Šopavasar saremontētas bedrītes 42 futbola laukumu platībā
Kā norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, ministrija tālākos gados tiecas uz lielākiem mērķiem un cer, ka no valdības puses tiks finansēta ministrijas un Latvijas Valsts ceļu (LVC) izstrādātā ceļu sakārtošanas programma, kas ļaus pilnībā savest kārtībā galvenos ceļus un 75% reģionālos ceļus. Tāpat Matīss uzsvēra pastiprinātas kontroles nozīmi ceļu būvē no būvprojekta līdz ceļu nodošanai ekspluatācijā. Viņš norādīja, ka ir posmi, kuros veikta virsmas apstrāde un tomēr tā nav izturējusi šo pavasari. Šajos gadījumos būvniekam par saviem līdzekļiem darbs jāveic atkārtoti.
"Latvijas autoceļu uzturētāja" (LAU) valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs savukārt norādīja, ka bedrīšu remonts šogad tiks pabeigts līdz 15.jūnijam. Kopumā šajā pavasarī bedrīšu remontos iesaistītas 109 brigādes, kurām izdevies saremontēt 300 000 kvadrātmetrus. Iepriekš bedrīšu remontiem pavasarī veidotas tikai 60-70 brigādes, taču šogad bijis uzdevums tās salabot pēc iespējas ātrāk. Kononovs norādīja, ka bedres nelāpa tikai pavasarī, bet visu gadu un kopumā gadā tiek salāpīti 600 000 kvadrātmetri bedru. Ja ceļu rekonstrukcijai piešķirtu trūkstošos līdzekļus, nebūtu tik daudz naudas jātērē uzturēšanai.
Plūdos sabojātiem ceļiem iztērēts viens miljons latu. Patlaban kustība uz šādiem ceļiem ir atjaunota, taču darbi turpināsies vēl mēnesi, skaidroja Kononovs.
"Latvijas Valsts ceļu" (LVC) valdes loceklis Jānis Lange uzsvēra, ka šogad tiks veikti remonti 30 posmos, tai skaitā šosezon tiks remontēti ceļu Krāslava-Preiļi, Rīga-Ērgļi, Rīga-Jelgava posmi. Ceļu testēšanai iegādāta tehnika 500 000 latu apmērā. Lojalitāte pret nekvalitatīvi veiktiem ceļiem būs nulle, uzsvēra Lange, skaidrojot, ka vidēji 5% remontēto ceļu nav kvalitatīvi, uz ko arī būvniekiem tiekot norādīts. Tiekot veikti divi pārbaudes urbumi uz kilometru un tikai tad, ja tie atbilst vajadzīgai kvalitātei, darbs tiekot turpināts. Arī darbu beidzot, ceļš tiek izvērtēts pēc vairākiem kritērijiem. Arī Lange uzsvēra, ka Satiksmes ministriju izstrādāto ceļu atjaunošanas programmu varēs realizēt tikai tad, ja tai tiks piešķirts finansējums. Savukārt tas esot atkarīgs no tā, vai ceļi būs politiķu prioritāte un kāds būs sabiedrības pieprasījums. Pavasarī bedrīšu sezonā sabiedrības spiediens uz politiķiem esot liels.
Šogad bija plānots bedres asfalta segumos salabot īsākā laikā - divas nedēļas ātrāk nekā iepriekšējos gados. Bedrīšu remonti A uzturēšanas klases autoceļos (valsts nozīmīgākajos autoceļos) pabeigti līdz 18. maijam, B uzturēšanas klases autoceļos pabeigs līdz 1.jūnijam, C un D uzturēšanas klases autoceļos - līdz jūnija vidum.
Aprīļa sākumā sastādītais masveida bedrīšu remonta plāns paredzēja -, lai pabeigtu masveida bedrīšu remontu valsts autoceļos līdz jūnija vidum, nepieciešams aizpildīt 400 tūkstošus kvadrātmetru bedru. Uz 28.maiju aizpildīti 74% procenti jeb 298 000 kvadrātmetri no plānotā bedrīšu daudzuma.
Avārijas stāvoklī esošajos autoceļos pēc lietiem bedres veidojas no jauna. Tādēļ arī turpmākajos gada mēnešos nāksies operatīvi novērst bedres, izdrupumus un plaisas, pirms tās kļūst par satiksmei bīstamām bedrēm, skaidro LVC.
2013.gada autoceļu remontdarbu sezonā no valsts budžeta ikdienas uzturēšanai saņemti 52 miljoni latu, savukārt no valsts budžeta kapitālieguldījumiem saņemti aptuveni 12 miljoni latu, kas ļaus kopumā sakārtot 100 kilometru autoceļu, atjaunot četrus tiltus, izbūvēt divus jaunus tiltus, liecina "Latvijas Valsts ceļu" (LVC) sniegtā informācija.
No ES fondiem (Kohēzijas fonds un Eiropas Reģionālās Attīstības Fonds) tiks apgūti 88 miljoni latu, darbi kopumā notiks uz 377 kilometru ceļa posmiem (asfalta segumu rekonstrukcija un grants ceļu asfaltēšana).
Šogad darbi notiks kopā 30 posmos, un tiks pabeigti 220-300 kilometru atkarībā no iepirkumu procedūru pārsūdzību rezultātiem un laika apstākļiem, jo daļa no objektiem tiks uzsākta 2013.gadā un pabeigta 2014.gadā.
Šogad no valsts budžeta papildus saņemtie 5,2 miljoni latu tiks izlietoti vienkāršotai seguma sakārtošanai ar virsmas apstrādes metodi. Šādi tiks sakārtoti 183 kilometru ceļu 30 posmos.
Valsts autoceļu sakārtošanas programma 2014.-2020.gadam paredz ceļiem piešķirt 1062,2 miljonus latu, tai skaitā 1279 kilometru valsts galveno autoceļu segumu atjaunošanai un rekonstrukcijai, kā arī segas rekonstrukcijai - 348,7 miljonus latu. 2292 kilometru valsts reģionālo autoceļu segumu atjaunošanai un segu rekonstrukcijai plāno piešķirt 535,8 miljonus latu, savukārt 2321 kilometru valsts vietējo autoceļu virsmas apstrādei un grants seguma atjaunošanai - 115,5 miljonus latu. 50,2 miljoni latu paredzēti 206 tiltu atjaunošanai un rekonstrukcijai, bet 44 satiksmes drošības projektu realizācijai - 12 miljoni latu.
Rīga, 30.maijs, NOZARE.LV.
Foto: Pilseta24.lv