abc.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi27935
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Uzsākta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas vērienīgākās estakādes izbūve pie lidostas Rīga (FOTO) : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzsākta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas vērienīgākās estakādes izbūve pie lidostas Rīga (FOTO)

Uzsākta

"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas projektā pie lidostas Rīga uzsākti Latvijā pirmās garākās dzelzceļa estakādes būvniecības darbi. Ir izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, sliežu ceļam tiekot paceltam virs zemes, lai netraucētu satiksmi uz lidostu. Būvdarbu norises laikā tiek nodrošināta satiksmes plūsma.

“Turpinās pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izbūve Baltijā, nākotnē nodrošinot gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus. Izteiksmīgs jaunās stacijas ēkas siluets pacelsies augstu virs zemes, jo "Rail Baltica" vilcienu ceļi lidostas teritorijā būs uz estakādēm. "Rail Baltica" stacijas ēkas ārējā veidolā dominēs koka elementi, pati ēka projektēta, lai būtu gan ērta un funkcionāla, gan iespējami energoefektīva,” uzsver SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Topošā "Rail Baltica" stacija sinerģijā ar lidostas Rīga attīstības iecerēm ir katalizators, stiprinot Rīgu kā Baltijas un Ziemeļvalstu satiksme mezglu.”

“"Rail Baltica" projekts paredz ne tikai dzelzceļa stacijas izbūvi, bet arī dzelzceļa sliežu klātni no Imantas stacijas līdz Mārupei. 4,5 kilometru garā ātrgaitas dzelzceļa līnija stiepsies kā pa estakādi, tā uzbērumu un pārvadiem. Konkrēti stacijas zonā pie lidostas estakāde sasniegs 13 metru augstumu, tās kopējais garums būs 2 kilometri, tai skaitā 200 metru garš, monolīts posms cauri stacijas ēkai. Pāļi ir unikāli savā 1,20 metri diametrā – tik liela diametra pāļus pieprasa estakādes slodze. Tas Latvijas mērogā ir interesants būvniecības izaicinājums,” skaidro Maija Baltgalve, pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle.

Estakādes pāļi nākotnē būs stabils pamats "Rail Baltica" trasei, pa kuru no lidostas Rīga uz Rīgas centru un citām Baltijas "Rail Baltica"dzelzceļa stacijām kursēs starptautiskie ātrgaitas un reģionālie vilcieni. Tas būs ne tikai ērts, ātrs un videi saudzīgāks ceļošanas veids, bet arī unikāls gaisa, dzelzceļa un, plašākā kontekstā raugoties, jūras satiksmes savienojums. Projekts paredz, ka reizi stundā starp lidostu Rīga un Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju kursēs ātrgaitas vilciens katrā virzienā, pasažierus no vienas stacijas otrā nogādājot nieka 8 minūtēs. Savukārt biežāku satiksmi starp topošo lidostas Rīga dzelzceļa staciju un pilsētas centru nodrošinās reģionālie "Rail Baltica" pasažieru vilcieni, kuri ceļu mēros aptuveni 13 minūšu laikā un nodrošinās pārvadājumus pīķa stundās ar četriem vilcieniem stundā katrā virzienā.

Banner 280x280

“Estakādes pāļi tiek būvēti zonā starp Torņu ielu un P133 ceļu. Būvdarbus veicam plānveidā un pārdomāti. Mūsu nolūks ir minimāli ietekmēt satiksmes plūsmu un apkārtējo vidi. Lai to panāktu, esam izvēlējušies īpašu pāļu izbūves tehnoloģiju,” piebilst M. Baltgalve.

Iespaidīgo 30 metrus garo pāļu izbūvei tiek izmantota speciāla Kelly-Casing būvniecības tehnoloģija, kas paredz pāļu urbšanu un betonēšanu, nevis to dzīšanu. Tehnoloģija izvēlēta, lai mazinātu ietekmi uz apkārtējo vidi un infrastruktūru, būvniecības procesā neradot nevēlamus trokšņus un vibrācijas. Sākotnēji ar speciālas tehnikas palīdzību tiek uzstādīta pāļa apvalkcaurule un uzsākta grunts urbšana. Tālāk tiek uzstādīts stiegrojuma karkass un veikta pāļa betonēšana, beigās apvalkcauruli izvelkot no iedobuma.

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Dārza darbi rudenī

Dārza darbi rudenī

Septembris ir pirmais rudens mēnesis, tādēļ aktuāls kļūst jautājums – kādi dārza darbi ir jāpaveic šajā mēnesī? Rudenī svarīgi sakopt dobes, sagatavot augus un zālienu ziemai, iestādīt pavasara sīpolpuķes, kā arī parūpēties par koku un krūmu veselību.

Aktuālie piedāvājumi

Logu augstākā klase no REHAU – ARTEVO  

Logu augstākā klase no REHAU – ARTEVO  

Profilu sistēma ARTEVO nodrošina logam visu labāko īpašību kopumu. REHAU zināšanas polimēru materiālos un tehnoloģijās nodrošina izgatavoto logu profilu un attiecīgi tālāk arī logu maksimālu veiktspēju, vienlaikus ļaujot vēl racionālāk izmantot resursus.

Aktualitātes

Melnis: Pašvaldībām būs plašākas tiesības sava reģiona attīstības noteikšanā  

Melnis: Pašvaldībām būs plašākas tiesības sava reģiona attīstības noteikšanā  

Vides prasību regulējuma reformas ietvaros Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) ir iesniegusi priekšlikumu Saeimā likumprojektam “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”. Pašvaldībām tiks piešķirtas jaunas tiesības nepieņemt akcepta lēmumu par vēja projektu attīstību, ja konkrētās pašvaldības teritorijā jau tiek īstenoti vēja parki vismaz 150 MW apmērā vai ja plānošanas reģionā kopējā vēja projektu jauda ir 500 MW.

Izstāsti Latvijai