abc.lv skaitļos

Lietotāji online14
Aktīvie uzņēmumi25167
Nozares raksti1178
Ekspertu atbildes3041
Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes

No 2. decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta SMART E263/E77 ietvaros uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Sigulda–Veclaicene (A2) posmā no 14,7.km līdz 191.5. km.

Kā darbojas mainīgās elektroniskās ceļazīmes?

  • Ceļazīmēs, kas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un apvienotās vadības sistēmā, tiks attēlota informācija par braukšanas apstākļiem atbilstošu maksimālo braukšanas ātrumu, satiksmes brīdinājumi, piemēram, slidenu ceļu, stipru vēju vai miglu u. c.;
  • Informācija ceļazīmēs mainīsies atkarībā no faktiskajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa, kurus noteiks līdzās autoceļam uzstādītās ceļa meteoroloģiskās stacijas un satiksmes plūsmas uzskaites iekārtas, kā arī, ņemot vērā satiksmes vadības sistēmas iestatījumus – darbības scenārijus;
  • Elektroniskajās ceļazīmēs iespējams attēlot arī citu, autobraucējiem saistošu informāciju, piemēram, braukšanas laiku līdz noteiktai vietai, brīdinājumus par remontdarbiem vai sastrēgumiem ceļa posmā, autoceļa temperatūras mērījums vai citas īsas satiksmes ziņas;
  • Svarīgi atcerēties, ka elektroniskajām ceļazīmēm ir tāds pats spēks, kā parastajām, un tajās norādīto maksimālo braukšanas ātrumu nedrīkst pārkāpt. Par pārkāpumiem tiek piemērots sods, atbilstoši likumā noteiktajam;
  • Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas – ir jāievēro ceļa satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats, kā visur ārpus apdzīvotām vietām - 90 km/h.

Informatīvais video par maināmās informācijas ceļazīmēm šeit.

Gan Latvijā, gan Igaunijā maināmās informācijas ceļazīmes ir izstrādātas atbilstoši Eiropas standartam EN 12966, to darbības princips abās valstīs ir līdzīgs.

Kopumā projekta ietvaros uz Vidzemes šosejas ((A2) Eiropas ceļu sistēmā autoceļš E77) Latvijā uzstādītas četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 22 objektos jaunas elektroniskās ceļa zīmes, vienā vietā pārcelta un modernizēta, bet divās vietās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas. Visas uzstādītās ceļa zīmes ir pieslēgtas Satiksmes informācijas centra satiksmes vadības sistēmai.

Projektu SMART E263/E77 VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) īsteno kopā ar Igaunijas transporta administrāciju, un Igaunijā projekta ietvaros aprīkots posms no Tallinas uz Tartu. Gan Latvijā, gan Igaunijā ar elektroniskajām ceļazīmēm aprīkotie posmi ir ar lielu satiksmes intensitāti. Tie savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām Tallinas un Rīgas tuvumā.

INTERREG V-A Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gada plānošanas perioda projekta CB 891 Viedais Tallinas–Tartu–Luhammā–Rīga koridors E263/E77 (SMART E263/E77) īstenošanas laiks ir no  2020. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim. Tā kopējās attiecināmās izmaksas ir 2,6 milj. eiro,  tostarp Latvijas partnera daļa ir 1,26 milj. eiro, no kuras 8% tiks līdzfinansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem.

Papildu informācija par projektu: SMART E263 /E77 - Latvijas Valsts Ceļi (lvceli.lv).

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Elektroinstrumenti kokapstrādes nozarei – kur iznomāt?

Elektroinstrumenti kokapstrādes nozarei – kur iznomāt?

Lai precīzi veiktu iecerēto darbu, nepietiek tikai ar iemaņām, saprašanu, kā un ko darīt, bet vajadzīgi arī precīzi un profesionāli instrumenti. Ir situācijas, ka instruments salūzis vai nav vēl iegādāts, līdz ar to instrumentu noma atrisina īstermiņa situācijas. Īsi apskatīsim populārākos gadījumus!

Aktuālie piedāvājumi

Jaunums! Pirmā BIM rokasgrāmata latviešu valodā

Jaunums! Pirmā BIM rokasgrāmata latviešu valodā

Ir iznākusi pirmā BIM rokasgrāmata latviešu valodā. Grāmatas autori ir Lietuvā labi zināmi BIM speciālisti/praktiķi, grāmatas galvenais redaktors – Kirils Pogodins (InfoEra Latvia vadītājs un BIM konsultants).

Aktualitātes

"Rail Baltica" Latvijas ieviesējs un būvnieks ar RTU sadarbosies jauno inženieru sagatavošanā

Lai veicinātu sadarbību inženiertehnisko speciālistu teorētiskā un praktiskā sagatavošanā un pētniecībā, "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDZL), "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ceturtdien, 2. februārī, parakstīja sadarbības līgumu. Tā mērķis ir kalpot par platformu zināšanu un kompetenču apmaiņai.

Pielaiko telpu, māju, dārzu