SM: Izsludināts EISI projektu pieteikumu atlases konkurss alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanai
Eiropas klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) ir izsludinājusi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projektu pieteikumu atlases konkursu alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanai. Projektu pieteikumu iesniegšanas termiņš ir 2024. gada 24. septembris pulksten 17.00 (pēc Centrāleiropas laika).
Alternatīvo degvielu infrastruktūras instrumenta (AFIF) uzsaukuma mērķis ir atbalstīt alternatīvo degvielu piegādes infrastruktūras ieviešanu un attīstību, veicinot Eiropas transporta tīkla dekarbonizāciju.
2024.-2025.gadā AFIF ievaros tiks atbalstīti jaunajā Regulā par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu noteiktie mērķi attiecībā uz publiski pieejamām elektriskās uzlādes un ūdeņraža uzpildes stacijām Eiropas Savienības galvenajos transporta koridoros un mezglos, kā arī Regulā par vienlīdzīgu konkurences apstākļu nodrošināšanu ilgtspējīgam gaisa transportam un Regulā par atjaunīgo un mazoglekļa degvielu izmantošanu jūras transportā noteiktie mērķi.
Jaunā uzsaukuma ietvaros atbalsts tiek paredzētas šādām darbībām:
- elektroenerģijas uzlādes infrastruktūras izveidei lieljaudas transportlīdzekļiem, (uzlādes punkti ar attiecīgi vismaz 150kW, 350kW un 1MW izejas jaudu);
- ūdeņraža uzpildes infrastruktūras izveidei lieljaudas transportlīdzekļiem;
- ūdeņraža uzpildes infrastruktūras izveidei sabiedriskajam transportam tajos TEN-T dzelzceļu tīkla posmos, kuros pieļaujama atkāpe no elektrifikācijas prasībām, izolētajos dzelzceļa tīklos vai manevru lokomotīvju uzpildīšanas vajadzībām;
- ūdeņraža uzpildes un elektroenerģijas uzlādes infrastruktūras izveidei, kas paredzēta iekšējo ūdensceļu un jūras kuģiem, kā arī transportlīdzekļiem un iekārtām ostu un lidostu vajadzībām;
- bunkurēšanas infrastruktūras izveidei amonjaka piegādei jūras un iekšējo ūdensceļu kuģiem, kā arī kuģiem, kas nodrošina ostu operācijas TEN-T jūras ostās un iekšzemes ostās;
- bunkurēšanas infrastruktūras izveidei metanola piegādei jūras un iekšējo ūdensceļu kuģiem, kā arī kuģiem, kas nodrošina ostu operācijas TEN-T jūras ostās un iekšzemes ostās.
Izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļu vai kuģu iegādi, uzsaukuma ietvaros nav attiecināmas, izņemot kuģus iekšējo ūdensceļu un tuvsatiksmes kuģošanai, ja ir nepieciešams sākotnējais kuģu skaits, lai uzsāktu atbalstītās uzlādes/degvielas uzpildes infrastruktūras izmantošanu. Šādā gadījumā attaisnotās izmaksas nepārsniedz izmaksu starpību starp fosilo kurināmo kuģi un nulles emisijas kuģi(-iem). Izmaksas, kas saistītas ar zaļā ūdeņraža ražošanu transporta vajadzībām, būs attiecināmas kā sinerģiski elementi saskaņā ar atsevišķi atrunātiem programmas nosacījumiem.
Plašāka informācija par uzsaukumu, atbalsta saņemšanas nosacījumiem, pieejamo finansējumu, atbalsta intensitāti, darba dokumentiem, projektu iesniegumu veidlapām, vadlīnijām, kā arī citiem atbalsta dokumentiem pieejama EK mājas lapas sadaļā EU Funding & Tenders Portal. Ja ir nepieciešami papildu skaidrojumi, aicinām izmantot Eiropas Komisijas mājas lapas sadaļu Get Support.
SVARĪGI! Spēkā esošais regulējums nosaka, ka projektu pieteicējiem no dalībvalstīm ir jāsaņem atbalsta vēstule projekta pieteikumam (Letter of support), ko alternatīvo degvielu infrastruktūras projektiem izsniedz Satiksmes ministrija. Līdz 2024. gada 10. septembrim projekta iesniedzējiem, kas paredz īstenot darbības Latvijas Republikas teritorijā, nepieciešams iesniegt savu projekta pieteikumu Satiksmes ministrijā, lai saņemtu atbalsta vēstuli (Letter of Support).
Papildu informācijas iegūšanai interesenti aicināti piedalīties Virtuālajā Informācijas dienā (2023 CEF Transport call Info Day) šī gada 8. aprīlī no pulksten 14.30 līdz 17.00 (pēc Centrāleiropas laika). Reģistrācija pieejama līdz 5. aprīlim pulksten 10.00 (pēc Centrāleiropas laika).