Uzņēmumi: "Rail Baltica" varētu pozitīvi ietekmēt kravu pārvadātāju darbības modeli
Rīga, 7.dec., LETA. Jaunais "Rail Baltica" dzelzceļa savienojums varētu labvēlīgi ietekmēt piegādes ķēžu un transporta pakalpojumu efektivitāti pie nosacījuma, ka tiek izveidota sinerģija starp dažādu veidu pārvadātājiem un "Rail Baltica", nodrošinot vienlaidu, raitu un savlaicīgu kravu transportēšanu, uzskata autokravu pārvadātāja SIA "Kreiss" un kokapstrādes uzņēmuma AS "Latvijas finieris" pārstāvji.
"Kreiss" un "Latvijas finiera" pārstāvji tikās ar "Rail Baltica" projekta koordinatora trīs Baltijas valstīs "RB Rail" vadību, lai pārrunātu, kā "Rail Baltica" infrastruktūra varētu ietekmēt viņu biznesu.
Sarunas laikā uzņēmēji uzsvēra efektīvas un laika ziņā ērtas piegādes ķēdes nozīmību visām biznesa operācijām. "Rail Baltica" kā jauns infrastruktūras objekts nozīmē lielas un pozitīvas izmaiņas starpvalstu pārvadājumos, taču viens no gaidītākajām projekta rezultātiem ir pārdomāta loģistika kombinācijā ar augstu IT integrāciju, savienojot ražotājus, pārvadātājus un dzelzceļa operatoru.
No kravu pārvadātāju perspektīvas "Rail Baltica" infrastruktūra ne vien pavērtu iespēju attīstīt jau šobrīd piedāvātos pakalpojumus, bet arī pozitīvi ietekmētu tādas šobrīd nozarē aktuālas problēmas kā autotransporta vadītāju trūkumu, vienlaikus pilnībā mainot šīs profesijas būtību un ļaujot tos nodarbināt lielākoties tā reģiona robežās, kurā tie dzīvo.
"Vēl ir pāragri spriest, kā "Rail Baltica" varētu ietekmēt mūsu pakalpojumus, lai arī redzam lielu potenciālu dažāda veida sadarbībām. Taču skaidri varam teikt, ka jau šobrīd ceram, ka "Rail Baltica" mums palīdzēs samazināt šoferu skaitu un to nobrauktos kilometrus, kas ir īpaši nozīmīgi, ņemot vērā darba spēka trūkumu," sacīja "Kreiss" izpilddirektors Andrejs Petrovs.
Tikšanās laikā "RB Rail" uzsvēra, ka "Rail Baltica" tiek būvēts gan pasažieriem, gan kravu pārvadājumiem, tāpēc projekta ieviesējiem ir svarīgi tikties ar dažādiem biznesa pārstāvjiem Baltijā un iepazīties ar viņu gaidām no jaunās infrastruktūras.
"Visnozīmīgākais "Rail Baltica" projektā būs tas, kā tas būs ietekmējis visu iesaistīto valstu ekonomiku un biznesu. Tieši tādēļ vēlamies dzirdēt biznesa pārstāvju vīziju, lai strādātu saskaņā ar viņu vajadzībām un stratēģijām," pēc tikšanas teica "RB Rail" izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
"Esam gandarīti par sadarbības partneriem, kuri rīkojas, prognozējot uzņēmēju nākotnes vajadzības un uzlabojumus, savlaicīgi pirms būtisku lēmumu pieņemšanas. Ir rasta panākumu atslēga - domāt un darīt kopā, meklējot kompleksus un inovatīvus, tostarp arī informācijas tehnoloģiju risinājumus. Iesaistot biznesu, konkrētajā gadījumā - loģistikas operatorus un kravu nosūtītājus, nozīmē lūkoties efektīvā tautsaimniecības attīstībā arī nākotnē un stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju eksportā," norādīja "Latvijas finiera" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lācis.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.