abc.lv skaitļos

Lietotāji online171
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
FM nav bažu par to, ka Krievu salas projektam varētu koriģēt ES līdzfinansējumu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

FM nav bažu par to, ka Krievu salas projektam varētu koriģēt ES līdzfinansējumu

FM nav bažu par to, ka Krievu salas projektam varētu koriģēt ES līdzfinansējumu

Rīga, 6.febr., LETA. Finanšu ministrijai (FM) nav pamata bažām, ka Krievu salas infrastruktūras projekta mērķi var netikt sasniegti, kas varētu izraisīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma korekcijas riskus, otrdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē sacīja FM parlamentārais sekretārs Edgars Putra (ZZS).

"Šobrīd ES līdzfinansējuma korekcijas risks ir ievērojami samazinājies, jo Krievu salā ir vērojams liels progress ar darbiem. Patlaban nav bažu, ka jau saņemto ES līdzfinansējumu 75,8 miljonu eiro apmērā varētu atzīt par neattiecināmām izmaksām," sacīja Putra.

Arī FM ES fondu uzraudzības departamenta direktore Diāna Rancāne atzina, ka patlaban viss liecina, ka 2019.gada sākumā kravu pārkraušanas darbības Krievu salā tiks uzsāktas. "Nav pamata to apšaubīt, projekta realizētāji iesniedz ikmēneša atskaites, viss iet pēc plāna," sacīja Rancāne.

Arī Satiksmes ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāvji komisijas sēdē apliecināja, ka viņiem nav bažu par projekta pabeigšanu iepriekš norādītajos termiņos un projekta mērķu sasniegšanu.

Banner 280x280 Banner 280x280

Savukārt Valsts kontroles (VK) Piektā revīzijas departamenta direktors Edgars Korčagins komisijas sēdē norādīja, ka VK joprojām ir bažas, ka projekta realizācijas gaitā netiek atbrīvotas teritorijas Eksportostā un Andrejostā, kas tomēr rada ES līdzfinansējuma korekcijas risku.

Rancāne gan norādīja, ka FM vairākkārt vērsusies Eiropas Komisijā (EK) un ir saņemta stingra EK atbilde, ka projektu vērtēs 2019.gadā atbilstoši spēkā esošam teritorijas plānojumam. "Teritorijas lokālplānojuma grozījumi jau tiek veikti un mums ir pārliecība, ka viss tiek darīts atbilstoši plānam un 2019.gadā atbrīvotā teritorija būs atbilstoša spēkā esošajam plānojumam," norādīja Rancāne.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka starp Rīgas brīvostas galvenajām investīciju prioritātēm 2018.gadā ir projekts "Krievu salas otrā kārtas realizācija", kuram paredzēts novirzīt 36,6 miljonus eiro.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš aģentūrai LETA iepriekš stāstīja, ka Krievu salas projektā atlikušais darbs ir virszemes infrastruktūras izbūve. "Lielākā nauda, kura ir iztērēta līdz šim, savukārt ir ieguldīta apakšzemes infrastruktūrā. Pašlaik mēs runājam par dzelzceļu un pievedceļiem līdz termināļu atrašanās vietai. Mēs runājam par kravu laukumiem. Mēs runājam par specifisku infrastruktūru putekļu samazināšanai, kā arī stividoru individuālajām prasībām, lai tie varētu darboties," viņš sacīja.

No šiem darbiem konkrēti uz Rīgas brīvostas pārvaldi attiecas visa pievades infrastruktūra - elektrība, dzelzceļa pievedceļi, arī kravas laukumi.

Krievu salas projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" mērķis ir atbrīvot Rīgas vēsturisko centru no ogļu kravu pārkraušanas operācijām, pārceļot ostas termināļus uz to darbībai piemērotāku vietu - Krievu salu - un vienlaikus nodrošinot Rīgas ostas konkurētspējas saglabāšanu Baltijas jūras reģionā.

Tāpat ziņots, ka Valsts kontrole 2016.gadā pabeidza revīziju par Rīgas brīvostas pārvaldes īstenoto projektu "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra", kurā secināts, ka netiks sasniegts sākotnēji izvirzītais un projekta pieteikumā uz Eiropas Savienības (ES) finansējuma apgūšanu noteiktais mērķis. Savukārt šāda situācija rada ES līdzfinansējuma korekcijas risku līdz pat 100% apmērā no piešķirtajiem 77,2 miljoniem eiro.

Eiropas Komisija Krievu salas projektu izvērtēs 2019.gada marta beigās, tad arī būs zināms, vai projekts sasniedzis mērķus un ES līdzfinansējums tiek piešķirts pilnā apmērā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.