abc.lv skaitļos

Lietotāji online40
Aktīvie uzņēmumi26718
Nozares raksti2320
Ekspertu atbildes3041
Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā

Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā
Foto: Renārs Koris, BERERIX

Turpinot Rail Baltica tilta pār Daugavu izbūvi Rīgā, martā sākti pirmā balsta būvniecības darbi upē. Balsta konstrukcijas izbūve notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu, kā arī pirmajā darbu posmā, rievsienu konstrukcijas izbūvē, iesaistot ūdenslīdējus.

Marta vidū uzsākti gultnes tīrīšanas darbi tilta balsta zonā. Daugavā joprojām atrodas pēc kara izbūvētā pagaidu tilta konstrukcijas, tāpat atrodami arī dažādi citi nogrimuši elementi. Pirmais tilta balsts Daugavā tiks būvēts no baržas – būvnieks BERERIX veiks taisnstūra formas rievsienas konstrukcijas izbūvi vienlaikus ar pāļu urbšanu, kas sasniegs dolomīta slāni. Pēc tam upes gultnē starp rievsienām tiks izbūvēta masīvplātne, lai novērstu ūdens spiedienu uz betonējamo režģogu.

Nākamais darba posms būs sausas vides radīšana balsta izbūves telpā. Ūdens tiks atsūknēts, izmantojot īpašu ekipējumu un ūdens sūkņus. Pēc tā izbūves tiks uzsākta arī paša balsta izbūve. Kopumā šos darbus plānots paveikt līdz rudens sākumam.

Attālums starp jauno un esošu dzelzceļa tiltu būs robežās no 5 līdz 10 metriem. Lai nodrošinātu esošā tilta konstrukciju stabilitāti būvniecības laikā, arī šajā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla daļā BERERIX ir uzstādījis monitoringa sistēmu – sensorus, kuri automatizēti 24 stundas diennaktī monitorē esošā tilta galvenās nesošās konstrukcijas un informē par kustībām vai vibrācijām, kas var rasties būvniecības darbu laikā.

Pirms darbu uzsākšanas veikta kompleksa ģeotehniskā Daugavas izpēte projekta zonā – ar dažādu ārvalstu speciālistu iesaisti veikta gan batimetrija jeb upes gultnes uzmērīšana, gan ūdens plūsmas un ledus monitorēšana dažādos gadalaikos. Ņemta vērā arī Rīgas HES darbība un ūdens plūsmas potenciālā ietekme uz jaunā tilta konstrukcijām. Ņemot vērā pilsētas vēsturi, jau projektēšanas gaitā veikta nesprāgušās munīcijas izpēte jeb UXO skanēšana. Arī tilta izbūves laikā, veicot rakšanas darbus, tiks turpināta UXO skenēšana.

Banner 280x280

Būvniecības darbi netraucēs brīvai kuģu un laivu kustībai Daugavā citu laidumu navigācijas zonās, taču tā tiks ierobežota jaunā tilta balsta izbūves zonā.

Rail Baltica dzelzceļa tilts pār Daugavu būs aptuveni vienu kilometru garš ar diviem Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) ceļiem. Tiltam paredzēta arī gājēju un velobraucēju kustībai piemērota josla ar vairākām pieejām. Jaunais tilts sāksies pie Lastādijas ielas, šķērsos Daugavu, Zaķusalu, Mazo Daugavu, un beigsies pie Mūkusalas ielas. Eiropas mērogā tilts ir diezgan unikāls, jo, ievērojot dzelzceļa slodzes un projekta tehniskos risinājumus, laidumu konstrukcijas augstums ir salīdzinoši mazs pret tā garumu.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina "Egis-Deutsche Bahn", pasūtītājs – SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas". Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

Foto: Renārs Koris, BERERIX

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Vai atceraties pagājušo ziemu, kad stundām ilgi nācās tīrīt sniegu ar lāpstu? Tagad ir īstais brīdis padomāt par efektīvāku risinājumu – sniega pūtēju, kas ietaupīs gan jūsu laiku, gan spēkus. Ko ņemt vērā, izvēloties sniega pūtēju?

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

EM: Daudzdzīvokļu ēku atjaunošanai būs pieejami 173 miljoni eiro

EM: Daudzdzīvokļu ēku atjaunošanai būs pieejami 173 miljoni eiro

2024. gada 17. decembra sēdē Ministru kabinets apstiprināja jaunu Eiropas Savienības fondu atbalsta programmu, kuras ietvaros varēs uzlabot energoefektivitāti daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkās, kā arī sekmēt energoservisa kompāniju jeb ESKO tirgus attīstību Latvijā.

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.