Slēgs autoservisu Skanstes tramvaja līnijas izbūves dēļ
Paredzētās Skanstes tramvaja līnijas izbūves dēļ slēgs Senču ielā esošo autoservisu "Quattro Motors", aģentūrai LETA apstiprināja servisu pārvaldošā uzņēmuma SIA "I.D.V." īpašnieks Vilnis Endziņš.
Viņš teica, ka citu variantu neesot, jo Skanstes tramvaja ielas sarkanajā līnijā atrodas ēka un tai blakus - vēl vienas ēkas daļa, un abās atrodas viņam piederošais serviss un rezerves daļu veikaliņš.
"Nekādu variantu mums nav. Bizness jāslēdz. Neiesim jau spirināties pretī. Ja jānojauc, tad jānojauc, jo ēka jau nepieder mums. Turklāt ir skaidrs, ka visa tā tramvaja līnija ir politiska lieta," atzīmēja Endziņš.
Kā liecina "Firmas.lv", "I.D.V." apgrozījums bija 74 069 eiro, bet peļņa - 26 eiro. SIA "I.D.V." dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2842 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir Endziņš.
Abc.lv jau ziņoja, ka īpašniekiem, kuriem pieder īpašums paredzētā Skanstes tramvaja ielu sarkanajās līnijās, jābūt gataviem uz īpašuma atsavināšanu, vienam - ar daļēju ēkas nojaukšanu, ja tramvaja projekts tiks īstenots, aģentūrai LETA pastāstīja Īpašumu departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).
Viņš informēja, ka no visiem 46 īpašumiem tikai uz viena atrodas ēka, kurā šobrīd notiek uzņēmējdarbība. Ēkas daļu paredzēts nojaukt.
Abc.lv jau vēstīja, ka viens no zemesgabalu īpašniekiem paziņojumu par nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ievietojis sociālajā vietnē "Facebook". Vēstulē Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvalde lūdz īpašnieku piekrist zemesgabalu atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai, turklāt tiek minēts, ka zemesgabala vērtību noteiks sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs.
Vēstule datēta ar 7.oktobri, proti, vēl pirms pati Rīgas dome atbalstīja tramvaja līnijas izbūvi.
Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm "par" un 15 "pret" atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) klātesošajiem deputātiem norādīja, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku ofisi, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.
"Šis ir labākais risinājums. Ja mēs redzam, ka šo projektu varam īstenot ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, šo iespēju nedrīkst laist garām," sacīja Ušakovs.
Viņš gan neiztika bez slēptas kritikas biedrības "Eiropas Kustība Latvijā" prezidenta Andra Gobiņa virzienā. Gobiņš vēlējās izteikt savu viedokli, taču Ušakovs kritizēja viņa "melus vai arī kļūdas" par 1500 apbedījumu iznīcināšanu, norādot, ka apbedījuma vietas nedrīkst aizskart. Rīgas mērs vairākkārt aicināja idejas oponentus neaizrauties ar 1500 apbedījumu piesaukšanu.
Ārkārtas sēdes laikā neiztika arī bez opozīcijas paustās kritikas saistībā ar liegumu pārstāvjiem no sabiedrības izteikt savu viedokli par projektu. Piemēram, deputāts Uģis Rotbergs (V) kritizēja vadošo partiju mēģinājumus neieklausīties tajā sabiedrības daļā, uz kuru projekts tieši atstās ietekmi.
Turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.
LETA
2016.gada 18.oktobrī