abc.lv skaitļos

Lietotāji online53
Aktīvie uzņēmumi27907
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta sola ierīkot velojoslas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta sola ierīkot velojoslas

Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta sola ierīkot velojoslas

Rīga, 4.sept., LETA. Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas, otrdien žurnālistiem norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Ušakovs un Rīgas domes Satiksmes departamenta vadība šodien apsekoja Augusta Deglava tilta pārbūves darbus. Pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic AS "Kauno tiltai". Šoruden uzņēmums apņēmies sakārtot to tilta daļu, kas saistīta ar ietvju un velojoslu izbūvi, bet pavasarī - turpināt braucamās daļas pārbūvi. Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, transporta joslas sāks pārbūvēt jau šogad.

Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25%. Kopumā objektam paredzēts veikt pārvada laidumu un balstu konstrukciju remontu, jaunu deformācijas šuvju izbūvi, jaunu drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūvi uz pārvada, vājstrāvas tīklu un apgaismojuma pārbūvi, kā arī braucamās daļas atjaunošanu.

Taujāts par veloinfrastruktūras iekļaušanu tiltu pārbūves procesā, Rīgas mērs sacīja, ka velojosla būs uz Augusta Deglava tilta - tiks izbūvēta jauna ietvju zona, kas paredz, ka gar kreiso brauktuves malu, virzienā uz centru, būs velojosla.

Banner 280x280

Tāpat noteikti velojosla būs uz Vanšu tilta, teica Ušakovs. "Projektējot Zemitāna tiltu - skatīsimies pēc iespējām. Risinājumi tiek meklēti," sacīja mērs.

Mērs arī vērsa uzmanību, ka Vanšu un Salu tilti kapitālo remontu nebija piedzīvojuši jau kopš 1980.gadiem. Taujāts, kādēļ tilti netika remontēti līdz šim, mērs atzina, ka pēdējās desmitgades laikā, pirmo četru piecu gadu prioritāte esot bijuši skolu un stadionu remonti, bet tagad nākamais posms ir satiksmes infrastruktūras sakārtošana. "Visu vienlaicīgi izdarīt mēs nevaram. Taču naudu centīsimies godīgi sadalīt visām nozarēm. Tagad pastiprināti strādāsim ar satiksmes infrastruktūras sakārtošanu," sacīja mērs.

Departamenta vadītājs Emīls Jakrins klātesošajiem uzsvēra, ka visu Rīgas tiltu pilnā inspekcija tiek veikta reizi piecos gados. Katru gadu tiek veiktas arī ikgadējās pārbaudes, kas nav tik padziļinātas, bet uzturēšanas darbi un apsekošanas notiek ik dienu. Šogad galvenās inspekcijas tiks veiktas 16 objektiem.

Runājot par lielākajiem gaidāmajiem tiltu remontdarbiem, Jakrins ieskicēja, ka 2019.gadā departaments sāks projektēt Jorģa Zemitāna, Gustava Zemgala satiksmes pārvada, kā arī tilta pār Mārupīti Kārļa Ulmaņa gatvē pārbūvi. Zemitāna tiltu fiziski plānots sākt pārbūvēt 2020.gadā, bet pārējos divus - 2021.gadā. Pēdējā padziļinātā ekspertīze Zemitāna tiltam veikta šogad.

2020.gadā plānots uzsākt arī Gaisa tilta pārbūves projektēšanu, bet pārbūves darbus paredzēts sākt 2022.gadā.

Vanšu tilta kāpņu pārbūves projektēšana patlaban esot pēdējā stadijā. Departaments cer, ka šomēnes projekts būs gatavs un šogad varēs uzsākt arī kāpņu pārbūvi, kas varētu prasīt aptuveni mēnesi.

Paša tilta pārbūves projektēšana tiks uzsākta nākamgad un pirmais projektētāju uzdevums būs veikt tilta padziļināto pārbaudi. Plānots, ka arī būvdarbus varēs sākt nākamgad. Pēdējo reizi padziļinātā pārbaude Vanšu tiltam veikta 2013.gadā.

Pēc departamenta plāniem redzams, ka projektēšanas periodam katram objektam tiek atvēlēts aptuveni gads. Departamenta vadība pauda, ka pēdējā laikā lielākajos objektos vērā ņemamu šķēršļu projektēšanas gaitā nav bijis, tādēļ tā cer, ka projektēšanas procesi neaizkavēsies.

Pēdējo piecu gadu laikā Satiksmes departaments ir pilnībā veicis pārbūvi satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē un Salu tiltam pār Daugavu un Mazo Daugavu. Tāpat pārbūve sākta tiltam pār Bieķengrāvi, Augusta Deglava tiltam, kā arī tiek turpināta Salu tilta kompleksa pārbūve.

Šogad plānots uzsākt arī Brasas tilta pārbūvi, kas ir atzīts par vienīgo sliktā stāvoklī esošo tiltu Rīgā. Kopumā Rīgā ir 35 tilti, 61 satiksmes pārvads un estakādes, 16 gājēju tilti un pārvadi, kā arī 27 tuneļi. No tiem 110 objektu stāvoklis ir apmierinošs, 25 - labs, bet viena objekta - slikts.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Trīs iemesli, kādēļ izvēlēties individuāli izgatavotu virtuves iekārtu

Trīs iemesli, kādēļ izvēlēties individuāli izgatavotu virtuves iekārtu

Individuāli izgatavota virtuves iekārta ļauj pilnībā izmantot telpas potenciālu – gan standarta, gan nestandarta plānojumos. Individuāli projektēta virtuve pielāgojas jums, nevis otrādi. Ja vēl šaubāties, vai ir vērts virtuves iekārtu izgatavot pēc jūsu individuālā pasūtījuma, uzzināsim 3 iemeslus, kādēļ tā būs labākā izvēle!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Melnis: Pašvaldībām būs plašākas tiesības sava reģiona attīstības noteikšanā  

Melnis: Pašvaldībām būs plašākas tiesības sava reģiona attīstības noteikšanā  

Vides prasību regulējuma reformas ietvaros Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) ir iesniegusi priekšlikumu Saeimā likumprojektam “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”. Pašvaldībām tiks piešķirtas jaunas tiesības nepieņemt akcepta lēmumu par vēja projektu attīstību, ja konkrētās pašvaldības teritorijā jau tiek īstenoti vēja parki vismaz 150 MW apmērā vai ja plānošanas reģionā kopējā vēja projektu jauda ir 500 MW.

Izstāsti Latvijai