abc.lv skaitļos

Lietotāji online35
Aktīvie uzņēmumi26145
Nozares raksti1322
Ekspertu atbildes3041
Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā

Uzsākta pirmā Rail Baltica tilta balsta izbūve Daugavā
Foto: Renārs Koris, BERERIX

Turpinot Rail Baltica tilta pār Daugavu izbūvi Rīgā, martā sākti pirmā balsta būvniecības darbi upē. Balsta konstrukcijas izbūve notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu, kā arī pirmajā darbu posmā, rievsienu konstrukcijas izbūvē, iesaistot ūdenslīdējus.

Marta vidū uzsākti gultnes tīrīšanas darbi tilta balsta zonā. Daugavā joprojām atrodas pēc kara izbūvētā pagaidu tilta konstrukcijas, tāpat atrodami arī dažādi citi nogrimuši elementi. Pirmais tilta balsts Daugavā tiks būvēts no baržas – būvnieks BERERIX veiks taisnstūra formas rievsienas konstrukcijas izbūvi vienlaikus ar pāļu urbšanu, kas sasniegs dolomīta slāni. Pēc tam upes gultnē starp rievsienām tiks izbūvēta masīvplātne, lai novērstu ūdens spiedienu uz betonējamo režģogu.

Nākamais darba posms būs sausas vides radīšana balsta izbūves telpā. Ūdens tiks atsūknēts, izmantojot īpašu ekipējumu un ūdens sūkņus. Pēc tā izbūves tiks uzsākta arī paša balsta izbūve. Kopumā šos darbus plānots paveikt līdz rudens sākumam.

Attālums starp jauno un esošu dzelzceļa tiltu būs robežās no 5 līdz 10 metriem. Lai nodrošinātu esošā tilta konstrukciju stabilitāti būvniecības laikā, arī šajā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla daļā BERERIX ir uzstādījis monitoringa sistēmu – sensorus, kuri automatizēti 24 stundas diennaktī monitorē esošā tilta galvenās nesošās konstrukcijas un informē par kustībām vai vibrācijām, kas var rasties būvniecības darbu laikā.

Pirms darbu uzsākšanas veikta kompleksa ģeotehniskā Daugavas izpēte projekta zonā – ar dažādu ārvalstu speciālistu iesaisti veikta gan batimetrija jeb upes gultnes uzmērīšana, gan ūdens plūsmas un ledus monitorēšana dažādos gadalaikos. Ņemta vērā arī Rīgas HES darbība un ūdens plūsmas potenciālā ietekme uz jaunā tilta konstrukcijām. Ņemot vērā pilsētas vēsturi, jau projektēšanas gaitā veikta nesprāgušās munīcijas izpēte jeb UXO skanēšana. Arī tilta izbūves laikā, veicot rakšanas darbus, tiks turpināta UXO skenēšana.

Banner 280x280 Banner 280x280

Būvniecības darbi netraucēs brīvai kuģu un laivu kustībai Daugavā citu laidumu navigācijas zonās, taču tā tiks ierobežota jaunā tilta balsta izbūves zonā.

Rail Baltica dzelzceļa tilts pār Daugavu būs aptuveni vienu kilometru garš ar diviem Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) ceļiem. Tiltam paredzēta arī gājēju un velobraucēju kustībai piemērota josla ar vairākām pieejām. Jaunais tilts sāksies pie Lastādijas ielas, šķērsos Daugavu, Zaķusalu, Mazo Daugavu, un beigsies pie Mūkusalas ielas. Eiropas mērogā tilts ir diezgan unikāls, jo, ievērojot dzelzceļa slodzes un projekta tehniskos risinājumus, laidumu konstrukcijas augstums ir salīdzinoši mazs pret tā garumu.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina "Egis-Deutsche Bahn", pasūtītājs – SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas". Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

Foto: Renārs Koris, BERERIX

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Rīgas vicemērs: Rīgā varētu izveidot īpašu parku ar demontētājiem pieminekļiem

Rīgas vicemērs: Rīgā varētu izveidot īpašu parku ar demontētājiem pieminekļiem

Rīgas dome turpina īstenot plānu, demontēt un pārvietot vairākus komunisma un Krievijas imperiālisma slavinošus pieminekļus un piemiņas plāksnes. Rīgas domes priekšsēdētājs vietnieks Edvards Ratnieks (NA) TV24 raidījumā “Ziņu TOP. Rīga runā” atklāj, ka varētu tikt izveidots īpašs parks ar pilsētā demontētājiem pieminekļiem, līdzīgi, kā tas realizēts Lietuvā.

Izstāsti Latvijai