Satiksmi uz autoceļa pie Sabiles plāno atjaunot līdz maija beigām
Būvdarbus ir plānots atsākt, tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi. Iespējams, tas varētu notikt jau aprīļa vidū, un, ja laika apstākļi būs labvēlīgi, būvdarbi varētu tikt pabeigti līdz maija beigām, līdz ar to tiks arī atjaunota autotransporta satiksme.
Atbalsta siena ir paredzēta tikai pirmajam no posmiem, tā būs 120 metru gara, četrus metrus augsta, ar 3,5 metru augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 metri pie pamatnes un viens metrs tās augšdaļā. Otrajā no posmiem lejpus ceļam tiks veidots uzbērums, kas sastāvēs no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā paša ceļa varbūtēja noslīdēšana.
Pagājušā gada rudenī, pēc spēcīgām lietavām, būvnieki bija spiesti pārtraukt būvdarbus, jo grunts pārmitrinājuma dēļ sakustējās virs ceļa esošā nogāze un zemes masas sāka slīdēt lejā uz ceļa.
Izkustējušos zemes masu svars ir aptuveni 12 000 tonnas, kas ir līdzvērtīgi 200 piekrautu dzelzceļa vagonu svaram. Lai garantētu autobraucēju un būvnieku drošību, satiksme un darbi šajā ceļa posmā tika pārtraukti, lai veiktu papildu ģeoloģisko izpēti un projektēšanu.
Kā skaidro LVC, minētais ceļa posms ir sarežģīts no inženiertehniskā viedokļa, tas atrodas pa vidu nogāzei. Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla, un jau pirms vairākiem gadiem izbūvēta atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei.
Jau plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta īpaši rūpīga izpēte un projektēšana, tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs.
Šobrīd abi minētie posmi ir izbūvēti līdz pirmajai šķembu kārtai jeb līdz segas pamatam un ir gatavi seguma izbūvei. Lai nodrošinātu efektīvu risinājumu un kvalitatīvu būvniecību, tika piesaistīti papildu speciālisti. Papildu ģeoloģisko ekspertīzi veica BMGS, bet projektēšanu - SIA "Polyroad".
Kā ziņots, 2014.gada 29.jūlijā ar SIA "Saldus ceļinieks" tika noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu autoceļa Līgas-Kandava-Veģi posmos no 13,95. līdz 14,25.kilometram un no 14,8. līdz 15,3.kilometram. Līguma cena ir 757 865 eiro.
Darbi sākti pērnā gada 18.augustā, un tos bija plānots pabeigt 2015.gada maijā.
Autoceļa posms satiksmei slēgts, tiek izmantots apbraucamais ceļš maršrutā Sabile-Matkule-Pūces-Plosti.
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA