abc.lv skaitļos

Lietotāji online99
Aktīvie uzņēmumi27387
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
VNĪ šogad sāks ieviest koncepciju "Nākotnes birojs" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

VNĪ šogad sāks ieviest koncepciju "Nākotnes birojs"

VNĪ šogad sāks ieviest koncepciju

Rīga, 24.maijs, LETA. VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) no šā gada sāks ieviest jaunu pieeju darba vides veidošanā publiskajā sektorā - koncepciju "Nākotnes birojs", piektdien žurnālistiem sacīja VNĪ valdes priekšsēdētājs Andris Vārna.

VNĪ, kas pārvalda aptuveni ceturto daļu jeb 23% no valstij piederošajām ēkām, ir identificējusi galvenās problēmas valsts pārvaldes iestāžu izvietojumā, tostarp neefektīvu plānojumu un publisko līdzekļu izmantošanu, augstu ēku nolietojumu, nepietiekamu vides pieejamību un problēmas ar tehnoloģiju savietojamību.

VNĪ padomes priekšsēdētājs Mārtiņš Bičevskis norādīja, ka turpmāk valsts iestādēm telpas tiks piedāvātas, vadoties pēc trīs principiem - enrgoefektivitāte, lai energoresursu patēriņš būtu par 30-50% mazāks nekā līdz šim, telpu samazināšana, lai katrs darbinieks aizņemtu par 30% mazāk telpas nekā līdz šim, kā arī tam, lai informācijas apmaiņa starp darbiniekiem varētu jūtami uzlaboties.

"Nākotnes birojs" ir ilgtspējīga darba vide ar motivētiem, efektīviem darbiniekiem un zemākām apsaimniekošanas izmaksām. Koncepcija balstās transformējamā un katrai organizācijai piemērojamā darba vidē, kas ir atkarīga no paša VNĪ klienta izaicinājumiem un mērķiem. Pirmais pilotprojekts būs VNĪ pārcelšanās uz vienotām telpām Talejas ielā 1, kas plānota šā gada nogalē.

Banner 280x280

"Mēs apzināmies cilvēku nozīmīgumu valsts pārvaldes iestādēs. Ar "Nākotnes biroja" pieeju VNĪ vēlas mainīt organizāciju kultūru un ieinteresēt jaunos talantus par darbu valsts sektorā. Esmu pārliecināts, ka ieguvēji ir visi - telpu lietotāji, ēku īpašnieki un valsts kopumā," uzsvēra Vārna.

Viņš norādīja, ka ergonomiska, dažādu aktivitāšu zonās sadalīta darba vide ļauj strādājošajiem produktīvi pildīt savus pienākumus, saglabāt veselību. Saskaņā ar pētījumiem divas trešdaļas darbinieku, kas izmanto aktivitātēs bāzētu biroju, uzskata to par produktivitāti veicinošu faktoru. Vienlaikus neefektīva plānojuma likvidēšana valsts iestādēs uzlabos darbinieku savstarpējo komunikāciju, veicinās labāku informācijas un zināšanu apmaiņu.

Tāpat ilgtspējīgu, energoefektīvu ēku izmantošana ilgtermiņā ir lētāka, norādīja Vārna. Viņš stāstīja, ka būtiskus finanšu resursus ļauj ietaupīt atsevišķu funkciju koplietošana. Savukārt vienots, dažādās zonās sadalīts birojs ļauj efektīvāk izmantot telpas un samazina organizācijām nepieciešamo platību.

VNĪ aprēķini liecina, ka, optimizējot ministriju un to padotības iestāžu izmantoto infrastruktūru, kā arī centralizējot atbalsta un nodrošinājuma funkcijas, ir iespējams samazināt uzturēšanas izdevumus par aptuveni 10-20%.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Ko ņemt vērā, iegādājoties zemi būvniecībai?

Ko ņemt vērā, iegādājoties zemi būvniecībai?

Zemes iegāde mājas būvniecībai ir ļoti nopietns solis, tādēļ ir svarīgi rūpīgi izsvērt visus faktorus, lai nenopirktu “kaķi maisā”. Lai nākotnē izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ir jāņem vērā vairāki būtiski faktori, kas var ietekmēt gan būvniecības procesu, gan arī jūsu turpmāko dzīves kvalitāti šajā īpašumā.

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Īpašuma vērtējums - kas nosaka mājokļa cenu un pieejamā kredīta apjomu ?

Īpašuma vērtējums - kas nosaka mājokļa cenu un pieejamā kredīta apjomu ?

Mājokļa iegāde ir nozīmīgs solis, ko bieži pavada daudz jautājumu un uztraukums par dažādām niansēm – vai viss tika pamanīts un par visu padomāts? Daudzas atbildes meklējamas nekustamā īpašuma novērtējumā, to visbiežāk nepieciešams veikt, lai saņemtu aizdevumu bankā, bet arī citos gadījumos, kad ir svarīgi zināt īpašuma tirgus vērtību. Kas ir jāņem vērā un kādi ir aktuālie vērtēšanas kritēriji, skaidro Luminor bankas mājokļu kreditēšanas eksperts Kaspars Sausais.

Izstāsti Latvijai