abc.lv skaitļos

Lietotāji online97
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
VPVB pieņēmis lēmumu par "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

VPVB pieņēmis lēmumu par "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijā

VPVB pieņēmis lēmumu par "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijā

Vides pārraudzības valsts birojs (VPVB) sniedzis atzinumu par SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" un pilnsabiedrības "RB Latvija" sagatavoto ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu līnijas "Rail Baltica" būvniecībai, kas ļauj tālāk pieņemt galējo lēmumu par trases novietojumu Latvijā, aģentūru LETA informēja pilnsabiedrībā.

Ietekmes uz vidi ziņojums (IVN) par "Rail Baltica" trasi ietver arī nosacījumus, lai turpmākajos projekta īstenošanas posmos tiktu samazināta ietekme uz dabas vērtībām, vienlaicīgi ievērojot valsts, pašvaldību un iedzīvotāju intereses.

Atzinīgi esot novērtēta sabiedrības iesaistīšana trases novietojuma plānošanā, kas ļauj secināt, ka ņemtas vērā iedzīvotāju intereses. Tāpat arī secināts, ka trašu alternatīvas veidotas tā, lai saglabātu visu valsts nozīmes autoceļu tīklu, paredzētu šķērsojumus ar plānoto "Rail Baltica" trasi visiem nozīmīgajiem vietējās nozīmes un māju ceļiem. Lai gan teritoriju fragmentācija ir būtiska, esot plānoti risinājumi, lai samazinātu barjeras efektu un līdz ar to mazinātu fragmentācijas ietekmi uz iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās maršrutiem, sabiedrisko transportu pārvadājumu tīklu un saimniecisko darbību.

Tāpat arī atzinumā uzsvērts, ka plānotiem ietekmes uz vidi samazināšanas pasākumiem jābūt ilgtspējīgiem un atsavināšana jārealizē atbilstoši ziņojumā jau paredzētajam - nosakot piemērojamos mehānismus īpašumu atsavināšanai un taisnīgas kompensācijas noteikšanai, katrā konkrētā gadījumā jānodrošina individuāla pieeja, sadarbojoties ar attiecīgo īpašumu īpašniekiem. Vietās, kur nepieciešams, esot jāizsver zemju konsolidācijas iespējamība, lai rastu pēc iespējas loģiskākos risinājumus ietekmes uz īpašumiem mazināšanai.

Satiksmes ministrijas "Rail Baltica" projekta vadītājs Kaspars Vingris skaidro, ka atzinuma saņemšana ļaujot sākt nākamo projekta īstenošanas soli - kopā ar pašvaldībām, risinot VPVB atzinuma nosacījumu jautājumus, gatavot lēmuma projektu valdībai. Tādējādi Ministru kabinets varēs akceptēt starptautiskas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras prioritāro projektu. Darbs pie lēmuma projekta sagatavošanas tiks sākts šonedēļ un to plānots pabeigt šā gada jūnijā.

Kā ziņots, "Rail Baltica" dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" paredzēts izbūvēt "Rail Baltica" starptautisko vilcienu pasažieru terminālu, bet Salaspils novada Saulkalnē - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.

Pēc "Rail Baltica" trases izpētes un sabiedriskajām apspriešanām tajās 15 pašvaldībās, kuras šķērso trase - Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines novads un Rīga - 2015.gada 28.decembrī VPVB tika iesniegts IVN un tika uzsākta tā izvērtēšana.

2016. gada martā tika iesniegts papildināts IVN ziņojums, atbildot uz ekspertu un institūciju jautājumiem. Ziņojums ir viens no apjomīgākajiem Latvijas vēsturē - 900 lappuses -, ko sagatavojuši trases izpētes veicēji: pilnsabiedrība "RB Latvija" un SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment".

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

LETA

Foto: Ieva Lūka/LETA

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.