Trīs gadu laikā LVC uz "Via Baltica" uzstādīs mainīgās elektroniskās ceļa zīmes
Līdz 2018.gada rudenim plānots uzstādīt mainīgās informācijas ceļa zīmes, modernizēt esošos luksoforus un pielāgot tos adaptīvam darba režīmam - gaismas tiks pārslēgtas, ņemot vērā aktuālo satiksmes situāciju. Tāpat iecerēts uzstādīt arī jaunas laikapstākļu stacijas un modernizēt esošās, kā arī izveidot satiksmes reāllaika videonovērošanu un negadījumu novēršanas risinājumus atsevišķos satiksmes mezglos.
LVC Satiksmes informācijas centra vadītājs Boriss Jeļisejevs skaidro, ka šis būs pirmais tik apjomīgs projekts Latvijas valsts autoceļu tīklā. No autovadītājiem jau ilgāku laiku LVC esot saņēmuši pieprasījumus pēc pamanāmām un efektīvām brīdinošām ceļa zīmēm. Tie ceļu lietotāji, kas ir braukuši pa autoceļiem citās Eiropas valstīs, bieži arī atsaucās uz līdzīgu sistēmu efektivitāti. "Interreg" programma bijusi viena no iespējām, kā Latvijā sākt strukturētu darbu pie viedo tehnoloģiju ieviešanas uz autoceļiem, tāpēc uzrunāti Igaunijas kolēģi kopīgam projektam, stāsta projekta "Smart E67" vadītājs Jeļisejevs.
Latvijā projekts esot vērsts uz kravu pārvadājumu un pasažieru transporta plūsmas efektivitātes un drošības uzlabošanu "Via Baltica" posmā no Ainažiem līdz Lietuvas robežai.
Igaunijas Ceļu administrācijas Informācijas tehnoloģiju departamenta projektu vadītājs Kristjans Duubass skaidro, ka projekts ir nākamais solis uz tiešsaistes satiksmes plūsmas pārvaldību Igaunijas valsts ceļos. Līdz šim Igaunijā esot veikts monitorings un dažādi mērījumi, un tagad parādījusies iespēja pāriet uz nākamo līmeni - aktīvu komunikāciju ar autovadītājiem uz ceļa, informējot tos par sarežģījumiem un ierobežojumiem, lai uzlabotu drošību uz ceļa un ekonomētu ceļā pavadīto laiku.
"Smart E67" tiks realizēts ERAF pārrobežu sadarbības programmā "Interreg Central Baltic". Projekta iniciators un vadošais partneris ir LVC, un tas tiks īstenots sadarbībā ar Igaunijas Ceļu administrāciju. Viedās transporta sistēmas elementus paredzēts uzstādīt uz "Via Baltica" gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina-Rīga-Bauska-Lietuvas robeža. Projekta kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85% ir ERAF līdzfinansējums.
Šodien LVC birojā projekts esot izsludināts, un šajā pasākumā piedalījās LVC un Igaunijas Ceļu administrācijas pārstāvji, kā arī Satiksmes ministrijas pārstāvji, ceļu nozares eksperti un tematisko mediju pārstāvji.
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA