abc.lv skaitļos

Lietotāji online64
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1279
Ekspertu atbildes3041
Kā aizstāvēt savas tiesības, ja būvētājs strādā nekvalitatīvi : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Kā aizstāvēt savas tiesības, ja būvētājs strādā nekvalitatīvi

Kā aizstāvēt savas tiesības, ja būvētājs strādā nekvalitatīvi
Pēdējos divos gados Patērētāju tiesību aizsardzības centrs(PTAC) saņēmis ievērojami vairāk sūdzību par būvdarbu un remontdarbu kvalitāti nekā iepriekšējos gados. Kā rīkoties, ja tiek piegādāti nekvalitatīvi būvmateriāli vai remontētājs pielaiž brāķi? Sūdzību skaita pieaugumu var izskaidrot ar straujo būvniecības nozares attīstību. Remontēts un būvēts tiek daudz vairāk nekā iepriekšējos gados. Visvairāk sūdzību ir saņemts par nekvalitatīvi izgatavotām un uzstādītām durvīm un logiem, kā arī remontdarbu kvalitāti. Viens no iemesliem, kas izskaidro šādu tendenci, ir lielais pieprasījums pēc kvalificētiem speciālistiem jaunbūvēs, tāpēc starp remontdarbu veicējiem palikuši tikai daži labi meistari. Kvalitatīvus darba darītājus grūti atrast. {IMAGE}PTAC Patērētāju informēšanas sektora vadītāja Ilze Žunde iesaka izmantot reģistrētu uzņēmumu pakalpojumus. Vislabāk, ja uzņēmums ir pazīstams un uzticams. Gadījumā, ja darbu nav pietiekami kvalitatīvi veicis reģistrēts uzņēmums un pārrunu ceļā nevar atrast abas puses apmierinošu risinājumu, ir vērts konsultēties PTAC. {ABC_NEXT_ARTICLE ID=ptac TEXT=[Par PTAC lasiet šeit!]}
Ja brāķi ir pielaidušas "melnās brigādes" vai "kaimiņš no blakus kāpņu telpas", vienīgā iespēja - sniegt civilprasību tiesā. Lai tas būtu iespējams, visas vienošanās ar darbu izpildītājiem slēdziet rakstiski, pēc iespējas precīzāk aprakstiet darba uzdevumu un termiņus. Pārliecinieties, vai amatpersonai ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu, ar kuru slēdzat līgumu.
Ko darīt, ja esat atklājuši brāķi meistara darbā? Pirmais solis. Vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja (darbu veicēja) un mēģiniet vienoties par abas puses apmierinošu risinājumu. Otrais solis. Ja pakalpojuma sniedzējs neatzīst savu vainu, nepiekrīt novērst defektus vai kompensēt zaudējumus, vērsieties PTAC, lai saņemtu konsultāciju. Trešais solis. (10-15 dienās) Uzrakstiet pakalpojumu veicējam rakstisku pretenziju. Pretenzijā norādiet pakalpojuma sniedzēja rekvizītus, pret kuru vēršaties. Precīzi aprakstiet, kas veiktajos darbos nav izpildīts atbilstoši agrāk noslēgtajām vienošanām. Norādiet, kādu risinājumu sagaidāt no pakalpojuma sniedzēja. Šīs prasības jūs varat izvirzīt arī tad, ja preces uzstādīšanu veicis pārdevējs vai trešā persona saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar pārdevēju un šīs uzstādīšanas rezultātā prece kļuvusi par līguma noteikumiem neatbilstošu preci. Nevis pakalpojuma sniedzējs, bet pircējs ir tiesīgs izvēlēties, kuru likumā paredzēto iespēju izmantos. Ja eksperts konstatējis, ka preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga, nevar izvirzīt pārdevējam prasību atcelt līgumu un atmaksāt par preci samaksāto naudu. Lai varētu pierādīt, ka pretenzija ir iesniegta, sagatavojiet to divos eksemplāros: vienu eksemplāru atdodiet pakalpojuma veicējam, bet uz otra pieprasiet, lai uzņēmuma atbildīga amatpersona parakstās, uzraksta paraksta atšifrējumu, savu amatu un norāda datumu. Ja uzņēmuma pārstāvji atsakās pieņemt pretenziju, nosūtiet to ierakstītā vēstulē pa pastu. Uz rakstisku pretenziju uzņēmumam jāatbild ne vēlāk kā 10 dienu laikā. Atbildē uzņēmumam jānorāda piekrišana vai atteikums izpildīt pasūtītāja prasības. Ja uzņēmums atsakās izpildīt prasības, obligāti jāpaskaidro atteikuma iemesls. Ceturtais solis. (30 dienu laikā) Ja uzņēmums desmit dienās nesniedz atbildi uz pretenziju, iesniedziet sūdzību PTAC, kas uzņēmumam uzliks par pienākumu atbildēt. Ja arī uz PTAC pieprasījumu netiks laikā sniegta atbilde, uzņēmums tiks administratīvi sodīts, un atbilde pieprasīta atkārtoti. Ja neapmierina uzņēmuma sniegtā atbilde uz pretenziju, vērsieties pie neatkarīgiem ekspertiem, kas mēneša laikā veiks ekspertīzi. Piektais solis. (10 dienu laikā) Pozitīva slēdziena gadījumā uzņēmumam trīs dienu laikā jāsniedz informācija par pasākumiem, kas tiks veikti, lai izpildītu prasību. Pēc tam septiņu dienu laikā jāizpilda prasība vai rakstiski jāvienojas par termiņiem, kurā nepilnības tiks izlabotas. Autors: Ingars Liepiņš {ABC_NEXT_ARTICLE ID=pateretaja_tiesibas TEXT=[Saitē varat apskatīt, kādas iespējas ir paredzētas likumā]} {ABC_NEXT_ARTICLE ID=neatbilstoss_pakalpojums_prece TEXT=[Kas ir līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums, lasiet šeit!]} {ABC_NEXT_ARTICLE ID=eksperti_ptac TEXT=[Saite, kur meklēt ekspertus]} {ABC_NEXT_ARTICLE ID=pateretajiem_nedraudzigi_uznemumi TEXT=[Uzņēmumi, par kuriem PTAC visvairāk saņēmis patērētāju sūdzības vai kuri ignorē PTAC rīkojumus]} Raksts veidots sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra patērētāju informēšanas sektora vadītāju Ilzi Žundi.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai