abc.lv skaitļos

Lietotāji online34
Aktīvie uzņēmumi24796
Nozares raksti1114
Ekspertu atbildes3041
Uzsākta būvprojekta izstrāde "Rail Baltica" Salaspils Intermodālajam kravu terminālim : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzsākta būvprojekta izstrāde "Rail Baltica" Salaspils Intermodālajam kravu terminālim

Uzsākta būvprojekta izstrāde "Rail Baltica" Salaspils Intermodālajam kravu terminālim
Foto: "Eiropas Dzelzceļa līnijas" publicitātes foto, autors LETA

Uzsākta būvprojekta izstrāde "Rail Baltica" Salaspils Intermodālajam kravu terminālim, par to, ceturtdien, 16. jūnijā, parakstot līgumu, vienojās Rail Baltica projekta attīstītājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un konkursa uzvarētāji, pieredzējušu Itālijas un Latvijas uzņēmumu apvienība.

Būvprojektu izstrādās SIA "BRD projekts" (Latvija) un "Sintagma" S.r.l. (Itālija), tāpat līgums paredz autoruzraudzību līdz termināļa nodošanai ekspluatācijā. Plānots, ka būvprojektam jābūt izstrādātam 2024. gadā.

Salaspils kravu terminālim "Rail Baltica" projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, lai Latvijā attīstītu daudzveidīgu kravu pārvadājumu iespējas starptautiskajos kravu pārvadājumu koridoros, ar lielu izaugsmes potenciālu tieši ziemeļu – dienvidu virzienā.

Foto: "Eiropas Dzelzceļa līnijas" publicitātes foto, autors LETA

“"Rail Baltica" - tie nav tikai starptautiskie un vietējie pasažieru pārvadājumi, reģionālās stacijas, bet tas ir arī iecerēts kā nozīmīgs kravu transportēšanas koridors, kura iedarbināšanai ļoti būtisks elements ir Salaspils kravu un loģistikas centrs. Pašreizējā ģeopolitiskā situācija skaidri parāda, cik nozīmīga ir šāda transporta koridora veidošana Rietumeiropas virzienā, lai veicinātu Latvijas un Baltijas savienojamību, drošu un ātru kravu plūsmu ziemeļu-dienvidu virzienā,” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Rail Baltica" būs ne tikai ātrvilcieni, kas ļaus ērti nokļūt gan Baltijas galvaspilsētās, gan citās Eiropas metropolēs. Līdztekus reģionālajiem vilcieniem "Rail Baltica" darbā nozīmīgs būs arī kravu transports.

Salaspils kravu terminālis apvieno unikālu priekšrocību komplektu, lai būtiski celtu Latvijas loģistikas nozares konkurētspēju Baltijas reģionā. Latvijas tautsaimniecība un globālie pārvadātāji Salaspils termināli gaida. Šis būs būtisks ieguvums, jo multimodālu risinājumu nozīme visā pasaulē tikai pieaug. Salaspils kravu terminālis ir apliecinājums, ka arī Latvijas loģistikas nozare attīstās līdzi laikam,” akcentē "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Ar Salaspili "Rail Baltica" infrastruktūrai ir vairāki būtiski saskares punkti un projekta ieviesējiem izveidojusies veiksmīga sadarbība ar Salaspils novadu, kopīgi strādājot pie iespējami labākajiem nākotnes risinājumiem.

Foto: "Eiropas Dzelzceļa līnijas" publicitātes foto, autors LETA

Salaspils novada domes priekšsēdētājs Raimonds Čudars: ""Rail Baltica" no savulaik šķietami tālas ieceres iegūst ļoti konkrētas aprises. Mēs, pašvaldība, strādāsim, lai Rail Baltica jaunizveidotā infrastruktūra atbilstu salaspiliešu interesēm un vajadzībām, un patiesi kļūtu par ekonomisko koridoru, jo apzināmies, ka Salaspils Intermodālais loģistikas centrs rada iespēju mūsu pašvaldībai kļūt par valsts mēroga loģistikas epicentru, kas ilgtermiņā stimulēs uzņēmējdarbību, izveidos jaunas darba vietas un veicinās reģionālo attīstību arī plašākā mērogā.”

“Šis "Rail Baltica" globālajam projektam ir svarīgs brīdis, jo Latvija pievienojas pārējām Baltijas valstīm ar galvenā multimodālā termināla būvprojektēšanas darbiem. Igaunijā šobrīd jau uzsākts darbs pie Mūgas multimodālā kravas termināļa būvprojektēšanas, savukārt Kauņas intermodālais terminālis tika atvērts sākotnējiem komercpārvadājumiem "Rail Baltica" koridorā pagājušā gada vasarā. Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ir skaidrs, ka "Rail Baltica" projekts iegūst jaunu nozīmi un nostiprina prioritāti. Kravu jomā tas savukārt prasa pārdomāt sākotnējos plānus un pieņēmumus, tādēļ papildus tehniskajam darbam, sagaidām aktīvu diskusiju par Salaspils multimodālā termināla kā centrālā kravu mezgla Latvijas teritorijā attīstību, iesaistot ne tikai pašvaldību, bet arī Latvijas loģistikas nozari,” sacīja Ēriks Diļevs, "RB Rail" AS Tehniskais direktors Latvijā.  

Plānots, ka Salaspils Intermodālais kravu terminālis nodrošinās konteinerkravu pārkraušanu gan uz 1435 mm platuma dzelzceļu, gan 1520 mm platuma dzelzceļu, gan autotransportu, kā arī kravas auto puspiekabju iekraušanu un izkraušanu specializētajos vilcienu vagonos. Kravu terminālis būs daļa no Salaspils Intermodālā loģistikas centra, kurā papildus kravu pieņemšanai, nosūtīšanai un apstrādei, uzņēmējiem būs iespēja attīstīt ražotnes un noliktavas.

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Betona kāpņu, terases pārklājumi

Betona kāpņu, terases pārklājumi

Betonam.lv piedāvā tirdzniecībā ārējo, iekšējo, betona kāpņu un terases pārklājumus / hidroizolācijas materiālus ar neslīdošu, dekoratīvu virsmu. Ir pieejami dažādi kvarca akmentiņu toņi.

Aktualitātes

Pielaiko telpu, māju, dārzu