Ar "Rail Baltica" plānoto trasi var iepazīties arī satelītkartē
Ar karti, kura izveidota uz "Google Maps" pamata, var iepazīties lapā "https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zeVlnsSAr7yM.kqksZEjJ1WNM", savukārt vortālā "http://railbaltica.info/" ir atrodami piedāvātie "Rail Baltica" trašu varianti konkrēto novadu kartogrāfiskajos materiālos, un tie jāmeklē sadaļā Informācija - Ietekmes uz vidi novērtējums.
Kā skaidro projekta organizatori, cilvēki, kuri interesējas par jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" projektu un potenciālās trases novietojumu Latvijā, vislielāko interesi izrāda par kartēm, trases ietekmi uz īpašumiem un īpašumu atsavināšanas procesu un kompensācijas aprēķināšanu. Šādu interesi izrāda gan tie, kuri zvana uz informatīvo tālruni, gan arī tie, kuri sūta e-pastus.
Tāpat esot saņemti arī ļoti tehniski un specifiski jautājumi, piemēram, cik dziļi tiks izbūvēts tunelis Āgenskalnā, no kāda materiāla būs trokšņu sienas, vai būs dzīvnieku pārejas, vai tiek ņemta vērā autoceļu perspektīvā izbūve, vai projekts ir reāls.
Kopš 18.februāra darbojas informatīvais tālrunis 27577344, zvanot uz šo numuru darba dienās no plkst.9 līdz plkst.18, interesenti iegūst norādes, kur meklēt viņus interesējošo informāciju par "Rail Baltica" trases izpētes gaitu. Pa tālruni informācija līdz šim sniegta vairāk nekā 120 cilvēkiem.
Saziņā ar e-pastu "info@railbaltica.info" divu nedēļu laikā atbildes sniegtas vairāk nekā 130 interesentiem.
Kā jau ziņots, kopš pagājušā gada norit projekta "Rail Baltica" Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums, kuru veic pilnsabiedrība "RB Latvija". Pētnieki ir identificējuši iespējamo trases novietojumu Latvijas teritorijā, kurš šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu. Trases novietojumam februārī tiek uzsākts ietekmes uz vidi novērtēšanas (IVN) process. Tā sākotnējā sabiedriskā apspriešana ilgst no šī gada 23.februāra līdz 15.martam. Jau ir notikušas sabiedriskās apspriešanas sanāksmes Sējā, Salaspilī, Iecavā, Olainē, Rīgā, Ķekavā. Vortālā "http://railbaltica.info/" ir atrodams turpmāko paredzēto sabiedrisko apspriešanas sanāksmju kalendārs.
Pēc sākotnējās sabiedriskās apspriešanas ietvaros saņemtajiem sabiedrības ierosinājumiem, nosacījumiem Vides pārraudzības valsts biroja programmai tiks sagatavots IVN ziņojums, nodrošinot šī ziņojuma sabiedrisko apspriešanu līdz 2015.gada beigām. Tādējādi tiks iegūts turpmākas darbības akcepts galvenajam "Rail Baltica" trases variantam Latvijā. Sev interesējošos jautājumus var uzdot arī internetā "http://railbaltica.info/" sadaļā - Jautājumi un atbildes.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. EK varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.
Rīga, 28.febr., LETA.
Foto: Stock.XCHNG.