SM par 12 231 eiro iegādāsies trīs īpašumus autoceļu pārbūves projektu īstenošanai
Rīga, 18.dec., LETA. Satiksmes ministrija (SM) par 12 231 eiro iegādāsies trīs īpašumus autoceļa Duči-Limbaži pārbūves projekta īstenošanai un Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanai, šodien nolēma valdība.
Ministru kabinets (MK) šodien atbalstīja divus SM sagatavotos rīkojuma projektus par nekustamo īpašumu atpirkšanu autoceļu projektu īstenošanai.
Rīkojums "Par nekustamo īpašumu pirkšanu valsts reģionālā autoceļa P53 Duči–Limbaži pārbūves projekta īstenošanu" paredz, ka autoceļa pārbūves projekta īstenošanai SM atpirks divus nekustamos īpašumus Skultes pagasta Limbažu novadā. Par 6551 eiro tiks atpirktas nekustamā īpašuma "Lejasreiņi A" zemes vienības 0,0472 hektāru platībā un 0,1594 hektāru platībā. Par 1712 eiro tiks atpirkts nekustamā īpašuma "Lielpēteru ferma A" zemes vienība 0,054 hektāru platībā.
Savukārt rīkojums "Par nekustamā īpašuma pirkšanu valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai" paredz, ka SM par 3968 eiro iegādāsies nekustamā īpašuma "Lejas Gūģi - 1 C1" zemes vienību 0,31 hektāra platībā Ķekavas pagastā.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka valdība 2016.gada martā atļāva sākt publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Projektu potenciāli varētu finansēt ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, Ziemeļu investīcijas bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, kā arī privātā partnera ieguldījumu/subordinēto aizdevumu līdz 10% apmērā.
Iecerētā partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tostarp trīs gadi projektēšanas un būvniecības darbiem, bet 20 gadi - apsaimniekošanai. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80 līdz 100 miljoni eiro. Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.
Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.
Pēc "Latvijas valsts ceļu" paustā, lielākā ceļa segas noslodze valstī ir uz Bauskas šosejas (A7). Šo ietekmi rada kravas transports (vilcēji ar puspiekabēm un kravas transports ar piekabi), kas intensīvi brauc pa Bauskas šoseju. Lielā noslodze ir viens no iemesliem, kāpēc tiek realizēts Ķekavas apvedceļa projekts.