abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Pie Dienvidu tilta sākta tuneļa izbūve zem Bauskas ielas un Čakstes gatves : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pie Dienvidu tilta sākta tuneļa izbūve zem Bauskas ielas un Čakstes gatves

Pie Dienvidu tilta sākta tuneļa izbūve zem Bauskas ielas un Čakstes gatves
Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbi rit saskaņā ar plānu - sākta tuneļa izbūve zem Bauskas ielas un Jāņa Čakstes gatves, kā arī Bauskas ielas divu līmeņu krustojuma izbūve, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Tāpat ir uzsākta Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas divu līmeņu šķērsojuma uzbrauktuvju un nobrauktuvju balstu būvniecība.

Kopš šā gada vasaras, kad atsākušies darbi pie Dienvidu tilta, ir veikta caurtekas rekonstrukcija, pabeigta gājēju tuneļa konstrukciju izbūve pie Gulbju ielas, kā arī daļēji pabeigts apbraucamais ceļš Ziepniekkalna ielā. Tāpat ir izbūvētas pazemes komunikācijas - lietus ūdens kanalizācijas sistēmas, maģistrālā ūdensvada, gāzes vada, telekomunikāciju, saimniecības kanalizācijas, siltumtrases, apgaismojuma tīklu, vājstrāvas elektrotīklu, kā arī augstsprieguma elektrotīklu izbūve.

Šobrīd ir pabeigta Jāņa Čakstes gatves gultnes izbūve no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai, atsevišķos posmos ir izbūvēta arī asfaltbetona seguma apakškārta.

Kā ziņots, Dienvidu tilta trešās kārtas darbi no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai ietver jaunas automaģistrāles, Jāņa Čakstes gatves un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums, kā arī Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.

Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinās satiksmes drošību, paplašinās un sakārtos maģistrālo ielu tīklu. Dienvidu tilta trešā kārta nodrošinās satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem - Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu -, nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi optimizējot autotransporta plūsmas Rīgā un pilsētas komerczonās.

Dienvidu tilta trešā kārta kopā ar Slāvu maģistrālo transporta mezglu un ar Dienvidu tiltu ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Tas dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11.novembra krastmalā, kā arī atslogot Salu tiltu. Tādējādi palielināsies arī tranzīta automaģistrāles "Via Baltica" caurlaides spēja, norāda Satiksmes departamenta speciālisti.

Satiksmes mezgla kopējā platība atbilstot 86 futbola laukumiem - tā ir 350 456 kvadrātkilometrus liela, tai skaitā 263 940 kvadrātmetri ir zālāja platība, bet 86 516 kvadrātmetri - ielu, divlīmeņu šķērsojumu brauktuvju, gājēju un velosipēdu ceļu kopējā platība. Ielu kopējais garums ir 2,8 kilometri, ceļa un gājēju metāla drošības barjeru kopējais garums - gandrīz 11 kilometri, bet prettrokšņa sienu kopējais garums - 1,2 kilometri.

Būvniecības procesā plānots izmantot 16 590 kubikmetrus betona, dzelzsbetona konstrukcijām būvniecības gaitā plānots izmantot 1943 tonnas tērauda, kā arī 38 355 tonnas dažādu veidu asfaltbetona.

Kā ziņots, Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla jeb Dienvida tilta trešās kārtas no Bauskas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecības darbi tika uzsākti 2009.gada maijā, bet ekonomiskās lejupslīdes ietekmē tos pārtrauca 2010.gadā. Šobrīd atklāta konkursa rezultātā atlikušos būvdarbus veic pilnsabiedrība "ACB, Tilts un Viadukts", un saskaņā ar līgumu tos plānots pabeigt nākamā gada 31.oktobrī.

Līdz šim no Rīgas pašvaldības budžeta 2010.gadā Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecībai iztērēti 10,26 miljoni latu, ar šiem līdzekļiem pietika 30% no paredzētajiem būvniecības darbiem.

2012.gada 16.jūnijā Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padome Rīgas domei izsniedza atļauju saņemt aizņēmumu Valsts kasē Dienvidu tilta pabeigšanai. Dienvidu tilta trešās kārtas celtniecības darbu pabeigšanai šogad bija nepieciešami septiņi miljoni latu, no kuriem šobrīd ir apgūti pieci miljoni latu. Kopējās Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbu izmaksas ir 17 240 684,75 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Rīga, 27.nov., LETA.
Foto: LETA

2012.gada 27.novembrī

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.