abc.lv skaitļos

Lietotāji online74
Aktīvie uzņēmumi26038
Nozares raksti1322
Ekspertu atbildes3041
72. Veras dzīvokļa sērija. Vējš izsit "korķus" un nolauž antenu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

72. Veras dzīvokļa sērija. Vējš izsit "korķus" un nolauž antenu

72. Veras dzīvokļa sērija. Vējš izsit "korķus" un nolauž antenu
{ARTICLE ID=veras_bloga_saturs_pages NOBR=Yes} Slikti ir dzīvot ārpus pilsētas, jo, ja notiek kāda dabas stihija, momentā var palikt bez ūdens vai elektrības. {IMAGE NR=0}{BREAK} {IMAGE NR=1}Tā mēs Svecīšu vakaru jeb Mirušo piemiņas dienu – 23. novembri pavadījām sveču gaismā, bez elektrības, jo stiprā vējā bija nolūzuši koki un uzkrituši elektrības vadiem, pārtraucot elektrības padevi lielai daļai ciema māju. Mums šī problēma bija īpaši sāpīga, jo dzīvoklī itin viss ir uz elektrības – apkure, karstais un aukstais ūdens, plīts, un citas lietas. Nebija pieejama nekāda veida izklaide, ne internets, ne TV. Pilnīga tumsa, aukstums un garlaicība. Tikai vēja gaudoņa un sniega putināšana aiz loga. Elektrībai atjaunojoties, konstatējām vēl vienu vēja nodarītu skādi – nedarbojošos televīziju. Mums ir Viasat pieslēgums, kas nozīmē, ka arī vietējie kanāli tiek uztverti caur to pašu antenu ("šķīvi"). Šķīvis ir novietots mājai uz jumta un, acīmredzot, kaut kas ar to būs noticis, ja jau televizora ekrānā to vien rāda, kā tikai melnbaltu lietutiņu. Šī problēma patiesībā kļūst aktuāla ik reizi, kad ceļas stiprāks vējš. Antena kaut kā sagrozās un signāls vairs netiek uztverts, ekrāns pazaudē kadru. Tiešām, kā TV reklāmā: "regulē vēl!" Vai ir kāds paņēmiens, kā "šķīvi" var nolikt, lai gadus trīs saistībā ar to vairs problēmas nerastos? Šobrīd dikti nožēloju, ka pirms gada noslēdzām ar Viasat līgumu uz diviem gadiem, jo jau vasarā bija iespēja pāriet uz digitālo televīziju, kurai nekāds vējš nespēj traucēt. Tagad sanāk, ka vēl gadu mums jāmaksā dubulta summa. Līdz šim bija Ls 5,99, tagad laikam būs Ls 12. Bet, ja paskaita, cik mēnesī ir dienu, kad TV nerāda neko, tad sanāk tā padārgi. Un pie tam sanāca viens joks ar šo uzņēmumu. Jau pašā sākumā, pirms slēdzām līgumu, Viasat atlaidi deva tiem, kas noformēja automātisko ikmēneša maksājumu. To arī izdarījām, mums pašiem tā pat ērtāk. Taču pagāja vairāki mēneši, bet automātiskais maksājums nenotika. To konstatējām tikai tad, kad kādu dienu nerādīja nevienu citu kanālu, izņemot vietējos. Zvanījām uz uzņēmumu un sūdzējāmies par notikušo, taču pretī dabūjām dzirdēt, ka nez cik mēnešus neesam apmaksājuši rēķinu. Teicām, ka visam ir jābūt kārtībā, jo paši vien automātisko maksājumu pieslēdzāt! Taču šie neko nezinot - lai pārskaitām naudu, tad pieslēgs kanālus. Tā arī nācās darīt. Katru mēnesi jau neejam pārbaudīt, novilka no konta naudiņu vai nenovilka – ja automātiski, tad automātiski, maksājuma summa jau zināma. Rezultātā tomēr beidzot automātisko maksājumu mums pieslēdza, tikai no konta novilka ne jau vairs Ls 5,99, bet gan Ls 8,99 – maksājuma summu kopā ar soda naudu par to, ka iepriekšējos mēnešus nebijām laikus samaksājuši. Cūcība! No nākamā gada varbūt arī izdomās kaut ko līdzīgu un savā pašdarbībā no nabaga iedzīvotājiem nelegāli iekasēs naudu!? {IMAGE NR=2}Otra sliktā lieta, kas saistīta ar elektrības sadali dzīvoklī, ir tā, ka uz vienu elektrības drošinātāju ir pieslēgts pārāk daudz elektrības ņēmēju – ieslēdzot tos visus reizē, tiek izsisti "korķi". Dzīvoklis ir sadalīts divās zonās (katrā pa vienam drošinātājam) - vannasistaba un pārējās dzīvokļa telpas. Vannasistabā elektrība nepieciešama trim gaismas avotiem, karstā ūdens boileram, diviem radiatoriem, veļasmašīnai, burbuļvannas ierīcei un fēnam vai citai rozetē spraužamai ierīcei. Pārējās dzīvokļa telpās elektrību visvairāk tērē elektriskā plīts un cepeškrāsns, gaisa nosūcējs, četri radiatori, dators, TV, apgaismojums un ledusskapis. Lai pazustu elektrība, pietiek ar to, ka vannasistabā ir ieslēgti radiatori, deg divi gaismekļi, strādā veļasmašīna un ieslēgts fēns, savukārt pārējās telpās to pašu rezultātu var panākt, darbojoties vien virtuves zonā – ieslēgti divi riņķi uz plīts un cepeškrāsns, ¾ jaudā darbojas nosūcējs, nu un pārējie elektrības patērētāji – ledusskapis, radiatori un gaisma.{BREAK} {ARTICLE ID=veras_bloga_saturs_pages NOBR=Yes}
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai