Spriedīs, kā kompensēt zaudējumus "Rail Baltica" trases būves skarto teritoriju īpašniekiem
Līdz oktobra beigām turpināsies darbs pie ziņojuma gala versijas. Paralēli arī notiekot darbs pie lēmuma pieņemšanas par veidu un kārtību, kā tiks izmantoti izpētes rezultāti un rekomendācijas.
Tāpat SM skaidro, ka ministrija sadarbībā ar starpinstitūciju darba grupu pašreiz vērtē un komentē izpētes rezultātu un plānots to uzlabot un papildināt. Darba grupā papildus Satiksmes ministrijas speciālistiem ir pārstāvētas vairākas institūcijas: VAS "Latvijas Valsts ceļi", Tieslietu ministrija, Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi", AS "Latvijas Valsts meži", Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Valsts zemes dienests.
Kā ziņots, lai varētu izstrādāt normatīvos aktus, kas ļautu adekvāti kompensēt zaudējumus īpašniekiem, kuru teritorijas ietekmēs "Rail Baltica" trases būvniecība, notika izpēte, kuru veic zvērinātu advokātu birojs "Borenius", aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.
Iepirkums tika izsludināts par taisnīgas atlīdzības noteikšanu par nekustamajiem īpašumiem, kas nepieciešami un atsavināmi sabiedrības vajadzībām, un par zaudējumiem īpašumiem, kas ir netieši skarti un kam radušies saimnieciskās darbības ierobežojumi vai netiešie zaudējumi transporta infrastruktūras projekta īstenošanas rezultātā.
Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka kopējā līgumcena ir 34 710 eiro.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.
"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai, intervijā aģentūrai LETA norādīja "Rail Baltica" projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" - valdes loceklis Edvīns Bērziņš. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.
LETA
Foto: Ieva Čīka/LETA