Šķirotavas stacijas uzkalna rekonstrukcijas projektēšanu sāks 15.martā
Projektēšana ilgs astoņus mēnešus. Atbilstoši līgumam, kas noslēgts ar būvfirmu "BMGS", darbus plānots pabeigt 2015.gada 15.martā.
Rekonstrukcijas darbi nekādi neietekmēs kustību pa dzelzceļa līnijām, līdz ar to arī pasažieru kustība netiks traucēta.
Lai mazāk traucētu kravas vilcienu sadali būvniecības laikā, tika paredzēta uzkalna slēgšana un rekonstrukcija pa etapiem: vispirms tiks slēgti desmit parka "B" ceļi, un uzkalns turpinās strādāt ar palikušiem 16 parka "B" ceļiem. Pēc tam paredzēta visa uzkalna slēgšana, lai rekonstruētu uzkalna kāpuma un nobraucamo daļu.
Tālāk uzkalns sāks strādāt, izmantojot rekonstruētos desmit parka ceļus. Pēdējā posmā tiks rekonstruēti atlikušie 16 ceļi, un pēc šiem darbiem viss uzkalns tiks nodots ekspluatācijā.
LDz skaidro, ka projektam būs tieša ietekme uz jaunās infrastruktūras attīstību, modernizējot šķirošanas uzkalna signalizēšanas vadības sistēmu šķirošanas un pārvešanas darbam, novecojušo bremzēšanas iekārtu nomaiņa ar jaunām, telekomunikāciju, elektroapgādes sistēmu rekonstrukciju.
Visu šķirošanas uzkalna sistēmu modernizācija saskaņā ar jaunākajām prasībām, palielinās šķirošanas uzkalna jaudu, darba kvalitāti un visa Rīgas dzelzceļa mezgla jaudu, kas ļaus nodrošināt arvien pieaugošo kravu transportēšanas pieprasījumu, uzsver LDz.
Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna rekonstrukciju no Kohēzijas fonda plānots piešķirt 16,65 miljonus latu, bet no valsts budžeta - 4,81 miljonu latu.
Iepriekš būvfirma SIA "Skonto būve" izteica pretenzijas pret iepirkumu, kurā par uzvarētāju atzīts AS "BMGS" piedāvājums, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Skonto būves" pārstāve Anna Blaua.
Konkursa uzvarētāja AS "BMGS" piedāvājums būtiski esot pārsniedzis iepirkuma nolikumā norādīto paredzamo līgumcenu 30 miljoni eiro (21 miljons latu), informēja Blaua. "Skonto būve" piedāvātā līgumcena ir 30,3 miljoni eiro (21,21 miljons latu) bez pievienotās vērtības nodokļa 22%.
Ņemot vērā LDz pieredzi augsto tehnoloģiju projektu īstenošanā, ieviešanā un ekspluatācijā, konkursa pieteikumu vērtēšanas procesā galvenā uzmanība tika vērsta uz tehniskās specifikācijas un kvalifikācijas prasību atbilstībām, jo LDz uzdevums esot ieviest mūsdienīgu, augstas drošības pakāpes kravas vagonu sastāvu šķirošanas sistēmu, kas ir pilnībā automatizēta, tādā veidā samazinot darba izmaksas un paaugstinot darba ražīgumu, kā arī ievērojami paaugstinot kustības drošības līmeni.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz apsardze".
"BMGS" ir 1952.gadā dibinātā "Tresta Baltmorgidrostroj" tiesību pārņēmēja.
Būvkompānijas AS "BMGS" konsolidētais apgrozījums 2010.gadā bijis 37,3 miljoni latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija.
Tas ir par 38,7% mazāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmuma konsolidētais apgrozījums bija 60,8 miljoni latu. 2008.gadā koncerna apgrozījums bija 53,8 miljoni latu.
AS "BMGS" lielākais akcionārs ir Viktors Para, kuram pieder 25% akciju. Uzņēmuma akcionāri vēl ir 80 fiziskas personas un divas juridiskas personas.
Rīga, 29.febr., NOZARE.LV.
Foto: Stock.XCHNG
2012.gada 29.februārī