abc.lv skaitļos

Lietotāji online178
Aktīvie uzņēmumi26663
Nozares raksti2317
Ekspertu atbildes3041
Trešajā būvniecības gadā redzamas Rail Baltica stacijas un tās infrastruktūras aprises Rīgas lidostā (FOTO) : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Trešajā būvniecības gadā redzamas Rail Baltica stacijas un tās infrastruktūras aprises Rīgas lidostā (FOTO)

Trešajā būvniecības gadā redzamas Rail Baltica stacijas un tās infrastruktūras aprises Rīgas lidostā (FOTO)
Foto: Būvlaukums no ārpuses

Kopš 2021. gada jūnijā pie Rīgas lidostas tika atklāts Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras būvlaukums, iespaidīgas aprises ieņēmusi Rail Baltica dzelzceļa stacijas ēka. Veikta apjomīga apakšzemes inženierkomunikāciju tīklu, pievedceļu un autostāvvietu pārbūve, un sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, sliežu ceļa izbūvei virzoties gan uz Rīgu, gan Mārupi.

Trešajā būvniecības gadā noslēgumam tuvojas Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas ēkas dzelzsbetona sienu nesošo konstrukciju, pasažieru platformu un iekšējā viadukta posma izbūve. Būvniecībā jau izmantoti aptuveni 16 000 m3 betona. Viadukts stacijas posmā tiek būvēts īpaši izturīgs, ņemot vērā lielo slodzi, kas tam jāiztur, vilcienam bremzējot un ieskrienoties ar šobrīd aprēķināto ātrumu stacijas apkaimē – 120 km/h. Stacijas ēka jau ir pacēlusies 14 metru augstumā (kopējais augstums būs 24,8 metri), un vizuāli novērtēt iespaidīgās aprises var ikviens lidostas apmeklētājs. Ēkas dzelzsbetona konstrukcijas plānots pabeigt šogad.

Šogad arī sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, jo sliežu ceļu izbūve izplešas gan virzienā uz Rīgu, gan Mārupi. Regulāri būvlaukumā strādā ap 250 būvnieku. Būvlaukums no 4315 m2 2021. gadā izaudzis līdz 30 320 m2 šāgada jūnijā.

Foto: Rīgas lidosta no būvlaukuma

Uzsākts darbs Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā. Būvdarbus plānojot jānodrošina lidostas darbības nepārtrauktība un operatīvi jātiek galā ar jauniem pavērsieniem. “Slēgtajā teritorijā veicam gan esošo inženierkomunikāciju tīklu pārbūvi, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūvi – tā atbrīvojam vietu topošajam dzelzceļa viaduktam. Šobrīd jau veiksmīgi notestēta puse viadukta balstu testa pāļu Mārupes virzienā,” atklāj Maija Baltgalve, "B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle.

Banner 280x280

“Ziemeļu virzienā darbosimies rudens pusē, aizņemot daļu P3 stāvvietas. Taču autovadītājiem uztraukumam nav pamata, jo paralēli paplašinām P1 publisko Rīgas lidostas stāvvietu, un noslēgumam tuvojas jaunās P5 stāvvietas izbūve starp Biroju ielu un autoceļu uz Rīgu. Kopumā izbūvēti 28 585 m2 un tiks radītas vairāk nekā 1000 jaunas autostāvvietas, kas kompensēs aizņemto platību P3 stāvlaukumā dzelzceļa sliežu izbūvei,” skaidro Maija Baltgalve.

Trīs būvniecības gados paveikts iespaidīgs apjoms, tai skaitā, izbūvējot ceļus 2490 metru garumā un komunikāciju tīklus 52 350 metru garumā. Līdz ar minētajiem 16 000 m3 betona būvlaukumā ievesti ap 53 000 m3 smilts un ap 64 000 m3 šķembu.

Nākamais būvdarbu posms paredz dzelzceļa uzbēruma un pārvada pār Ulmaņa gatvi būvniecību.

Rail Baltica dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas būs savienots ar lidostas infrastruktūru un pasažieriem piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības.

Projekta gaitā jāuzbūvē 4,5 km ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu, pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru.

Rail Baltica dzelzceļa stacija un lidosta pēc jaunā termināļa būvniecības būs savienotas ar gājēju tiltu un skvēru. Pēc projekta, lidostā pasažieri ik pēc 15 minūtēm varēs nokļūt ar atspoles vilcienu no Rīgas Centrālās stacijas.

Par projektu

Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma, Itālija, Prodex, Slovākija, un Vektors T, Latvija) – projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA Forma 2 (Latvija) un Prointec S.A.U. (Spānija).

Šā projekta finansējumu 81–85 % apmērā nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrija.











Būvlaukuma progresa video:

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Vai atceraties pagājušo ziemu, kad stundām ilgi nācās tīrīt sniegu ar lāpstu? Tagad ir īstais brīdis padomāt par efektīvāku risinājumu – sniega pūtēju, kas ietaupīs gan jūsu laiku, gan spēkus. Ko ņemt vērā, izvēloties sniega pūtēju?

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.