Valdība lēmusi aizliegt jaunu ēku būvniecību valsts autoceļu aizsargjoslās
Valdība lēmusi aizliegt jaunu ēku būvniecību valsts autoceļu aizsargjoslās, lai nodrošinātu no apbūves brīvu joslu, kas nepieciešama ielu un autoceļu rekonstrukcijai.
Tāpat būs aizliegts esošās nedzīvojamās būves rekonstruēt par dzīvojamām ēkām.
Satiksmes ministrijā (SM) skaidro, ka ar autoceļa īpašnieka atļauju būs iespējams būvēt tikai tādas ēkas, kas nodrošina pakalpojumu sniegšanu autoceļu lietotājiem, piemēram, restorānus, kafejnīcas, kempingus, degvielas uzpildes stacijas.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) norāda, ka papildinot aizliegumus būvēt aizsargjoslās un atrunājot atļautās darbības, tiks mazināta likuma normu interpretācijas vai pārprašanas iespēja. Tas, savukārt, nodrošināšot maksimālu šo normu ievērošanu un veicināšot autoceļa pārredzamību un satiksmes drošību.
To paredz SM izstrādātie grozījumi "Aizsargjoslu likumā", ko šodien apstiprināja valdība. Par tiem vēl lems Saeima.
Pašlaik aizsargjoslās gar valsts autoceļiem aizliegts veikt būvniecības un derīgo izrakteņu ieguves darbus. Tāpat bez saskaņošanas ar autoceļa īpašnieku 30 metru joslā no ceļa malas aizliegts cirst kokus un izvietot kokmateriālu krautuves, kā arī ieaudzēt mežu.
Aizsargjoslas gar autoceļiem nepieciešamas, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt ceļu rekonstrukciju, un to platums gar valsts galvenajiem autoceļiem no ceļa ass uz katru pusi ir 100 metri, gar valsts reģionālajiem - 60 metri, bet gar valsts vietējiem vai pašvaldību - 30 metri.
Rīga, 26.jūl., NOZARE.LV