Satiksmes ministrija: "Rail Baltica" īstenošana norit atbilstoši parakstītajiem starpvalstu un ES līgumiem
Rīga, 12.okt., LETA. Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" īstenošana norit atbilstoši parakstītajiem starpvalstu un Eiropas Savienības (ES) līgumiem, aģentūrai LETA atzina Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis Aivis Vincevs.
Viņš informēja, ka ministrija un satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) ir saņēmuši ES transporta komisāres Violetas Bulcas vēstuli, kas adresēta Baltijas valstu satiksmes ministriem, tai skaitā Augulim. Bulca norādījusi, ka projekta "Rail Baltica" darbu iekavēšanās var nozīmēt ES finansējuma zaudēšanu.
Pēc SM pārstāvja teiktā, Bulca vēlas saņemt informāciju par aktuālo situāciju projekta īstenošanā, kā arī izteikusi vēlmi tikties ar Baltijas valstu ministriem oktobra beigās plānotās neformālās transporta un vides ministru tikšanās laikā Austrijā, kurā piedalīsies arī Augulis.
Vienlaikus SM pārstāvis uzsvēra, ka Latvijā patlaban visai sekmīga projekta īstenošanai nepieciešamie darbi notiek atbilstoši plānotajiem termiņiem.
"Latvija kopš 2015.gada ir mērķtiecīgi attīstījusi projektu un guvusi panākumus. Projekta attīstība notiek atbilstoši parakstītajiem starpvalstu un ES līgumiem. Jānorāda, ka Latvija ir "teicamniece" projekta ieviešanā, jo pirmā ar Ministru kabineta lēmumu apstiprināja trases novietojumu jau 2016.gadā un pirmā parakstīja projektēšanas līgumu 2018.gadā, vienlaikus notiek arī stacijas lidostā "Rīga" projektēšana," stāstīja Vincevs.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.