Šonedēļ tiks parakstīts "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanas līgums
Rīga, 2.jūl., LETA. Piektdien, 5.jūlijā, Satiksmes ministrijā (SM) notiks dzelzceļa projekta "Rail Baltica" centrālā posma caur Rīgu, kā arī posma Vangaži-Salaspils-Misa, būvprojektēšanas līgumu parakstīšana, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
Līguma parakstīšana notiks 5.jūlijā plkst.13.30, Gogoļa ielā 3, 4. stāvā.
Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki, uzņēmuma "IDOM" valdes priekšsēdētājs Alvaro Rejs, uzņēmuma "Egis Rail" valdes priekšsēdētājs Olivjē Buvārs, uzņēmuma "Olimps" projektu direktors Sergejs Ignatenko un "INECO" un "DB Engineering & Consulting" pārstāvji.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu, uzbērumu un Centrālās stacijas kompleksu Rīgā par 430,5 miljoniem eiro būvēs personu apvienība "Besix ReRe Group", kuru veido Beļģijas "Besix" un Latvijas SIA "ReRe būve". "Besix ReRe Group" ir arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar "Cowi" (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets, kas ietver 2,6 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, sešus jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu vienu kilometru garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu.
Izstrādātais projekts paredz esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz "Stockmann" universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidot estakādi, pa kuru turpmāk organizēt dzelzceļa satiksmi. Gājēju ērtībām tiks izbūvēti gājēju ceļi zem platformām. Rīga tiks arī pie jaunas ielas - tiks savienota Elizabetes iela ar Timoteja ielu.
Savukārt posma Vangaži-Salaspils-Misa būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,024 miljoniem eiro veiks starptautiska uzņēmumu apvienība, kuras sastāvā ir Francijas uzņēmums "Egis Rail S.A.", Vācijā reģistrētais "DB Engineering & Consulting" un SIA "Olimps".
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.