Līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums

Līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums
Ko nozīmē līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums?
Izdarot jebkuru pirkumu, tiek noslēgts līgums. Likumdos nav noteikts, ka katrs līgums jānoslēdz rakstveidā. Līgumu var noslēgt arī mutiski un ar konkludentām darbībām. Ražotāja vai pārdevēja pienākums ir nodrošināt preces vai pakalpojuma atbilstību līguma noteikumiem, t.i., nodrošināt, lai precei, pakalpojumam vai tā rezultātā izgatavotai lietai nebūtu defektu, lai preci vai pakalpojumu varētu izmantot paredzētajam nolūkam.
Tomēr var gadīties, ka pēc preces iegādes vai vēlāk, preci lietojot, konstatē defektus, kurus neievēroja vai kurus nebija iespējams ievērot (slēpti defekti) un par kuru esamību nepateica arī pārdevējs.

Šajā gadījumā un arī tad, ja var konstatēt vienu no tālāk uzskaitītiem būtiskiem apstākļiem, var uzskatīt, ka ražotājs vai pārdevējs nav nodrošinājis preces atbilstību līguma noteikumiem:
a) prece nav iesaiņota, bet iesaiņojums nepieciešams, lai pasargātu preci no bojājumiem vai bojāšanās (piemēram, esat iegādājies mēbeļu komplektu un vienojies ar pārdevēju par tā piegādi. Daļa piegādātā komplekta elementu nav iesaiņoti, kaut gan tradicionāli iesaiņojumam ir jābūt);
b) iesaiņojumā saņemtās preces komplektācija neatbilst tai komplektācijai, kādu līguma slēgšanas vai piedāvājuma izteikšanas brīdī pārdevējs uzrādījis ar preču paraugiem vai modeļiem;
c) prece nav derīga nolūkam, kuram esat to iegādājies un par kuru esat paziņojis pārdevējam pirkšanas brīdī;
d) preci nav iespējams lietot paredzētajam nolūkam tādēļ, ka par to sniegta nepilnīga informācija vai informācija nav sniegta vispār (piemēram, atverot iesaiņojumu, neatradāt lietošanas pamācību, lietošanas pamācību neiedeva arī pārdevējs, vai lietošanas pamācība ir svešvalodā, kuru nepārvaldāt.
e) prece ir viltota,

Pakalpojums uzskatāms par neatbilstošu līguma noteikumiem, ja:
a) to sniedzot nav ievērotas normatīvo aktu vai normatīvtehnisko dokumentu prasības, vai tam ir citi būtiski trūkumi;
b) par to sniegta maldinoša, nepatiesa, nepilnīga vai neskaidra (nesalasāma) informācija vai informācija nav sniegta vispār, tāpēc pakalpojumu nav iespējams izmantot paredzētajam nolūkam;
c) tas rada vai var radīt apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai vai videi.
Ja pakalpojumam vai tā rezultātā izgatavotai lietai pakalpojuma sniedzējs ir devis garantiju, tad, konstatējot neatbilstību, par to varat pieteikt prasījumu visā garantijas termiņa laikā.


Pakalpojuma sniedzējs prasījumu var nepieņemt tikai gadījumos, ja:

a) pirms pakalpojuma sniegšanas tā saņēmēju ir rakstiski informējis, ka pakalpojums būs drošs, bet vienlaicīgi, paskaidrojot trūkumus, būs norādījis, ka nespēs to sniegt kvalitatīvi, taču būsiet piekritis izmantot šādu pakalpojumu vai saņemt pakalpojuma rezultātā izgatavotu lietu;
c) pakalpojuma nepienācīgas kvalitātes iemesls ir patērētāja piegādātie materiāli (izņemot gadījumus, kad pakalpojuma sniedzējam kā profesionālim vajadzēja to zināt un rakstiski brīdināt.


Šāda prakse varētu būt attiecībā uz precēm, kurām konstatēti kādi defekti, piemēram, bojāta furnitūra, un šā iemesla dēļ tās tiek pārdotas par pazeminātu cenu. Tomēr jāatceras, ka izpārdošana vai atlaides pašas par sevi nenozīmē, ka esat informēti par zemāku kvalitāti - par izpārdošanā vai ar atlaidēm pirktām precēm prasījumu var pieteikt tāpat kā par citām precēm.
Taču nevarat pieteikt prasījumu, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs pirms pirkuma veikšanas ir rakstiski informējis, ka prece vai pakalpojums, ko iegādājaties, ir līguma noteikumiem neatbilstošs.

saite uz rakstu par to, ko darīt, ja būvmateriālu piegādātājs vai remontētājs pieļauj brāķi!


Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

"Vidrižu Atvari" kopš 1998. gada ražo kvalitatīvu oša un ozolkoka parketu, kā arī ozola grīdas dēļus. Uzņēmums izmanto tikai Latvijā iegūtus, ekoloģiski tīrus izejmateriālus un tehnoloģiskajā procesā neizmanto ķīmiskus palīgmateriālus.

Aktualitātes

Uzņēmējs runā