Iedzīvotājiem pieejama "Rīgas namu pārvaldnieka" vortāla "e-parvaldnieks.lv" jaunā versija
Ceturtdien, 21.janvārī, darbu sākusi jauna pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) vortāla www.e-parvaldnieks.lv versija, kas pilda gan iepriekš izveidotās funkcijas, gan arī vortālā ieviesti vairāki jauninājumi, aģentūrai LETA pastāstīja RNP pārstāve Santa Vaļuma.
Vortāla jaunās versijas izstrādi un ieviešanu veica RNP informācijas tehnoloģiju speciālisti, kuriem šie darbi tika iekļauti darba pienākumos, par ko viņi saņem atalgojumu. Atsevišķu vortāla izstrādes un ieviešanas izmaksu summu Vaļuma nenorādīja.
Vaļuma pastāstīja, ka vortālā turpināts darbs pie jau esošo funkciju uzlabošanas un jaunu funkciju izstrādes un ieviešanas, - lai turpmāk uzņēmuma klientiem būtu viegli pieejama, saprotama un izmantojama e-vide ar iespējami plašu funkciju klāstu. Ieviešot jauno "e-pārvaldnieka" versiju, plānots samazināt arī saņemto sūdzību un pieteikumu skaitu par vortāla darbību.
Iepriekš vortāls tika veidots kā ātrs risinājums e-pakalpojumu vides ieviešanai. Vortāla lietotāju skaits no izveidošanas brīža manāmi pieaudzis - vortālā reģistrējušies teju 90 000 klientu, kas ir vairāk nekā puse no uzņēmuma klientiem, skaidro uzņēmumā. Kā arī jau 40 000, atsaucoties aicinājumam saudzēt vidi - dabas sniegtos resursus, ir atteikušies no drukāto rēķinu saņemšanas pastkastītēs, pastāstīja Vaļuma.
Līdz ar vortāla lietotāju skaita palielināšanos, palielinājās arī tā noslodze, kas radīja klientiem neērtības - tas nav bijis pieejams brīžos, kad vienlaicīgi vortālam bija pieslēdzies pārāk liels lietotāju skaits. Lai uzlabotu e-pārvaldnieka sistēmu darbību, kā arī uzlabotu un attīstītu vortāla sniegtos pakalpojumus, tika veikti vairāki apjomīgi darbi, līdz ar to izveidots mūsdienīgāks un darbībā stabilāks bezmaksas e-pakalpojumu vortāls, skaidro Vaļuma.
Vortāla vizuālais noformējums un informācijas izvietojums ir mūsdienīgāks un vieglāks lietošanā, norāda uzņēmumā. Klienti var tiešsaistē aplūkot ikmēneša rēķinus un veikto maksājumu arhīvu, iesniegt skaitītāju rādījumus un tamlīdzīgi. Ieviestas arī jaunas funkcijas - veikto maksājumu statusa pārbaude, iespēja veikt rēķina apmaksu, izmantojot vairākas bankas - tagad arī banku "Swedbank"; izveidots pakalpojums tiem uzņēmuma klientiem, kuri atrodas ārpus valsts - avansa maksājuma veikšana. Tuvākajā nākotnē plānots arī ieviest www.e-parvaldnieks.lv lietotāja autorizāciju, izmantojot i-banku, skaidroja Vaļuma.
Jaunas funkcijas izveidotas arī saistībā ar ūdens patēriņa skaitītāju rādījumiem - e-pārvaldniekā ir integrēta aprēķinu sistēma, kas nozīmē, ka klientam būs pieejams ūdens patēriņa aprēķins pirms rēķina sagatavošanas (mēneša sākumā, īsi pēc skaitītāju rādījumu iesniegšanas), vortālā pārskatāma informācija par ūdens patēriņa skaitītāju verifikācijas jeb derīguma termiņu skaitītāju sadaļā.
Tāpat vietnē pieejama informācija par izmantoto skaitītāju rādījumu iesniegšanas veidu (e-pārvaldnieks, sms, terminālis un aizpildītās veidlapas skenētā formā), pārredzams aprēķina veids atbilstoši iesniegtajiem rādījumiem - ja ir iesniegti rādījumi par iepriekšējo mēnesi, uzrādīsies ūdens apjoms, savukārt, ja vienu vai divus mēnešus pēc kārtas netiks iesniegti rādījumi, tad tiks uzrādīts aprēķinātais vidējais ūdens patēriņš ar specializētu atzīmi par vidējā patēriņa aprēķinu.
Bieži vien uzņēmuma klienti viena mēneša laikā izmanto vairākus ūdens rādījumu iesniegšanas veidus, iesniedzot tos pašus rādījumus vairākkārt, piemēram, izmantojot SMS un aizpildītas veidlapas, skaidro Vaļuma. Dažkārt viena mēneša laikā, izmantojot dažādus iesniegšanas veidus, tiekot iesniegti pat atšķirīgi skaitītāju rādījumi. Ja klients viena mēneša laikā iesniegs rādījumus vairākkārt, tie tiks reģistrēti atbilstoši noteiktajai prioritārajai kārtībai - e-pārvaldnieks; īsziņa, terminālis un rakstveidā aizpildītas veidlapas.
Vaļuma uzsver, ka jaunu funkciju izstrāde vortālā turpinās.
LETA
Foto: Evija Trifanova/LETA