Satiksmei atklātas visas joslas uz Salu tilta
Kā aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs, pašreiz ir pabeigti apjomīgākie rekonstrukcijas darbi, kas ietvēra hidroizolācijas un lietus ūdens kanalizācijas izbūves darbus, kā arī tilta margu pārbūvi. Ir pilnībā atjaunots brauktuves segums Salu tiltam un tiltam pār Mazo Daugavu, sakārtota lietus ūdens novades sistēma, pilnībā nomainītas tilta margas, izbūvētas deformācijas šuves, uzstādīts LED apgaismojums gan uz tilta, gan gājēju tunelī, tāpat atjaunoti tilta balsti.
Satiksmes departamenta Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža aģentūrai LETA pastāstīja, ka šiem darbiem pašlaik ir iztērēti ap 10,5 miljoni eiro. Līdz gada beigām plānots pabeigt visus Salu tilta rekonstrukcijas pirmās kārtas darbus, piemēram, vēl jāizbūvē ietves pie Zaķusalas, jānotīra krāsu traipi tilta komunikācijas tuneļos, kā arī jāpaveic citi darbi. Tam līdz gada beigām būs nepieciešami vēl ap 1,8 miljoni eiro.
Broža arī pastāstīja, ka pašreiz jau ir izsludināts iepirkums par Salu tilta kompleksa rekonstrukcijas otrās kārtas projektēšanu. Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves otrā kārta ietvers satiksmes pārvada pār Krasta ielu, satiksmes pārvada Lucavsalā, tilta pār Bieķengrāvi augštecē un estakādes pār Bieķengrāvi Kārļa Ulmaņa gatvē atjaunošanu. Tos plāno pabeigt līdz 2019.gadam, un tie varētu izmaksāt ap 17 - 18 miljonu eiro.
Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, rekonstruē pilnsabiedrība "LNK Industries", kuras sastāvā ir trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un TTS. Kopā ar papilddarbiem tilta renovācijai pašreiz iztērēti aptuveni 10,5 miljoni eiro.
Plānots, ka 85% tilta rekonstrukcijas darbu izmaksu segs no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976.gadam, un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA