abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26479
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Uzlabojot satiksmes drošību, uz Daugavpils šosejas starp Ikšķili un Ogri likvidēs kreisos pagriezienus : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzlabojot satiksmes drošību, uz Daugavpils šosejas starp Ikšķili un Ogri likvidēs kreisos pagriezienus

Uzlabojot satiksmes drošību, uz Daugavpils šosejas starp Ikšķili un Ogri likvidēs kreisos pagriezienus

Rīga, 20.apr., LETA. Uzlabojot satiksmes drošību uz Daugavpils šosejas (A6), šosejas 32,07 kilometrā starp Ikšķili un Ogri, kur satiksme notiek pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, krustojumā uz Elkšņiem plānots likvidēt kreisos pagriezienus, kas tiek klasificēti kā manevri ar visaugstāko drošības risku, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC). 

Apgriezties braukšanai pretējā virzienā jau tagad var un arī turpmāk būs iespējams veikt daudz drošākos apstākļos Ogrē pie luksofora un Ikšķiles divlīmeņu mezglā. LVC norādīja, ka šāds manevrs prasa papildu vien vidēji piecas minūtes laika. Patlaban tiek gatavota dokumentācija iepirkumam par krustojuma kompleksās pārbūves projektēšanu. 

Lai panāktu satiksmes drošības uzlabošanos valsts autoceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām, kas izbūvēti ar dubultām brauktuvēm, LVC mērķtiecīgi veic kreiso manevru likvidēšanu.

"Nedaudz ilgāks laiks ceļā, veicot drošu apgriešanos divlīmeņu šķērsojumā, nevar būt arguments, lai atteiktos no satiksmes drošības uzlabošanas. Droša satiksme ir prioritāte, un LVC mērķis ir maksimāli samazināt potenciāli bīstamo posmu skaitu valsts autoceļu tīklā," norādīja LVC. 

Banner 280x280 Banner 280x280

Pēc LVC pasūtījuma Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālisti ir veikuši ceļu drošības auditu minētajā posmā. Tā secinājumos ir ietverta rekomendācija izslēgt kreisos pagriezienus krustojumā, jo to veicēji ir pakļauti augstam satiksmes drošības riskam. Turklāt, apstājoties pirms kreisā pagrieziena veikšanas, transporta līdzeklis daļēji aizņem kreiso malējo braukšanas joslu, izraisot citu transportlīdzekļu bremzēšanu un pārkārtošanos uz labo braukšanas joslu. 

Uz Daugavpils šosejas vēl palikušie krustojumi ar kreisajiem pagriezieniem - uz Elkšņiem un Saulkalnē - ir ar visaugstāko drošības risku (ņemot vērā satiksmes dinamiku un konflikta punktu skaitu). Līdzīgu krustojumu dēļ augstas kategorijas divu brauktuvju Daugavpils šosejas posms nespēj kvalitatīvi pildīt tam paredzēto funkciju - nodrošināt drošu un intensīvu satiksmi. Taču risku var ievērojami samazināt, likvidējot kreisos pagriezienus, norādīts ceļu drošības auditā. 

Esošais Elkšņu krustojuma risinājums neatbilst drošības prasībām, radot potenciāli bīstamu situāciju uz valsts galvenās maģistrāles ar lielu satiksmes intensitāti un divām braukšanas joslām katrā virzienā, īpaši tādēļ, ka satiksmes intensitāte šajā posmā ir sasniegusi gandrīz 18 000 automašīnas diennaktī. 

Šis šosejas posms klasificējams kā AI kategorijas divu brauktuvju ceļš ārpus apdzīvotas vietas, kuram jāspēj nodrošināt drošu, intensīvu satiksmi. Krustojumi uz šādas klases ceļiem būtu jāveido tikai divos līmeņos piecu līdz 10 kilometru attālumā vienu no otra, pilnībā izslēdzot visbīstamāko - kreiso manevru - veikšanu tajos. Iespēja uzbraukt uz Daugavpils šosejas būtu jānodrošina tikai caur minētajiem divlīmeņu krustojumiem, vienlaikus nodrošinot piekļuvi tiem caur pakārtoto ceļu tīklu. Diemžēl šobrīd nav iespējams uzreiz izveidot pakārtoto ceļu tīklu, un uzbraukšana Daugavpils šoseju joprojām notiks pa vecajiem pieslēgumiem, norādīja LVC. 

LVC šogad uzsāk iepirkumu būvprojekta "Esošā tuneļa pārbūve gājēju satiksmes nodrošināšanai zem valsts galvenā autoceļa A6 Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (Pāternieki)" izstrādāšanai. Šī būvprojekta ietvaros plānots rekonstruēt krustojuma tuvumā esošo tuneli, pielāgojot to gājēju vajadzībām, nodrošinot piekļuvi sabiedriskā transporta pieturām, kuras tiks pārbūvētas un savienotas ar ietvēm. Kreisos pagriezienus Elkšņu krustojumā paredzēts likvidēt, taču, lai atvieglotu labo pagriezienu veikšanu, pieslēgumi abās autoceļa A6 pusēs tiks aprīkoti ar bremzēšanas un ieskriešanās joslām. Plānots, ka krustojuma pārbūve notiks 2020.gadā.

Arī Saulkalnes krustojumu nākotnē būtu nepieciešams pārbūvēt par divlīmeņu mezglu, informēja LVC. Vienlaicīgi tiktu slēgts arī kreisais pagrieziens uz Saulkalnes dzelzceļa staciju, nodrošinot piekļuvi tai ar labajiem pagriezieniem caur Saulkalnes divlīmeņu mezglu un paralēlo ceļu tīklu. Šobrīd Saulkalnes krustojuma risinājums ir līdzīgs Elkšņu krustojumam un, neskatoties uz fotoradara un ātrumu ierobežojošo zīmju uzstādīšanu, tas joprojām atrodas tā saucamo "Melno punktu" sarakstā. 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.