abc.lv skaitļos

Lietotāji online78
Aktīvie uzņēmumi26458
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Zem jaunuzbūvētās Rail Baltica estakādes autoostā uzsākta autobusu apkalpošana : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Zem jaunuzbūvētās Rail Baltica estakādes autoostā uzsākta autobusu apkalpošana

Zem jaunuzbūvētās Rail Baltica estakādes autoostā uzsākta autobusu apkalpošana

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē –  Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritoriju, kas iepriekš bija atvēlēta Rail Baltica būvdarbiem, nodod autoostas lietošanā un atsākas autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

Šis ir būtisks brīdis Rail Baltica izbūvē, jo sabiedrība var izmantot kaut nelielo, bet pirmo no daudzajiem jaunuzbūvētās infrastruktūras pilsētvides uzlabojumiem un mazinās neērtības, kas izbūves laikā bija autoostas lietotājiem.

“Līdz ar Rail Baltica izbūvi Latvijā estakādes ieņems būtisku vietu mūsu pilsētvidē, veidojot kvalitatīvas, estētiski pievilcīgas zemestakādes teritorijas, kuras tiek izmantotas dažādu transporta veidu pasažieru, pilsētas viesu un rīdzinieku ērtībām,” uzsver "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. Tā būs gan autoostas teritorijā, kur norokot uzbērumu, tiks savienotas divas Rīgas daļas, gan Centrālās stacijas zonā zemestakādē plānots Pierīgas autobusu galapunkts un citi pakalpojumi. Savukārt lidostas teritorijā Rail Baltica stacija būs uz estakādēm, ielas līmenī nodrošinot piekļūstamību un papildu mobilitāti.

Projekta pasūtītāja "Eiropas Dzelzceļa līnijas", būvnieka BERERIX un AS “Rīgas starptautiskā autoosta” pārstāvji parakstījuši zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā. Saskaņā ar to autoostai nodod lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai tā spētu nodrošināt autoostas pakalpojumu un sabiedrība sāktu izmantot vienu no pilsētvides uzlabojumiem Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvdarbu laikā vēl pirms visa projekta pabeigšanas. Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot  teritorijas izmantošanu.

Banner 280x280 Banner 280x280

Norokot uzbērumu veidojas jaunas pilsētvides attīstības iespējas, kas mainīs Rīgas centra vaibstus, radīs ērtāku iedzīvotāju pārvietošanos un transporta lietošanu. Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaus par 25 % palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai ērti nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot mūsdienām atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.

Projekta būvniekam BERERIX estakādes izbūve Rīgas starptautiskās autoostas zonā bija izaicinoša, jo blakus autoostas ēkai izbūvētā dzelzceļa estakāde ir vien 60 cm attālumā. Tas ir ievērības cienīgi, jo reti kur Latvijā šāda infrastruktūra tiek būvēta tik tuvu esošajām ēkām. BERERIX veica injekcijas un pielietoja citas modernas un sarežģītas tehnoloģijas, monitoringu un uzraudzību, lai būvniecība neietekmētu līdzās esošās būves.

Estakādes garums ir 200 metri, sākoties pie t/c Stockmann un noslēdzoties pie Maskavas ielas, un tā ir 15 metrus plata. Ik pa 25 līdz 30 metriem estakādi balsta masīvi, daudzšķautņaini, taču arī arhitektoniski pievilcīgi balsti. Kopumā visas dzelzceļa estakādes no Maskavas līdz Gogoļa ielai izbūvē izveidoti 10 dzelzsbetona balsti, 9 laidumi, iestrādātas 2500 tonnas stiegrojuma un vairāk nekā 15 000 m3 betona. Par betonēšanas darbiem, balstu un klāju izbūvi parūpējās BERERIX apakšuzņēmējs "Nord X". "Eiropas Dzelzceļa līnijas" izsaka pateicību autoostas vadībai, būvniekiem, būvinženieru komandai "Egis-Deutche Bahn" un citiem partneriem par veiksmīgo sadarbību.

Foto: Rail Baltica autoostas zem estakādes vizualizācija

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.