parasto civilo transportu: beramā veidā - specializētos minerālmēslu vagonos vai ūdensnecaurlaidīgos iepakojumos - arī atvērtos pusvagonos, kas liecina par kravas zemo bīstamības pakāpi.

Jau ziņots, ka, sākot ar aprīli, jebkura persona, kura izmanto amonija nitrātu saturošu mēslošanas līdzekli lauksaimniecībā, dārzkopībā, mežkopībā, parku un sporta laukumu uzturēšanā, to var iegādāties, uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Turklāt ar parakstu jāapliecina, ka mēslojumu izmantos tikai augu mēslošanai. Šāds ierobežojums tika noteikts no Eiropas Savienības puses sakarā ar to, ka amonija nitrāts attiecīgā salikumā ar citām ķīmiskām vielām var būt sprādzienbīstams.

"Uralhim" ir viena no lielākajām kompānijām minerālmēslojumu tirgū Krievijā, NVS valstīs un Austrumeiropā.

SIA "Riga Fertilizer terminal" kā "Uralhim" meitasuzņēmuma "Uralchem freight limited" un Rīgas tirdzniecības ostas (RTO) kopuzņēmums ir dibināts 2009.gada novembrī.

RTO ir lielākais ostas termināļu un tranzīta pakalpojumu uzņēmumu investors, attīstītājs un operators Latvijā. RTO ietilpst četras uzņēmējdarbības vienības, kas sniedz ostas termināļu pakalpojumus, dzelzceļa kravu pārvadājumus, infrastruktūras un nekustamā īpašuma vadību Rīgas ostas teritorijā.

2010.gadā RTO uzņēmumu apkalpoto kravu kopējais apjoms sasniedza 13,15 miljonus tonnu.

Rīga, 12.sept., NOZARE.LV.

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.