abc.lv skaitļos

Lietotāji online98
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Nozīmīgākais ceļu būves projekts kopš neatkarības atgūšanas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Nozīmīgākais ceļu būves projekts kopš neatkarības atgūšanas

Nozīmīgākais ceļu būves projekts kopš neatkarības atgūšanas
Oktobrī atklātais Saulkrastu apvedceļš, kas atvieglo satiksmi pa Eiropas nozīmes autoceļu VIA Baltica E67, Latvijas Būvnieku asociācijas rīkotajā gada labāko darbu skatē (1., 2. un 3.posms) Rīgas un Limbažu rajonos tika atzīts par gada labāko inženierbūvi. Tas ir autoceļa VIA Baltica E67 posms no Lilastes līdz Skultes pagastam (20,2 kilometru garumā – no Lilastes dzelzceļa pārvada līdz Skultei). {ABC_NEXT_ARTICLE ID=raksts_0425130613}
Autoceļš atslogo satiksmi cauri Saulkrastiem, un tagad kūrortpilsēta mazāk cieš no autotransporta radītā trokšņa, izplūdes gāzēm, tiek atslogota pilsētas galvenā iela. Braucēji, kas izmanto apvedceļu, var ietaupīt 15-20 minūtes ceļā pavadāmā laika, jo uz apvedceļa ir lielāks pieļautais braukšanas laiks, nav luksoforu un nemēdz būt sastrēgumu.

Saulkrastu apvedceļš līdz šim paveiktos ceļu būves darbus pārspēj trejādi. Pirmkārt, šī ceļa tā būvniecībā piedalās teju vai visas nozīmīgākās Latvijas ceļu un tiltu būves kompānijas. Otrkārt, tas ir pirmais no jauna uzbūvētais lielceļa posms pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas. Treškārt, tik vērienīgu projektu gan būvniecības mērogos, gan finansiāli Latvijas ceļu būvē vēl nav bijis. Šī projekta ietvaros ir izbūvēts 20,2 kilometrus garais apvedceļš ar 11 metru seguma platumu, kā arī savienojošie ceļi 11 kilometru garumā, gājēju un velosipēdistu celiņi 6,7 kilometru garumā, kā arī 17 satiksmes būves, tostarp tilti, tuneļi un pārvadi.

Būvniecībā ir izmantota tehnika, kāda Latvijā līdz šim vēl nekad ceļu būvē netika pielietota. Piemēram, vācu firmas Herenknecht urbšanas iekārta beztranšeju kolektora būvniecībai. Kā kaut ko specifisku var minēt arī kravas automašīnas ar paaugstinātas caurbraucamības iespējām – damperi, kuri līdz šim Latvijas apstākļos tikpat kā netika izmantoti. Intensīvāko zemes darbu periodā vienlaikus strādāja pat 20 damperi.

Saulkrastu apvedceļa projekts tika realizēts pilnīgi jaunā vietā, šķērsojot mežus, purvus un upes, vienlaicīgi izbūvējot pilnīgi jaunus satiksmes mezglus ar kustības pārvadiem, pieslēgumiem un jaunām ceļa aprīkojuma inženierbūvēm (atbalstsienas, skaņu aizsargsiena, blīvžogs u.c.). Vairākos posmos projektētājiem un būvētājiem ir nācies meklēt sarežģītus risinājumus, lai optimāli atrisinātu reljefa, grunts un apkārtējo objektu radītās grūtības. Nācies veidot ierakumus, lai iedziļinātu šoseju reljefā apstākļos ar augstu gruntsūdens līmeni, - šajās vietās pazemināts gruntsūdens līmenis, izbūvējot plašu kolektoru sistēmu ar komplicētu vairāklīmeņu drenāžas cauruļu sistēmu, piemēram, Lilastes purva šķērsojumā. Atsevišķās vietās kolektori tika ierīkoti pat līdz 7 metru dziļumā, tie tika ierīkoti, izmantojot beztranšeju sistēmu.

Tuvākās dzīvojamās ēkas no šosejas atdalītas ar troksni slāpējošiem žogiem, savukārt izplūdes gāzu kaitīgo ietekmi samazina tas, ka ceļš atrodas vairākus metrus dziļā ierakumā. Celtniecības laikā uzbūvētas 17 inženierbūves, no tām 6 tilti (pār Inčupi, Pēterupi, Aģi, Mazupīti un Ķīšupi), 2 gājēju tuneļi, kā arī 7 satiksmes pārvadi un 2 dzelzceļa tilti. Saulkrastu apvedceļa pieslēgums a/c P6 Saulkrasti – Sēja pie esošā autoceļa VIA Baltica (A1, E67) Saulkrastos ievērojami atvieglo satiksmi, neliekot vairs autobraucējiem līkumot cauri Saulkrastu dzīvojamajam rajonam. Ceļu būvētāji atzīst, ka šādu projektu realizācijā nepieciešams izveidot mākslīgo būvju standartus, lai tiltus, prettrokšņa barjeras, hidrobūvju veidošanai varētu izmantot gatavus risinājumus, nevis katru objektu projektēt kā unikālu mākslas darbu. Veidojot unikālus risinājumus, tie labāk integrējas ainavā, bet, izmantojot būvju standartus, varētu ietaupīt ne tikai laiku, bet arī līdzekļus. Autors: Ingars Liepiņš Raksts veidots sadarbībā ar A.C.B
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.