Tehnisko problēmu novēršana lielveikalā "Pilsētas pasāžā" Jelgavā vēl nav notikusi

Tehnisko problēmu novēršana lielveikalā

Jelgava, 5.jūn., LETA. Tehnisko problēmu novēršana lielveikalā "Pilsētas pasāžā" Jelgavā vēl nav notikusi, lai gan 13.martā beidzās pirmais Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) dotais termiņš darbu veikšanai.

BVKB pārstāve Egita Diure aģentūru LETA informēja, ka termiņš ticis pagarināts līdz 30.maijam, taču visdrīzākais tas tiks pagarināts vēlreiz, jo ēkas apsaimniekotājs nepieciešamos darbus vēl nav paveicis.

Ēkas apsaimniekotājs maija beigās ir iesniedzis jaunus dokumentus BVKB, kas apliecina, ka daži darbi, lai novērstu ēkas bīstamību, ir uzsākti. Diure piebilst, ka BVKB šobrīd vērtē iesniegtos dokumentus un drīzumā varētu būt jauns lēmums, iespējams, par termiņa pagarināšanu.

Saistībā ar "Pilsētas pasāžu" BVKB ir apjomīga korespondence, sākot ar iedzīvotāju, mediju vēstulēm par pamanītiem trūkumiem un beidzot ar atbildīgo iestāžu tehniskās apsekošanas atzinumiem, administratīvajiem lēmumiem un ēkas īpašnieka ziņojumiem par trūkumu novēršanas gaitu. Kopā esot ap 40 dokumentu, skaidro Diure.

Pēc BVKB sniegtās informācija būtiskākie trūkumi ir jumta pārseguma (4.stāva) siju un plātņu savienojuma mezgla sākotnējā izbūve neatbilstoši projektam, tāpēc nepieciešams izstrādāt risinājumu mezgla pastiprināšanai vai veikt padziļināto tehnisko izpēti ar precīziem mezgla nestspējas aprēķiniem. Ņemot vērā, ka pagrabstāva pārseguma plātnes betonēšanai tika izmantots paredzamai lietderīgai slodzei neatbilstošs betons, nepieciešams veikt plātnes nestspējas noteikšanu. Līdz pārseguma plātnes faktiskās nestspējas noteikšanai nepieciešams samazināt pieļaujamo lietderīgo slodzi līdz 800 kilogramiem uz kvadrātmetru.

Vairākkārt notikusi arī 2.stāva grīdas flīžu atdalīšanās, kā dēļ tirdzniecības centrs uz vairākām dienām bija slēgts.

Pēc BVKB rīcībā esošās informācijas SIA "Marno J" sācis projektēšanu piecu siju remontam ēkas 4.stāvā, kā arī veicis ekspertīzi pagrabstāva pārseguma plātnēm un iesniedzis tās atzinumu BVKB, taču šajā gadījumā būšot jāveic vēl viena papildus ekspertīze.

Lai gan pēc atkārtotās flīžu atlēkšanas lielveikalā gada sākumā speciālisti atzina, ka nav pamata veikala slēgšanai, daļa iedzīvotāju tomēr pauž bažas par savu drošību, apmeklējot šo veikalu.

Aģentūras LETA rīcībā esošajā ekspertu slēdzienā, kas sniegts šā gada sākumā, minēts, ka veikala autostāvvietas pārsegumā betona rukuma (tilpuma maiņa hidratācijas procesa ietekmē) rezultātā izveidojušās plaisas ar 4 milimetru atvērumu un dziļumu līdz 40 milimetriem. Pēc eksperta domām, ja netiks veikta plaisu aizdare, var iestāties stiegrojuma korozija, kas savukārt radīs betona struktūras sadalīšanos.

Ziņojumā norādīts, ka ēkas būvprojektā un būvniecības dokumentācijā ir pretrunīga informācija par paredzētā un faktiski izmantotā betona raksturlielumiem un paredzēto slodzi, un arī faktiskās pārbaudes laikā bijis redzams, ka betona stingrības pakāpe dažādās vietās ir atšķirīga. Ņemot vērā šo pretrunīgo informāciju, būvinspektors secinājis, ka nepieciešams veikt pārseguma nestspējas noteikšanu, bet līdz tam nedrīkst pārsniegt pieļaujamo lietderīgo slodzi, kas ir 800 kilogrami uz kvadrātmetru.

Plaisas un nesakritība betona stingrības pakāpei nebūt nav vienīgās problēmas, ko eksperts minējis saistībā ar lielveikala pazemes autostāvvietu. Piemēram, tajā caur betona plātni spiežas gruntsūdens, un, ja tas netiks novērsts, tad notiks betona sadalīšanās un tai sekojošas nesošās armatūras korodēšana.

Pārbaudot ēku, eksperts ne tikai konstatējis problēmas autostāvvietā, bet arī citviet ēkā. Veikala 4.stāvā, kur kādreiz atradās trenažieru zāle, izbūvēts tērauda siju klājs, taču tajā no būvprojektā paredzētajām divām balstmezgla skrūvēm ievietota tikai viena skrūve, ko papildina nekvalitatīvs metinājums. Tādējādi eksperts neizslēdz, ka var notikt konstrukciju rotācija ap savu asi, tai zaudējot savu nestspēju, jeb, ikdienas valodā runājot, atsevišķas konstrukcijas (betona bloki) var izkrist no savām vietā. Tā kā šobrīd ievietot iztrūkstošo skrūvi nav iespējams, jo tas neatgriezeniski bojās pārseguma paneļus, vienīgais veids, kā novērst problēmu, ir veikt pārbūvi.

Ne tehniskajā izpētē, ne BVKB atzinumā nav skatīti tādi jautājumi kā ēkas vibrācija, kuru regulāri konstatē veikalā strādājošie un tā apmeklētāji, un flīžu atlēkšana.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

"Schwenk Latvija" aicina pieteikties inženierzinātņu stipendijām

Rīga, 22.aug., LETA. Sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) attīstības fondu būvmateriālu ražotājs "Schwenk Latvija" piedāvā Saldus un Brocēnu novada jauniešiem pieteikties inženierzinātņu izglītības stipendijām, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Uzņēmējs runā

SIA "SBS Group" – celtniecības putas, skrūves, zāģripas kokam

celtniecibas_putas_skruves_zagripas_kokam_sbs_group_sia

Celtniecības putas ir viens no visplašāk izmantotajiem mūsdienu būvniecības ķīmijas produktiem. To ražotāji izstrādā arvien specifiskākas putas, kas paredzētas konkrētiem mērķiem. Variējot to fizikālās īpašības, tiek ražotas celtniecības putas ar augstu vai zemu izplešanos, kas ļauj tās izmantot platāku vai šaurāku vietu aizpildīšanai.