abc.lv skaitļos

Lietotāji online99
Aktīvie uzņēmumi27638
Nozares raksti2364
Ekspertu atbildes3041
Vienā no Siguldas ielām centīsies panākt velosatiksmes dominanci : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Vienā no Siguldas ielām centīsies panākt velosatiksmes dominanci

Vienā no Siguldas ielām centīsies panākt velosatiksmes dominanci

Rīga, 20.jūn., LETA. VAS "Latvijas Valsts ceļi" ir saskaņojusi izmaiņas satiksmes organizācijā Siguldā, Pils ielā, kuras paredz, ka ar piktogrammām tiks uzskatāmi parādīts, ka pa Pils ielas brauktuvi prioritāri var braukt velosipēdisti, bet ar informatīvajiem plakātiem tiks norādīts, ka autotransports uz šīs ielas nav vēlams, taču nav arī aizliegts, aģentūru LETA informēja "Latvijas Valsts ceļi". 

Pils iela Siguldā stiepjas no Jaunās pils līdz bijušajam universālveikalam.

Atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem un LVS standartiem, Pils iela nebūs veloceļš, tajā arī nebūs parastā vai ieteicamā velojosla. Esošajā risinājumā pielietotie ceļa apzīmējumi nenonāk pretrunā ar ceļu satiksmes noteikumiem vai spēkā esošiem standartiem, kas bija viena no galvenajām prasībām, uz ko norādīja ceļu satiksmes drošības audits, ko veica Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Ar ceļa apzīmējumiem projektētāji un pašvaldība vēlas panākt, ka Pils ielā ir velosipēdistu dominance pār autotransportu. Satiksmes organizācijas izmaiņas Pils ielā ir domātas kā aicinājums autovadītājiem, dodot priekšroku velosipēdistiem.

Banner 280x280 Banner 280x280

Sākotnēji izskatot pašvaldības ieceri par izmaiņām Pils ielā, "Latvijas Valsts ceļu" prasība bija neparedzēt iespēju tranzīta satiksmei šajā ielā, padarot to par vienvirziena ielu ar atdalītu veloinfrastruktūru. Taču pašvaldība tam nepiekrita uz ielas esošo piesaistes objektu dēļ (pasts, viesnīca, piekļuve kultūras namam, u.c.). Tāpat CSDD un "Latvijas Valsts ceļu" prasības bija velosatiksmi paredzēt atbilstoši likumu un standartu prasībām, kā arī sašaurināt brauktuvi, izdalīt satiksmes telpas un nelietot apzīmējumus, kas ir pretrunā ar ceļu satiksmes noteikumiem un nozares standartiem.

"Lai arī Latvijas standartos patlaban nav ieviests jēdziens veloiela, sekojot ceļu satiksmes noteikumiem un pārējiem spēkā esošajiem nozares standartiem, šādas ielas ierīkošana ir iespējama, taču tam ir nepieciešami lielāki finanšu ieguldījumi, kā arī veloielā nav iespējams saglabāt tranzīta autosatiksmi, uz ko mēs arī norādījām projektētājiem. Infrastruktūrai jābūt drošai visiem ceļa lietotājiem. Siguldas mēģinājums ir labs solis pretī plašākai velosatiksmes ieviešanai, taču sākotnējie risinājumi bija nedroši un bija pretrunā ar ceļu satiksmes noteikumiem. Pēc savstarpējām konsultācijām gan ar projektētājiem, gan ar CSDD, Valsts policiju un pašvaldību, ir atrasts risinājums, un laiks rādīs, kā tas strādās," norādīja "Latvijas Valsts ceļu" Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.

"Novērojot pieaugošo riteņbraucēju skaitu Siguldā, tajā skaitā uz izglītības iestādēm, nepieciešams salīdzinoši īsā laika periodā ieviest kopējo satiksmi uzlabojošus risinājumus, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos, kad investīcijas nepieciešamas izglītības infrastruktūrā, ceļu atjaunošanā u.c. Lai arī Siguldā piemērotais risinājums Pils ielā vēl nav iekļauts Latvijas standartos, drošāka un mierīgāka satiksme pilsētas centrā ir vajadzīga visiem satiksmes dalībniekiem jau šodien. Standartiem atbilstošu velo infrastruktūru nav iespējams vienlaicīgi ieviest visās ielās, tai skaitā Pils ielā, kas šobrīd izbūvēta gājējiem un autobraucējiem. Ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai kopumā," sacīja Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

Projekta saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās "Latvijas Valsts ceļi", CSDD, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA "IE.LA inženieri". Darba grupās secināts, ka Siguldas Pils ielas satiksmes organizācijas izmaiņas būs pirmais mēģinājums Latvijā virzīties uz veloielas ierīkošanu. Taču risinājumi, kas tiks pielietoti Pils ielā neatbilst veloielu risinājumiem, kādi tiek pielietoti valstīs, kur šāda infrastruktūra tiek praktizēta, tāpēc šo ielu nevar saukt par veloielu, jo arī pēc būtības velosatiksmei priekšroka tur nav noteikta pēc normatīvā regulējuma. Darba grupa arī vienojās, ka nepieciešams strādāt pie standartizētām prasībām, kas aprakstītu veloielas risinājumus, kas būtu harmonizēti arī ar ceļu satiksmes noteikumiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

KEM: neplānota Zviedrijas-Lietuvas elektrokabeļa pārtraukuma dēļ cenas biržā ir svārstīgas

KEM: neplānota Zviedrijas-Lietuvas elektrokabeļa pārtraukuma dēļ cenas biržā ir svārstīgas

Sestdien, 29. martā, neplānoti tika pārtraukta Lietuvas-Zviedrijas elektroenerģijas kabeļa NordBalt darbība.  Saskaņā ar sākotnēji publiskoto informāciju pārtraukuma iemesls ir saistīts ar tehnoloģisku problēmu Zviedrijas koģenerācijas stacijā "Nybro". Atbilstoši plānotajam grafikam un pieejamajai informācijai kabeļa darbību paredzēts atjaunot līdz šī gada 2. aprīlim, tomēr jāņem vērā, ka atjaunošanas darbu grafiks var mainīties.

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.