abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Zaļā veloceliņa posmu no Kantora līdz Imulas ielai izbūvēs "Jēkabpils PMK" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Zaļā veloceliņa posmu no Kantora līdz Imulas ielai izbūvēs "Jēkabpils PMK"

Zaļā veloceliņa posmu no Kantora līdz Imulas ielai izbūvēs "Jēkabpils PMK"
Rīgas domes Mājokļu un vides departamentam "Zaļā veloceliņa" projektēšana un izbūve posmā no Kantora līdz Imulas ielai izmaksās 104 600 latus, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētais paziņojums.

Saskaņā ar departamenta izsludinātā iepirkuma konkursa rezultātiem šos darbus veiks SIA "Jēkabpils PMK".

Veloceliņa trases projektētājiem būs jāņem vērā zemes īpašumu robežas, reljefa īpatnības, vērtīgie koki, kā arī ģeoloģiskie apstākļi. Paredzams, ka veloceliņa izbūves laikā varētu nākties nozāģēt ap 30 koku.

Celiņam paredzēts velosipēdu satiksmei drošs grants vai šķembu segums, tā trasē izbūvējams arī jauns gājēju un velobraucēju koka tilts ar aptuveno garumu 12 metri un platumu 2,5 metri.

Tehniskā projekta izstrādāšanai un saskaņošanai Rīgas pilsētas būvvaldē paredzēti trīs mēneši no līguma noslēgšanas brīža, bet būvdarbiem izpildes laiks noteikts no 20 līdz 60 kalendārajām dienām kopš būvatļaujas saņemšanas brīža līdz būvdarbu pabeigšanai.

Banner 280x280 Banner 280x280

"Zaļais veloceliņš" nepieciešams Rīgas pilsētas iedzīvotāju aktīvai atpūtai - tā trase virzīta gar Mārupītes krastu, lai iedzīvotājiem un tūristiem būtu iespēja aktīvi pavadīt brīvo laiku, izbaudīt un iepazīt Mārupītes dabas ainavu ar specifiskiem biotopiem, kā arī sniegt drošas pārvietošanās iespējas ikdienas velobraucējiem.

Jau ziņots, ka, neraugoties uz vairākām veloaktīvistu akcijām un Rīgas domes vadības solījumiem, pašvaldībai tā arī nav izdevies izbūvēt 800 metrus garu "Zaļā veloceliņa" posmu starp Kantora un Dauguļu ielu.

Rīgas vicemērs Andris Ameriks īsi pirms vēlēšanām, apmeklējot velobraucēju piketu, noslēdza derības ar vienu no tā dalībniekiem, Rihardu Frīdenbergu, ka veloceliņa posms tiks izbūvēts līdz 15.oktobrim, saderot uz velosipēdu.

Rīgas domes Vides pārvaldes priekšnieks Askolds Kļaviņš (LZP) gan aģentūrai LETA norādīja, ka termiņš ir grūti paredzams. Viņš skaidroja, ka "Zaļā veloceliņa" būvniecība sākta 2007.gadā, taču aktīvākie Mārupes iedzīvotāji pamanījuši, ka tā projektam nav visu nepieciešamo būvvaldes atļauju un zīmogu, tāpēc būvniecība tika apturēta. Vēlāk tā netika atsākta ekonomiskās krīzes dēļ, taču pa šo laiku beidzies projekta derīguma termiņš.

Pērn izbūvēts veloceliņa posms gar Māras dīķi, un šogad piešķirts arī pārējais veloceliņa pabeigšanai nepieciešamais finansējums, taču būvprojekta termiņu pagarināt nav iespējams, tāpēc tagad veloceliņam jāveido jauna topogrāfija un no jauna jāveic visas saskaņošanas, pēc kā vēl jāizsludina iepirkuma konkurss.

Jāņem vērā, ka "Zaļā veloceliņa" posms ved arī caur Uzvaras parku, kurā sākotnēji iecerēts atbilstoši apzīmēt vienu no esošajiem asfalta celiņiem, taču patlaban tā segums ir sabrucis un ir jāvērtē, vai ir lietderīgi to šādā stāvoklī krāsot, vai vispirms jārod iespēja to no jauna noasfaltēt, norādīja Kļaviņš. Tāpat remonts pāris vietās nepieciešams jau 2007.gadā izbūvētajiem posmiem, kur vietām uz celiņa izveidojušās dubļu lāmas vai cauri grantij izaugušas nezāles.

Rīga, 20.jūl., LETA.
Foto: Lita Krone/ LETA
 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.