Nozīmīgākais ceļu būves projekts kopš neatkarības atgūšanas

Nozīmīgākais ceļu būves projekts kopš neatkarības atgūšanas
Oktobrī atklātais Saulkrastu apvedceļš, kas atvieglo satiksmi pa Eiropas nozīmes autoceļu VIA Baltica E67, Latvijas Būvnieku asociācijas rīkotajā gada labāko darbu skatē (1., 2. un 3.posms) Rīgas un Limbažu rajonos tika atzīts par gada labāko inženierbūvi. Tas ir autoceļa VIA Baltica E67 posms no Lilastes līdz Skultes pagastam (20,2 kilometru garumā – no Lilastes dzelzceļa pārvada līdz Skultei).
Autoceļš atslogo satiksmi cauri Saulkrastiem, un tagad kūrortpilsēta mazāk cieš no autotransporta radītā trokšņa, izplūdes gāzēm, tiek atslogota pilsētas galvenā iela. Braucēji, kas izmanto apvedceļu, var ietaupīt 15-20 minūtes ceļā pavadāmā laika, jo uz apvedceļa ir lielāks pieļautais braukšanas laiks, nav luksoforu un nemēdz būt sastrēgumu.
Saulkrastu apvedceļš līdz šim paveiktos ceļu būves darbus pārspēj trejādi. Pirmkārt, šī ceļa tā būvniecībā piedalās teju vai visas nozīmīgākās Latvijas ceļu un tiltu būves kompānijas. Otrkārt, tas ir pirmais no jauna uzbūvētais lielceļa posms pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas. Treškārt, tik vērienīgu projektu gan būvniecības mērogos, gan finansiāli Latvijas ceļu būvē vēl nav bijis. Šī projekta ietvaros ir izbūvēts 20,2 kilometrus garais apvedceļš ar 11 metru seguma platumu, kā arī savienojošie ceļi 11 kilometru garumā, gājēju un velosipēdistu celiņi 6,7 kilometru garumā, kā arī 17 satiksmes būves, tostarp tilti, tuneļi un pārvadi.
Būvniecībā ir izmantota tehnika, kāda Latvijā līdz šim vēl nekad ceļu būvē netika pielietota. Piemēram, vācu firmas Herenknecht urbšanas iekārta beztranšeju kolektora būvniecībai. Kā kaut ko specifisku var minēt arī kravas automašīnas ar paaugstinātas caurbraucamības iespējām – damperi, kuri līdz šim Latvijas apstākļos tikpat kā netika izmantoti. Intensīvāko zemes darbu periodā vienlaikus strādāja pat 20 damperi.
Saulkrastu apvedceļa projekts tika realizēts pilnīgi jaunā vietā, šķērsojot mežus, purvus un upes, vienlaicīgi izbūvējot pilnīgi jaunus satiksmes mezglus ar kustības pārvadiem, pieslēgumiem un jaunām ceļa aprīkojuma inženierbūvēm (atbalstsienas, skaņu aizsargsiena, blīvžogs u.c.). Vairākos posmos projektētājiem un būvētājiem ir nācies meklēt sarežģītus risinājumus, lai optimāli atrisinātu reljefa, grunts un apkārtējo objektu radītās grūtības. Nācies veidot ierakumus, lai iedziļinātu šoseju reljefā apstākļos ar augstu gruntsūdens līmeni, - šajās vietās pazemināts gruntsūdens līmenis, izbūvējot plašu kolektoru sistēmu ar komplicētu vairāklīmeņu drenāžas cauruļu sistēmu, piemēram, Lilastes purva šķērsojumā. Atsevišķās vietās kolektori tika ierīkoti pat līdz 7 metru dziļumā, tie tika ierīkoti, izmantojot beztranšeju sistēmu.
Tuvākās dzīvojamās ēkas no šosejas atdalītas ar troksni slāpējošiem žogiem, savukārt izplūdes gāzu kaitīgo ietekmi samazina tas, ka ceļš atrodas vairākus metrus dziļā ierakumā. Celtniecības laikā uzbūvētas 17 inženierbūves, no tām 6 tilti (pār Inčupi, Pēterupi, Aģi, Mazupīti un Ķīšupi), 2 gājēju tuneļi, kā arī 7 satiksmes pārvadi un 2 dzelzceļa tilti. Saulkrastu apvedceļa pieslēgums a/c P6 Saulkrasti – Sēja pie esošā autoceļa VIA Baltica (A1, E67) Saulkrastos ievērojami atvieglo satiksmi, neliekot vairs autobraucējiem līkumot cauri Saulkrastu dzīvojamajam rajonam. Ceļu būvētāji atzīst, ka šādu projektu realizācijā nepieciešams izveidot mākslīgo būvju standartus, lai tiltus, prettrokšņa barjeras, hidrobūvju veidošanai varētu izmantot gatavus risinājumus, nevis katru objektu projektēt kā unikālu mākslas darbu. Veidojot unikālus risinājumus, tie labāk integrējas ainavā, bet, izmantojot būvju standartus, varētu ietaupīt ne tikai laiku, bet arī līdzekļus. Autors: Ingars Liepiņš Raksts veidots sadarbībā ar A.C.B

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

"ACO Nordic" – ilgtspējīgi notekūdeņu apsaimniekošanas risinājumi cilvēku un vides labklājībai

"ACO Nordic" – ilgtspējīgi notekūdeņu apsaimniekošanas risinājumi cilvēku un vides labklājībai

Ūdens ir ekosistēmu dzīvības avots un cilvēces veselības un labklājības pamats. Tomēr dažādu cilvēka ikdienas darbību rezultātā ūdens sastāvs un kvalitāte tiek radikāli izmainīta. Kā komunālie, tā rūpnieciskie notekūdeņi, neattīrīti vai nepilnīgi attīrīti, ar dažādām tajos esošajām kaitīgajām vielām, baktērijām un mikroorganismiem rezultātā nokļūst apkārtējā vidē, to piesārņojot.

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

No 1. aprīļa siltuma izmaksas Rīgā samazināsies par 7,4%

No 1. aprīļa siltuma izmaksas Rīgā samazināsies par 7,4%

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apstiprinājusi izmaiņas AS "Rīgas siltums" siltumenerģijas tarifos. Rīdziniekiem no 1. aprīļa par siltumu būs jāmaksā par 7,4% jeb 3,82 EUR/MWh mazāk  –  48,08 EUR/MWh (bez PVN).

Uzņēmējs runā

Īpaša aizsardzība koka mājām

Natura_foto_2

Koks ir tradicionāls ēku būves materiāls Latvijā, tas priecē iemītniekus ar dabīgo skaistumu, rada siltuma un mājīguma sajūtu mājās. Lai saglabātu koku pēc iespējas ilgāk, to nepieciešams aizsargāt no nelabvēlīgiem laika apstākļiem un kaitēkļiem.