abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Vairākas Vidzemes un Latgales pašvaldības lūgs SM un LDz atbalstīt dzelzceļa līnijas Gulbene-Pitalova atjaunošanu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Vairākas Vidzemes un Latgales pašvaldības lūgs SM un LDz atbalstīt dzelzceļa līnijas Gulbene-Pitalova atjaunošanu

Vairākas Vidzemes un Latgales pašvaldības lūgs SM un LDz atbalstīt dzelzceļa līnijas Gulbene-Pitalova atjaunošanu


Vairākas Vidzemes un Latgales pašvaldības tuvākajā laikā lūgs Satiksmes ministriju (SM) un "Latvijas Dzelzceļu" (LDz) atbalstīt dzelzceļa līnijas Gulbene-Pitalova atjaunošanu, kā arī sākt izpēti un analīzi, aģentūru LETA informēja Gulbenes novada domes priekšsēdētāja palīdze Guna Švika.

Jau ziņots, ka aizvadītajā nedēļā Gulbenē tikās Gulbenes, Apes, Alūksnes, Viļakas, Balvu, Madonas, Cesvaines, Smiltenes un Lubānas novada pašvaldību vadītāji un diskutēja par vairākiem aktuāliem jautājumiem, tostarp par kopēju interesi atjaunot kādreizējo dzelzceļa līniju Gulbene-Pitalova.

Kā pastāstīja Švika, patlaban pašvaldībā tiek gatavots vēstules projekts, ko paredzēts izsūtīt pārējām pašvaldībām saskaņošanai, precizēšanai un papildināšanai. Pēc tam vēstuli paredzēts iesniegt abos plānošanas reģionos, savukārt reģionu atbildes un konceptuālais atbalsts vai noraidījums iecerei pēcāk tiks pievienots pašvaldību vienotajai vēstulei Satiksmes ministrijai un "Latvijas Dzelzceļam".

Pēc Švikas teiktā, dzelzceļa līnija tika slēgta ap 2007.gadu, bet 2009.gadā noņemtas sliedes. Sliežu uzbērums gan esot saglabājies labā stāvoklī, taču pašas sliedes atjaunošanas gadījumā būšot jāliek no jauna. Patlaban kravu pārvadājumus uzņēmējiem nākoties vest vai nu pa 200 kilometrus garo sliežu apvedceļu, vai arī ar kravas automašīnām, kas jebkurā gadījumā nozīmējot lielas papildu izmaksas.

Kā aģentūrai LETA atzina Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs (Reģionu alianse), arī vietējiem uzņēmējiem dzelzceļa līnijas atjaunošanas iecere šķiet saistoša, jo Krievijas tirgus ir izdevīgs gan izejmateriālu, gan produkcijas pārdošanas ziņā.

Stepanovs atzīmēja, ka ceļš uz ieceres realizēšanu noteikti būs ilgstošs, jo vairākiem valstsvīriem "šis jautājums ir kā zobu sāpes, bet tas ir nepieciešams ne tikai Gulbenes novadam, tāpēc par to cīnīsimies."

Kā norādīja Švika, lielākās cerības finansējuma piesaistē ieceres realizēšanai tiekot liktas uz Krievijas un Latvijas pārrobežu programmu.

Savukārt Gulbenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Krevica aģentūrai LETA atzīmēja, ka tikšanās laikā aizvadītajā nedēļā pašvaldības pārrunājušas arī vairākas citas sadarbības iespējas, tostarp pieredzes apmaiņu dažādos organizatoriskos jautājumos. "Piemēram, ja Alūksnes novada pašvaldība ir atradusi lielisku veidu, kā organizēt ceļu tīrīšanu, bet mums ar to rastos problēmas, Alūksnes novada pašvaldība varētu padalīties savā pieredzē."

Arī Stepanovs atzīmēja, ka šāda pašvaldību sadarbība pieredzes apmaiņas un problēmjautājumu risināšanas nolūkos palīdzēšot izdiskutēt tieši vietējam reģionam aktuālās problēmas un kopīgi meklēt tām risinājumus. Pašvaldības vienojušās regulāri tikties un pārrunāt aktualitātes ne retāk kā reizi ceturksnī.

LETA jau ziņoja, ka aizvadītajā nedēļā Gulbenē notikušajā vairāku pašvaldību vadītāju apspriedē klātesošie pauda pārliecību, ka slēgtā dzelzceļa līnija Gulbene-Pitalova Krievijas virzienā ir atjaunojama. Tas dotu vērā ņemamu ekonomisko pienesumu gan dzelzceļa apkārtnē esošajām pašvaldībām, gan arī Latvijas valstij kopumā.

Gulbene sen bijusi pazīstama kā dzelzceļa pilsēta - te 1902.gadā izbūvēja šaursliežu dzelzceļu Pļaviņas-Alūksne. Mūsdienās tas zināms kā bānītis Gulbene-Alūksne, kas ir vienīgais Baltijā regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļa vilciens. 1916./1917.gadā tika izbūvēts platsliežu dzelzceļš caur Ieriķiem, bet 1926.gadā Gulbenē tika uzbūvēta tolaik lielākā un skaistākā dzelzceļa stacija Latvijā.

Valmiera, 12.febr., LETA.
Foto:Stock.XCHING
 

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.