abc.lv skaitļos

Lietotāji online104
Aktīvie uzņēmumi26479
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Satiksmes ministrs: Esam vienoti par nepieciešamību izbūvēt Bauskas apvedceļu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Satiksmes ministrs: Esam vienoti par nepieciešamību izbūvēt Bauskas apvedceļu

Satiksmes ministrs: Esam vienoti par nepieciešamību izbūvēt Bauskas apvedceļu

Šodien, 13. aprīlī, konferencē Bauskā par Bauskas apvedceļa nepieciešamo izveidi Satiksmes ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Bauskas novada pašvaldības redzējums bija vienots – apvedceļš nepieciešams pēc iespējas drīzākā nākotnē.

Bauskas un Iecavas apvedceļa būvniecību plānots īstenot laika posmā no 2028. līdz 2030. gadam. Līdz šā gada 1. jūlijam pēc “Latvijas Valsts ceļu” pasūtījuma jāizstrādā ekonomiskais aprēķins par publiskās un privātās partnerības modeļa piemērošanu Bauskas apvedceļa izbūvei.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits atzina, ka “galveno ceļu sakārtošana nav bijusi iepriekšējo valdību prioritātēs, līdz ar to bija nepieciešams veikt valsts autoceļu tīkla inventarizāciju un izstrādāt ceļu attīstības programmas gan reģionālajiem, gan galvenajiem ceļiem, lai būtu skaidrība par nākamajiem soļiem.”

“Šī valdība ir apstiprinājusi valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģiju līdz 2040. gadam, kur ir iekļauta arī Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūve,” teica ministrs. Tāpat Bauskas apvedceļš ir daļa no Eiropas transporta pamattīkla (TEN-T), kam automaģistrāles jāizbūvē līdz 2030. gadam. Tā to paredz arī galveno ceļu attīstības stratēģija – šo apvedceļu veidot kā ātrgaitas automaģistrāli ar divām joslām katrā virzienā, kur varēs pārvietoties ar ātrumu 130 km/h.

Banner 280x280 Banner 280x280

Pagājušajā gadā valdībā ir apstiprināts Satiksmes ministrijas virzītais priekšlikums izvērtēt iespēju Bauskas un Iecavas apvedceļa būvniecībai piemērot publiskās un privātās partnerības modeli, kā tas ir darīts arī Ķekavas apvedceļa izveidei un kas tiks izbūvēts līdz 2023. gada beigām. Pēc ekonomisko aprēķinu veikšanas par publiskās un privātās partnerības modeļa piemērošanu Bauskas apvedceļa izbūvei varēs lemt par nākamajiem soļiem.

Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktora vietnieks Klāvs Grieze pauda, ka līdz apvedceļa izveidei jau tagad pilsētvides telpu var uzlabot ar salīdzinoši vienkāršiem un izmaksu ziņā nelieliem mikromobilitātes risinājumiem, radot gājējiem, velobraucējiem ērtu un drošāku vidi. Satiksmes ministrijā ir izstrādāta mikromobilitātes attīstības stratēģija, kur pašvaldību pilsētplānotāji var ieskatīties un iedvesmoties, lai veidotu klusāku un mierīgāku satiksmi, samazināt cietušo un bojā gājušo cilvēku skaitu.

Tālis Linkaits konferencē uzsvēra, ka Bauska atrodas dažādu ekonomisko ceļu krustpunktā, kas dod gan attīstības iespējas, gan rada dažādus izaicinājumus, kas ir jārisina. Jau nākamajos gados uz dienvidiem no Rīgas tiks izbūvēta jaunā ātrgaitas dzelzceļa līnija.

“Bauskas un Iecavas iedzīvotāji varēs izbaudīt šī jaunā savienojuma priekšrocības pa dzelzceļa līniju, kāda Latvijā nekad iepriekš nav bijusi,” runājot par nākotnē gaidāmajām mobilitātes iespējām, teica satiksmes ministrs. “Bauskas iedzīvotājiem draudzīgas mobilitātes, dzīves telpas veidošana ir viens no faktoriem, kas dod iespēju pilsētai attīstīties, piesaistīt tūristus – īpaši tad, kad šeit būs Bauskas starptautiskā dzelzceļa stacija, – un plānot ērtus savienojumus ar apkārtni.” Ministrs uzsvēra, ka pilsētvides kvalitātes uzlabošanā un mobilitātes plānošanā ir svarīga visu pušu sadarbība.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.