Ceļu būvētāji iesniegs Saeimā brūkošo valsts autoceļu sarakstu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv
Ceļu būvētāji iesniegs Saeimā brūkošo valsts autoceļu sarakstu
16.10.2016 00:00
Foto: pixabay.com
Rīt, 17.oktobrī, biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) jau tradicionāli nogādās parlamentā un pasniegs Saeimas priekšsēdētājai vēsturisku portfeli ar sabrukuma stāvoklī esošo valsts autoceļu un tiltu sarakstiem un nolietojuma aktiem, aģentūru LETA informēja LCB.
Jau pagājušajā gadā LCB iepazīstināja Saeimas deputātus ar 61 valsts ceļu un tiltu nolietojuma aktu, aicinot ikvienu valdošās koalīcijas deputātu kļūt par viena no brūkošajiem valsts ceļiem "krusttēvu" un panākt sava "krustbērna" remontu.
"Mēs apkopojām šīs ceļu būves sezonas rezultātus, un patīkami pārsteidza, ka veseliem 24% deputātu uzticētie objekti beidzot ir sagaidījuši finansējumu remontdarbiem. Diemžēl 74% deputātu ir snauduši murkšķa miegā, un ceļu sakārtošana viņus nav interesējusi vai arī nav bijusi viņu spēkos," rezumē LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Portfelī uz Saeimu tiks nogādāti divi saraksti - "baltais," kurā ir to deputātu vārdi, kas pagājušajā ceļu būves sezonā panāca sev uzticēto objektu remontus, un "melnais" ar to deputātu uzskaitījumu, kuriem tas nebija pa spēkam.
Tāpat portfelī ir ievietotas vēstules katram likumdevējam, aicinot viņu arī nākamgad uzņemties "krustvecāku" pienākumus par kādu ceļu posmu vai tiltu.
Vēstulē, kas adresēta Saeimas priekšsēdētājai, ir izteikti LCB priekšlikumi, kuru īstenošana nepieciešama, lai uzlabotu situāciju ceļu būves nozarē.
LCB arī atgādina, ka Eiropas Savienības fondu finansējums, kas pēdējos 15 gadus ir aizvietojis valsts budžeta asignējumus Latvijas ceļu būvju un remontu finansēšanai, beigsies jau 2018.gada beigās. Tas nozīmē - ja ceļu būves nozarei netiks rasts cits finansējums, nozarei draud sabrukums, ceļi netiks remontēti pat pašreizējā apjomā, kas jau tagad ir nepietiekams un nespēj apturēt autoceļu pakāpenisku sabrukšanu, bet ceļu būves uzņēmumi būs spiesti apturēt darbību. Savukārt uzņēmumu darbiniekiem draud bezdarbs, kā rezultātā būtiski palielināsies sociālās apdrošināšanas budžeta izdevumi.
ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!
Tavs sadarbības partneris sienu un griestu apdares darbos – SIA "ASiekšdarbi"! Dažādu veidu iekšējie apdares / remonta darbi – špaktelēšana, slīpēšana, krāsošana, tapešu līmēšana.
Ņemot vērā privātmāju īpašnieku lielo interesi par atbalsta iespējām viena dzīvokļa un divu dzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanai un atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai, šā gada 21. maija sēdē Ministru kabinets lēma novirzīt papildu finanšu līdzekļus 237 000 EUR apmērā no valsts energoefektivitātes fonda līdzekļiem.
Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.