Šodien sāk Salu tilta rekonstrukcijas darbus; gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi
Rīgā šodien tiks sākti Salu tilta rekonstrukcijas darbi, kuru laikā tiks slēgtas divas vidējās joslas tilta brauktuves vidū, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.
Salu tilts ir galvaspilsētas maģistrālais tilts, kuru izmanto līdz 74 000 autovadītāju diennaktī, tāpēc satiksme tiks ierobežota, bet slēgta netiks.
Būvdarbi tiks sākti no brauktuves vidus, atstājot autovadītājiem divas braukšanas joslas katrā virzienā. Autovadītājiem jārēķinās, ka satiksme uz tilta būs ierobežota un atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz pat 30 kilometriem stundā, brīdina departamenta speciālisti.
Lai izvairītos no satiksmes sablīvējumiem, autovadītājiem, kuri brauc no Bauskas puses, ieteikts izmantot Dienvidu tiltu, savukārt autovadītājiem, kuri iebrauks Rīgā no Jūrmalas puses, ērtāk būs braukt pār Vanšu tiltu.
Salu tilta rekonstrukcijas laikā sabiedriskais transports kursēs pēc ierastā maršruta un laika.
Jau ziņots, ka Salu tilta rekonstrukcijas darbi tiks organizēti trīs posmos, nepārtraukti nodrošinot satiksmi vismaz divās joslās katrā virzienā. Būvdarbu pirmajā posmā tiks slēgtas abas vidējās joslas, pēc tam tiks slēgtas divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet trešajā posmā rekonstruēs atlikušās divas malējās joslas virzienā uz centru.
Būvdarbu laikā tiks nodrošināta nepārtraukta kustība arī gājējiem un velosipēdistiem. Rekonstrukcijas gaitā gājēju tuneļos tiks ierīkots apgaismojums, videonovērošana, bet sienas pārklātas ar antigrafiti pārklājumu.
Līdz 2015.gada 30.novembrim tiks veikta Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu renovācija, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu remontdarbi, gājēju drošībai tuneļos zem tilta tiks uzstādīts LED apgaismojums un videokameras, savukārt velobraucējiem tiks nodrošinātas ērtas nobrauktuves.
Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.
LETA jau ziņoja, ka Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība "LNK industries", kuras sastāvā ir trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un "TTS".
Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvajām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināties tilta nestspēja un ilgizturība.
Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība "Salu tilts", būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.
Rīga, 3.jūl., LETA.
Foto:rosmary/Flickr