Vietējo minerālmateriālu piemērotību "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām par 106 000 eiro vērtēs "Teede Tehnokeskus"
Rīga, 3.dec., LETA. Vietējo minerālmateriālu kvalitātes novērtējumu izmantošanai dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām par 106 000 eiro veiks AS "Teede Tehnokeskus", liecina "Rail Baltica" mājaslapā pieejamā informācija.
Projekta īstenotāja AS "RB Rail" izsludinātajā iepirkumā "Vietējo minerālmateriālu kvalitātes novērtējums izmantošanai "Rail Baltica" dzelzceļa projektā" Latvijā bija pieteikušies pieci uzņēmum: SIA "Bureau Veritas Latvia", kas piedāvāja darbus veikt par 120 700 eiro, SIA "Geo Consultants", kas piedāvāja darbus veikt par 109 500 eiro un Igaunijā reģistrēts uzņēmums "Inseneriburoo Steiger", kas plānoja darbus veikt par 113 770 eiro, kā arī AS "Inspecta Latvia", kas darbus piedāvāja veikt par 141 820 eiro, un AS "Teede Tehnokeskus", kas darbus plānoja veikt par 106 000 eiro.
Kā iepirkuma konkursa uzvarētājs, ar kuru tiks slēgts līgums, izraudzīts "Teede Tehnokeskus", kas bija iesniedzis saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
Kā ziņots, iepirkuma mērķis bija identificēt un novērtēt vietēji pieejamos materiālus Latvijā un Lietuvā un piedāvāt tehniski un finansiāli efektīvus risinājumus, lai palielinātu vietējo augsnes un agregātu izmantošanu "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas būvniecībā.
Vietējo minerālmateriālu kvalitātes novērtējuma veikšanai Lietuvā bija pieteikušies seši uzņēmumi - "Bureau Veritas Latvia" piedāvāja darbus veikt par 121 690 eiro, "Geo Consultants" - par 109 500 eiro, "Inseneriburoo Steiger" - par 123 500 eiro. Tāpat pieteikumu iesniedzis Lietuvā reģistrēts uzņēmums "Statybos Projektu ekspertizes centras", kas piedāvāja darbus veikt par 157 687,50 eiro, "Teede Tehnokeskus", kas plānoja darbus veikt par 115 000 eiro, un Viļņas Ģedimina Tehniskā universitāte, kas darbus piedāvāja veikt par 160 200 eiro.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka trīs galvenie pētījuma uzdevumi Latvijā un Lietuvā ir novērtēt vietēji pieejamo agregātu stāvokli, balstoties uz "Rail Baltica" Būvprojektēšanas vadlīniju standartiem, un veikt tirgus izpēti par laboratorijas pakalpojumiem Latvijā un Lietuvā; aprēķināt nepieciešamo sagatavoto grunts biezumu katram gruntsgabalam/izraktajai augsnes kvalitātes klasei un piedāvāt efektīvākos tehniskos risinājumus, kā uzlabot augsni no zemākās kvalitātes klasēm; aprakstīt ilgtspējīgus tehniskos risinājumus zembalasta slāņa izbūvei un sagatavotajiem zemes klātnes slāņiem, izmantojot vietēji pieejamos materiālus ar mazāk labvēlīgām mehāniskajām un fiziskajām īpašībām.
Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija sadalīta 11 posmos, un būvprojekta izstrāde ir paredzēta katram posmam atsevišķi. Pašlaik iepirkums noris sešos no kopumā 11 posmiem. Tiek sagaidīts, ka būvprojekta izstrādes iepirkumi visai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai noslēgsies 2021.gada beigās.
"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.