abc.lv skaitļos

Lietotāji online64
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
IUB "Rīgas satiksmei" lūgs pārtraukt līgumu par maksas autostāvvietu uzlabojumiem, kas no tirgus "izspiež" "Mobilly" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

IUB "Rīgas satiksmei" lūgs pārtraukt līgumu par maksas autostāvvietu uzlabojumiem, kas no tirgus "izspiež" "Mobilly"

IUB "Rīgas satiksmei" lūgs pārtraukt līgumu par maksas autostāvvietu uzlabojumiem, kas no tirgus "izspiež" "Mobilly"


Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" lūgs pārtraukt ar SIA "Rīgas karte" noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu, liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt "Rīgas satiksmes" rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus "Rīgas satiksmes" autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus "Rīgas kartei", nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA "CityCredit" jeb "Mobilly" jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu "Rīgas satiksmes" autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā "Rīgas satiksme" izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un "CityCredit" ar "Rīgas satiksmi" noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Tāpat no amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka "Rīgas karte" pērn izsūtīja aicinājumu "CityCredit" klientiem pievienoties "Rīgas kartes" izveidotajai sistēmai, kā arī "Rīgas satiksme" piešķīra "Rīgas kartei" tiesības īstenot elektronisku maksājumu starpniecību un veikt informācijas sistēmas izstrādi atostāvvietās, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā.

IUB "Rīgas satiksmei" jautāja, kāpēc iepirkuma procedūra par nepieciešamo pakalpojumu iegādi netika izsludināta jau 2010.gadā, tiklīdz iepriekš minētā procedūra tika pārtraukta bez rezultātiem. "Rīgas satiksme" norādīja, ka jauns iepirkums netika izsludināts, "jo pasūtītājs paredzēja bezskaidras naudas norēķinus realizēt ar jau izmantoto elektronisko norēķinu sistēmu".

"Rīgas satiksme" norādīja, ka 2012.gada 1.martā tika noslēgts līgums ar "Rīgas karti" par pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, funkcionalitātes pilnveidošanu, ietverot to "Rīgas satiksmes" jau izmantotajā elektronisko norēķinu sistēmā, kur kā viens no norēķinu veidiem paredzēta apmaksa ar SMS palīdzību.

IUB norāda, ka "Rīgas satiksme", noslēdzot vienošanos ar "CityCredit" par iepriekš noslēgtā līguma saistībā ar īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu autostāvvietās spēkā esamību līdz jaunas publisko iepirkumu procedūras rezultātiem, pēc attiecīgās vienošanās tomēr nerīkojot iepirkuma procedūru, bet gan paredzot turpināt jau sākotnēji noslēgto līgumu līdz šā gada jūnijam, ir rīkojusies neatbilstoši Publisko iepirkuma likuma regulējumam.

No "Rīgas satiksmes" mājaslapā pieejamās informācijas IUB konstatēja, ka 51% "Rīgas kartes" akciju pieder "Rīgas satiksmei", bet atlikušie 49% - SIA "Xerox".

Tāpat IUB uzskata, ka "Rīgas satiksme", nododot visus savus autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus "Rīgas kartei", nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā, ir rīkojies neatbilstoši Publisko iepirkumu likuma regulējumam. "IUB par konstatētajiem pārkāpumiem informēs pasūtītāju ["Rīgas satiksmi"], kā arī lūgs pārtraukt ar "Rīgas karti" noslēgto līgumu par Rīgas pilsētas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu," rakstīts iesniegumā.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA sacīja, ka uzņēmums otrdien ir saņēmis IUB viedokli par šo situāciju un uzņēmuma juristi iepazīstas un izvērtē IUB argumentus. "Visticamāk, nevarēsim visiem argumentiem piekrist, bet par tālāko reakciju lemsim, kad būsim izvērtējuši šīs rekomendējošās normas," teica Zaķis.

Vienlaikus uzņēmuma pārstāvis piebilda, ka IUB iebildumi par pakalpojumu "SMS Rīga" nenozīmē, ka "Rīgas satiksmes" prasības pret "Mobilly" automātiski ir nepamatotas - "Mobilly" tik un tā ir jādomā, kā sadarboties tālāk ar "Rīgas satiksmi" un kā sakārtot juridiskās nianses par pakalpojuma sniegšanu.

