abc.lv skaitļos

Lietotāji online88
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
LDz projektus "Rail Baltica" nebremzēs, tomēr par līdzfinansējumu diskusijas varētu būt : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

LDz projektus "Rail Baltica" nebremzēs, tomēr par līdzfinansējumu diskusijas varētu būt

LDz projektus "Rail Baltica" nebremzēs, tomēr par līdzfinansējumu diskusijas varētu būt

"Latvijas Dzelzceļa" (LDz) vadība ir pārliecināta, ka Eiropas platuma sliežu "Rail Baltica" projekts, kura realizācijā būs nepieciešami simtiem miljonu eiro, LDz projektus nebremzēs, tomēr diskusijas varētu būt "no valsts līdzfinansējuma puses", intervijā aģentūrai LETA norāda uzņēmuma vadītājs Edvīns Bērziņš.

Kā skaidro jaunais uzņēmuma vadītājs, "Rail Baltica" ir iezīmēta konkrēta Eiropas Savienības nauda. "Tātad tas nenozīmē, ka, ja "Rail Baltica" būs finansējums, tā nebūs LDz nozīmīgiem attīstības projektiem. Piemēram, elektrifikācijas projektam. Tās ir divas nesaistītas lietas un projekti. Ja skatāmies no valsts budžeta viedokļa jeb no valsts līdzfinansējuma puses, tad tas ir diskusijas avots," skaidro amatpersona.

Tā arī esot valsts izšķiršanās par infrastruktūras dotēšanu. "Neviens neticēs tam, ka Vācija, Francija, Itālija vienkārši labprātīgi, bez kāda ekonomiska aprēķina no sava budžeta dotē uzņēmumu infrastruktūru. Pavisam noteikti ir aprēķins, ka tautsaimniecībai tas ir izdevīgāk. Pašreizējai valdībai vismaz mērķis ir šāda veida stratēģiska pieeja. Jebkurā gadījumā es nesaliktu LDz un "Rail Baltica" projektus vienā katlā iekšā," norāda uzņēmuma vadītājs.

Runa neesot par to, ka nauda tiek piešķirta bez ekonomiskā pamata. Ieguldot naudu "Rail Baltica", esot jābūt ekonomiskam pamatam. Realizējot šo projektu, tautsaimniecība augšot un valsts budžets tikai iegūs - būs vairāk ieņēmumu. Kā skaidro Bērziņš, arī LDz infrastruktūrā ieguldot, tautsaimniecībai būs papildu ieņēmumi. Infrastruktūra ir nepieciešama pārvadājumiem - kā kravu, tā pasažieru. Attiecībā uz pasažieru pārvadājumiem abu projektu sinerģija noteikti būšot Centrālās dzelzceļa stacijas pārveidē, kopā attīstot vienotu pasažieru infrastruktūras mezglu. Centrālajai stacijai "Rail Baltica" projekta laikā jābūt pabeigtai līdz 2020.gadam.

Kravu pārvadājumiem savukārt jāveido loģistikas centrs, kas būs krustpunkts divu dažādu platumu sliedēm. Tā ir iespēja kravu plūsmu palielināt. "Tas nav drauds esošajām līnijām, tas var tikai papildināt kopējo kravu plūsmu," secina uzņēmuma vadītājs.

Kā ziņots, Bērziņš amatā apstiprināts februāra beigās.

Pērn 10.jūlijā Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), tostarp arī "Rail Baltica" projektam. "Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.

Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles - Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

LETA

Foto: Ieva Lūka/LETA

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.