abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Vides sargi nobažījušies par dzīves kvalitātes pasliktināšanos pēc Durbes ielas posma izbūves Pārdaugavā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Vides sargi nobažījušies par dzīves kvalitātes pasliktināšanos pēc Durbes ielas posma izbūves Pārdaugavā

Vides sargi nobažījušies par dzīves kvalitātes pasliktināšanos pēc Durbes ielas posma izbūves Pārdaugavā

Vides aizsardzības klubs (VAK) uztraucas, ka pēc Durbes ielas posma izbūves Pārdaugavā pasliktināsies apkārtējo iedzīvotāju dzīves kvalitāte.

Viedoklī, kas Rīgas pilsētas būvvaldei iesniegts sabiedriskās apspriešanas laikā, VAK norāda, ka kategoriski iebilst pret paredzēto koku izciršanu, jo uzskata šo teritoriju par būtisku apkārtējo māju iedzīvotājiem. Gadījumā, ja tiks izbūvēts Durbes ielas posms, tas ievērojami pasliktinās apkārtējo māju iedzīvotāju dzīves kvalitāti, kā arī īpašumu vērtību, vēstulē norāda VAK viceprezidente Elita Kalniņa.

Vides sargiem arī nerodas pārliecība, ka pēc jaunās ielas izbūves būs atrisināta sastrēgumu problēma - tā vienkārši tikšot pārcelta uz citu vietu. Savukārt līdz ar to tiks degradēts viens no skaistajiem Pārdaugavas nostūriem.

"Pēc būtības šis projekts ir uzskatāms par skvēra likvidāciju," uzskata Kalniņa, piebilstot, ka par to Rīgas domei arī konkrēti bijis jāpaziņo.

Kā ziņots, Rīgas dome ir iecerējusi cauri dzīvojamo māju pagalmam teritorijā starp Kuldīgas un Slokas ielu, Pārdaugavā, izbūvēt jaunu ielu, kas kļūtu par risinājumu sastrēgumu mazināšanai savienojumā starp Jūrmalas gatvi un Daugavgrīvas ielu. Tās izbūves laikā tika paredzēts izcirst 57 kokus, kas raisīja sašutumu apkārtnes iedzīvotāju vidū, tādēļ pilsētas pašvaldības Apstādījumu saglabāšanas komisija izsludināja publisko apspriešanu.

Pārdaugavas iedzīvotāji sociālajos tīklos izplatīja aicinājumus parakstīties pret šī projekta īstenošanu, uzskatot, ka vēl viena iela šajā apkārtnē ir ne tikai nevajadzīga, bet arī ievērojami pasliktinās Kuldīgas ielas un tās apkārtnes iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Pirms vairākiem gadiem šīs apkārtnes iedzīvotājiem jau izdevās nepieļaut koku izciršanu citā pašvaldības iecerētā projektā, kad bija paredzēts paplašināt Kuldīgas ielu.

Vairāki Āgenskalna iedzīvotāji ir nosūtījuši vēstuli Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S), kurā pauž pretenzijas pret ielas būvniecību un atgādina par neveiksmīgo Daugavgrīvas ielas projektu, kas aizvien nav pabeigts un ir zināms ar neizmantotajām sabiedriskā transporta pieturām, nepabeigto satiksmes pārvadu pār Daugavgrīvas ielu un neuzbūvētu tirdzniecības centru.

Tāpat vēstules autori uzskata, ka ielas būvniecība cauri pagalmam ir pretrunā ar Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, kurā pausta apņēmība mazināt privātā autotransporta nonākšanu pilsētas centrā. Viņu ieskatā Jūrmalas gatves pagarinājums dos priekšroku privātā transporta izmantošanai, neņemot vērā sabiedriskā transporta sniegtās iespējas galvaspilsētā.

Rīgas dome tiek aicināta nodot projektu pārskatīšanai un sākt jaunu sabiedrisko apspriešanu par Daugavgrīvas ielas rajona tālāko attīstību, vienlaikus veidojot iedzīvotājiem būtisku diskusiju par Rīgas plānošanu šodien un nākotnē.

Starp Jūrmalas gatves pagarinājuma izbūves pretiniekiem ir arhitekti Pēteris Blūms un Zaiga Gaile, vides žurnāliste Anitra Tooma, dzejniece Inese Zandere, Latvijas Nacionālās bibliotēkas korporatīvās komunikācijas vadītāja Anna Muhka, pilsētplānošanas eksperts Toms Kokins un citi.

Savukārt Rīgas dome uzskata, ka tiešs Jūrmalas gatves savienojums ar Daugavgrīvas ielu ir ārkārtīgi būtisks jautājums Imantas iedzīvotājiem, jo ir "vienīgais risinājums", kas ļaus normāli savienot centru ar apkaimi, kurā dzīvo vairāk nekā 50 000 cilvēku, atslogos satiksmi mazajās ielās, turklāt šis projekts ticis ieplānots jau no padomju laikiem, ieceri izbūvēt ceļu dzīvojamo māju pagalmā Pārdaugavā, izcērtot gandrīz 60 kokus, komentē Rīgas pašvaldības amatpersonas.

Patlaban ir noslēgusies sabiedriskā apspriešana par Rīgas domes ieceri un tiek apkopoti iedzīvotāju viedokļi, kas var nedaudz ieilgt daudzo viedokļu dēļ.

LETA

Foto: Pilseta24.lv

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.