Kā ziņots, nesen daļa oranžo "Mobilly" zonu uzlīmju uz autostāvvietu maksas aparātiem tika aizstātas ar "Rīgas satiksmes" veidotajām, par ko neizpratnē ir uzņēmumā "Mobilly", kura pārstāvji savu sašutumu izteikuši arī savā mājaslapā. "Daudzi mūsu klienti atkal ir neizpratnē - vai tomēr būs pārmaiņas "Mobilly" stāvvietu apmaksas sistēmā? Nē - "Mobilly" strādā un strādās kā līdz šim," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādināja, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 2013.gada 5.decembrī publiski visiem apsolīja, ka "Rīgas satiksmes" apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar "Mobilly" neviens negrasās.

Zaķis aģentūrai LETA toreiz skaidroja, ka uzņēmums sācis pāreju uz "jaunu dizaina standartu". Tā kā "Mobilly" vairs nav vienīgais uzņēmums, kas nodrošina iespēju norēķināties par stāvvietu ar īsziņas starpniecību, turklāt jautājums par informācijas izvietošanu uz norēķinu automātiem juridiski nav sakārtots, "Rīgas satiksme" neredzot pamatu turpmāk izvietot arī "Mobilly" uzlīmes.

Zaķis norādīja, ka uz aparātiem ir izvietota klientiem nepieciešamā informācija un tas, ka uz tiem vairs nav redzamas "Mobilly" uzlīmes, nenozīmē, ka "Rīgas satiksmes" sadarbībā ar šo uzņēmumu kaut kas būtu mainījies, - pakalpojums, kaut neredzams, joprojām ir pieejams.

Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka "Mobilly" identifikācijas uzlīmes ir sava veida reklāma, taču juridiski jautājums par šādas informācijas izvietošanu uz maksas automātiem nav sakārtots. "Arī uz e-taloniem mēs neliekam informāciju par veikaliem, kuros tos var iegādāties, - tā būtu reklāma," skaidroja Zaķis.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda "Mobilly" valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons, ja reiz "Rīgas satiksme" ir nolēmusi turpināt sadarbību ar uzņēmumu, tad no konkurences viedokļa būtu korekti, ja jaunajās uzlīmēs būtu informācija par visām norēķinu iespējām. Līdzīgi, kā tas esot veikalā, kur blakus redzami gan "Visa", gan "MasterCard" logotipi. "Savādāk "Mobilly" klienti patlaban tiek mulsināti. Ja uzlīmju izskats un novietojums ir jāsakārto juridiski, tad to noteikti vajag darīt, bet ņemot vērā godīgas konkurences principus un klientu intereses," uzsver Andersons.

Kā vēstīts, pērn decembra sākumā sociālajos tīklos publiskotajā vēstulē, ko "Rīgas satiksmes" vārdā nosūtījis jaunveidotais uzņēmums "SMSRīga", tika norādīts, ka no 2014.gada 1.jūnija "Rīgas satiksme" pārtrauks sadarbību ar SIA "CityCredit" jeb "Mobilly". Vēstulē arī minēts, ka jaunā sistēma samazinās izmaksas par SMS atbildēm, nodrošinās pēcapmaksu un sistēmu regulāri auditēs starptautiska kompānija.

Par radušos situāciju ieinteresējās arī ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts un izteicās, ka Rīgas domei uzņēmējdarbībā nebūtu jājaucas. Līdzīgu nosodījumu izteica arī Latvijas Informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Jau ziņots, ka 2013.gada nogalē Konkurences padome (KP) par konkurences kavēšanu piesprieda 3237 eiro sodu Rīgas sabiedriskā transporta e-talonu sistēmas uzturētājai SIA "Transporta telemātikas sistēmas", kas, kā iepriekš vēstīja LTV raidījums "De facto", ir interneta domēna "SMSRīga" lietotāja.

Lietas izpēti KP sāka pēc SIA "Nordeka serviss" iesnieguma - "Transporta telemātikas sistēmas" rīcības rezultātā tika ievērojami vājinātas šī uzņēmuma iespējas veiksmīgi darboties jaunākās paaudzes kases aparātu tirdzniecības un apkalpošanas jomā.

Rīga, 19.marts, LETA.
Foto: pink sherbert photography/Flickr
 

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.