abc.lv skaitļos

Lietotāji online73
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Slāvu maģistrālo kustības mezglu plāno uzbūvēt trīs gadu laikā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Slāvu maģistrālo kustības mezglu plāno uzbūvēt trīs gadu laikā

Slāvu maģistrālo kustības mezglu plāno uzbūvēt trīs gadu laikā
Rīga, 14.aug., LETA. Trīs gadu laikā, līdz 2011.gada jūlijam, Rīgā plānots uzbūvēt Slāvu maģistrālo kustības mezglu, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanu, ierīkojot astoņas jaunas braukšanas joslas, un trīs līmeņu satiksmes mezglu pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā, šodien žurnālistiem sacīja būvniecības ģenerāluzņēmēja AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis. Slāvu maģistrālo kustības mezglu sāks būvēt šonedēļ. Tas pēc sarežģītības un darba apjoma ir vēl nebijuša mēroga satiksmes infrastruktūras objekts Latvijā un Baltijas valstīs, norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods. Rāvis informēja, ka trīs līmeņu satiksmes mezgls patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā tiks izbūvēts ar astoņām estakādēm. Tās savienos Daugavas Dienvidu šķērsojuma trasi ar Rīgas nozīmīgākajām transporta maģistrālēm Daugavas labajā krastā - Lubānas, Krustpils, Dārzciema un Piedrujas ielu. Vienlaicīgi notiks arī Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana, pašreizējo četru braukšanas joslu vietā izbūvējot pārvadu ar astoņām joslām. Projekta gaitā tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikācijas rekonstrukcijas darbi - gāzes apgādes, elektroapgādes, apgaismojuma, ūdensvada, siltumtrases, ielu lietus ūdens kanalizācijas un citu tīklu rekonstrukcija. Būvdarbi ir plānoti tā, lai nepārtrauktu ne dzelzceļa, ne autotransporta satiksmi. Tāpēc, pārbūvējot Slāvu dzelzceļa pārvadu, vispirms tiks uzbūvēts jauns četru braukšanas joslu Slāvu dzelzceļa pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, esošo (veco) pārvadu demontēs, lai varētu būvēt otro jaunā pārvada kārtu ar vēl četrām joslām. Pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs 197 metrus garš un 31 metru plats ar astoņām braukšanas joslām, tas ir, vairāk nekā divas reizes platāks nekā šobrīd. Uz pārvada paredzēta arī gājēju ietve un veloceliņš katrā virzienā, kā arī četri lifti gājēju un invalīdu ērtībai. Jaunajam trīslīmeņu satiksmes mezglam patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā būs astoņas estakādes. Estakāžu kopējais garums būs 3,5 kilometri, bet kopējā platība - lielāka nekā 36 000 kvadrātmetru. Salīdzinot - šobrīd izbūvētās Dienvidu tilta estakādes pie Krasta ielas platība ir 24 600 kvadrātmetru. Dzīvojamo māju tuvumā uz estakādēm paredzēts uzstādīt prettrokšņa sienas. Ielu, dzelzceļa pārvada, trīslīmeņu šķērsojuma estakāžu, gājēju un velosipēdistu ceļu kopplatība būs vismaz 117 000 kvadrātmetru. Salīdzinot - tā ir aptuveni 29 futbola laukumu platība. Izbūvējot jauno Slāvu maģistrālo kustības mezglu, tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikācijas rekonstrukcijas darbi - kopumā 50 kilometru garumā. Būvniecības procesā plānots izmantot aptuveni 46 000 kubikmetru betona. Salīdzinājumam - šāda betona daudzuma pārvešanai vienlaicīgi ir nepieciešamas apmēram 11 270 desmittonnīgās kravas automašīnas. "Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Slāvu maģistrālais kustības mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt pilsētas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz VIA Baltica," stāstīja Strods. Departamenta direktors arī norādīja, ka pašreizējā Slāvu rotācijas apļa un arī dzelzceļa pārvada caurlaides spējas ir izsmeltas un neatbilst esošajam transporta pieprasījumam. "Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana un trīslīmeņu mezgla izbūve pašreizējā Slāvu apļa vietā ir būtiska gan rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošanai, gan satiksmei starp Rīgu un citām Latvijas pilsētām," uzsvēra Strods. Šonedēļ jau ir sākti būvdarbu zonas aprīkošanas darbi. Saskaņā ar līgumu starp Rīgas domi un AS "Dienvidu tilts" jaunā maģistrālā kustības mezgla būvniecība Daugavas labajā krastā ir jāpabeidz 2011.gadā. Slāvu maģistrālā kustības mezgla tehniskā projekta izstrādes izmaksas bija 7,86 miljoni latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Plānotās būvniecības izmaksas pirms tehniskā projekta izstrādes bija 93,46 miljoni latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Šīs izmaksas vēl tiks precizētas. Būvniecības izmaksas kopā, ieskaitot gan tiešās būvdarbu izmaksas, gan PVN, gan plānoto inflācijas sadārdzinājumu, ir 170,3 miljoni latu. Savukārt 143,15 miljoni paredzēti maksājumiem par finansējuma piesaisti, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks. Tādējādi kopējās izmaksas 20 gadu laikā varētu būt ap 313,4 miljoniem latu. Tomēr, kā norādīja Konošonoks, šī summa varētu būt arī ievērojami mazāka, jo vēl tiks precizētas gan tiešās būvniecības izmaksas, gan inflācijas sadārdzinājums varētu būt mazāks, nekā plānots. Tāpat var mainīties finansējuma kārtība, piemēram, dome kredītu varētu atdot ātrāk, sacīja Konošonoks. Estakāžu izmaksas uz vienu kvadrātmetru plānotas 1483 lati bez PVN, bet Slāvu dzelzceļa pārvada būvniecības izmaksas uz vienu kvadrātmetru - 1663 lati bez PVN. Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību atklāta starptautiska konkursa rezultātā veic AS "Dienvidu tilts". AS "Dienvidu tilts" apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas: SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Turpinot Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālo pievedceļu būvniecību, bez jaunā Slāvu maģistrālā kustības mezgla Daugavas labajā krastā šogad tiks rīkots atklāts konkurss arī par jaunu automaģistrāļu jeb Zemgales virziena maģistrālā kustības mezgla būvniecību Daugavas kreisajā krastā. Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālie pievedceļi kopā ar 2008.gadā ekspluatācijā nododamo Daugavas Dienvidu tiltu panāks būtisku satiksmes atslogošanu pār esošajiem Daugavas tiltiem Rīgā, norāda Satiksmes departaments.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.